Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Tong Tong Fair is hét leukste evenement van Den Haag!

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Tong Tong Fair is hét leukste evenement van Den Haag! Empty
BerichtOnderwerp: Tong Tong Fair is hét leukste evenement van Den Haag!   Tong Tong Fair is hét leukste evenement van Den Haag! Icon_minitimedi 20 aug 2013 - 19:32

Tong Tong Fair is hét leukste evenement van Den Haag!

maandag 19 augustus 2013, 18:00


De jaarlijkse Tong Tong Fair is hét leukste evenement van Den Haag, volgens onze poll. Zoals gewoonlijk reiken wij een taart uit aan de winnaar van deze poll en ondanks dat de organisatie achter het festival alweer druk bezig is met de volgende editie (29 mei t/m 9 juni), was er wel nog even tijd om te smullen van de taart en om wat meer over de fair te leren.

Op het moment dat je het ‘kantoor’ (mooi pand aan de Bezuidehoutseweg) van Tong Tong binnenloopt, merk je eigenlijk al waar het festival voor staat. Niet alleen omdat er bij de entree een behoorlijke Tong Tong staat (voor de mensen die niet weten wat een ‘Tong Tong’ is: een soort bel waarmee je mensen attendeert om zich te verzamelen), maar vooral vanwege de gezelligheid die de organisatie met zich meebrengt.

Tijdens de officiële taartuitreiking was het dan ook zó veel lachen, gieren en brullen, dat we bijna vergaten te vragen waarom de (Cool mensen achter de Fair nou denken dat zij het leukste evenement van Den Haag organiseren. Ellen Derksen (derde van rechts op bovenstaande foto): “Ik durf niet te zeggen waarom ándere mensen de Tong Tong Fair leuk vinden, maar gezien wij het evenement organiseren weet ik wat we te bieden hebben. En ik denk dat het toch vooral komt door de enorme variatie. Er is entertainment van lezingen tot en met shows, lekker eten, producten; allemaal in het teken van de Indische cultuur.”

“En hoewel we met 100.000 bezoekers op de vorige editie heel veel mensen van verschillende afkomsten zien”, gaat Dersken verder, “voelt iedereen zich toch heel erg één familie wanneer zij het terrein opgaan. Er zijn bijvoorbeeld standhouders die er al 40 jaar onafgebroken staan! Veel bezoekers komen in groepen en doen dit elk jaar. Zelfs de beveiliging bestaat vaak uit dezelfde mensen. Naar aanleiding van de enquete die wij hebben uitgedeeld blijkt ook dat de ‘sfeer’ een van de grootste redenen is waarom mensen zo graag naar onze Fair komen.”

Maar zo’n groot evenement kan toch nooit door 8 mensen verzorgd worden? Derksen hierover: “Op het terrein werken uiteindelijk zo’n 200 mensen en dan heb ik de vrijwilligers en artiesten nog niet meegeteld. We hebben zo’n 40 vrijwilligers die na afloop vaak met tranen in hun ogen staan omdat ze het zó geweldig vonden om voor ons te werken. Dat vind ik toch wel iets moois.”

Zoals verteld zijn de dames en heren dus alweer druk bezig met het regelen van de volgende (56e) editie. Een van de medewerkers was naar het Rainforest Festival geweest in Maleisië. “Bijzonder is dat wanneer je het daar over de Tong Tong fair hebt, iedereen het festival herkent. Ik heb daar in ieder geval een hoop inspiratie opgedaan en ik hoop dat ik enkele namen ook op ons festival kan laten verschijnen.”

Dat belooft wat! Wij bij DenHaagDirect zijn in ieder geval erg benieuwd. Ben jij wel eens naar de Tong Tong Fair gegaan? Laat in een reactie horen wat je ervan vond!

Foto's bij Den Haag Direct
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Tong Tong Fair is hét leukste evenement van Den Haag!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Monumentenzorg Den Haag neemt deel aan Tong Tong Fair
» 60ste Tong Tong Fair feestelijk van start
» nah, lang naar toegeleefd en nu eindelijk dan: de Tong Tong Fair 2012 !!!
» ;-) wellicht ten overvloede: Tong Tong Fair 2010 - 19 mei.. het aftellen is begonnen..
» Sandra Reemer lanceert campagne #ikherdenk tijdens Indische Salon op Tong Tong Fair

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: