Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Ervaring Java april 2012 - door Els

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Ervaring Java april 2012 - door Els Empty
BerichtOnderwerp: Ervaring Java april 2012 - door Els   Ervaring Java april 2012 - door Els Icon_minitimevr 8 jun 2012 - 12:09

Ervaring Java april 2012 door Els

Door Els
Geschreven op 8 juni 2012
Indonesië / Java
april 2012

Cijfers
Algemeen:
Cultuur:
Restaurants:
Bezienswaardigheden:
Gastvrijheid/Vriendelijkheid Inwoners:

9
9
8
9
9

We hebben een rondreis over Java gemaakt en ik ben helemaal verliefd op het eiland en de mensen. Wat een ongelooflijk aardige mensen, van te voren hoorden we dat er, omdat er zoveel moslims wonen, een nare sfeer zou hangen op Java. Niets is minder waar, ik heb niet anders dan aardige mensen ontmoet, we hebben gelachen, ik ben wel 100 keer op de foto geweest met jongeren, meisjes en jongens, ze zijn ontwapenend, bescheiden en leuk. Daarna gingen we naar Bali, prachtig, maar Java, Malang, Bogor enz. allemaal even mooi en niet zo toeristisch als Bali. Behalve Jakarta, daar wil je niet lang blijven, misschien ook omdat je daar aankomt, de warmte, drukte en armoe is werkelijk een cultuurshock en mocht je naar Java gaan, neem wat dingen mee voor de mensen en kinderen om uit te delen; hotelzeepjes, spekkies, viltstiften, voetbalplaatjes enz, niet zwaar in de koffer, maar ze zijn er zo blij mee, de geeft echt extra plezier, voor iedereen die naar Java gaat, hele fijne vakantie!


reisgraag.nl

Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Ervaring Java april 2012 - door Els Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaring Java april 2012 - door Els   Ervaring Java april 2012 - door Els Icon_minitimevr 8 jun 2012 - 18:59

Heb 's een poosje rondgeneusd op die site en met name in de rubrieken beschrijvingen e.d.
Ik las daar bepaalde frasen/omschrijvingen..... mijn zakdoek is zeiknat van het huilen wegens taal-spelfouten en overige fouten. En dat maakt reclame?

Voorbeeldje:
(Iets over Papua's) Gevechten met speren en PEILEN. De auteur vergeet en passant de boog en de PIJLEN te vermelden. Aha Eureka, nu ik het hier neer schrijf snap ik het ineens. De speergebruiker PEILT met zijn speer dus de ontstane speerwond en kijkt dan of de wond groot genoeg is om de boog en de pijlen erin op te bergen.

Ander voorbeeldje: De Indonesiërs kennen een gebruiksaanwijzing... ????? Ik ook !!! En de auteur van bedoeld artikel ook. Stel je voor dat er in een Duits toeristenblaadje reclame makend voor Nederland, het volgende zou staan: De Nederlanders kennen een gebruiksaanwijzing.... LOL LOL. Bij de Blokker kennen ze ook gebruiksaanwijzingen; die krijg je gratis bij een gebruiksartikel zoals magnetron enzovoorts.
Kom ik bij de douane aan in Jakarta: "Ho Stop meneer Toerist, hier is uw gebruiksaanwijzing. Heeft u voorkeur voor een bepaalde Indonesiër? Lichtbruin? Middelmatig bruin? Donkerbruin? Met schoenen aan? Zonder schoenen en met teenslippers? Met sarong? Zonder sarong? Met kabaya? Met becak of met dokar?. Zegt u het maar meneer Toerist."

Nog een voorbeeldje: De grootste steden van eiland Borneo (Het betreft een artikel over INDONESIë dus) zijn Kuching, Banjarmasin etc etc..... Men vergeet überhaupt te vermelden, dat Kuching een MALAYSISCHE stad is en dat je voor Malaysia derhalve over een ander visum moet beschikken. Daar sta je dan als toerist voor de grens als je toevallig besloten hebt om 's een dagje Kuching aan te doen..... Sorry Pak, nggak laku jouw visum.... Zal die toerist me daar toch een partijtje vloeken????

T R E U R I G !!!!

Boodschap aan de auteur van die artikelen: Leer eerst goed Nederlands en het land alvorens je wat neerkwakt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Ervaring Java april 2012 - door Els Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaring Java april 2012 - door Els   Ervaring Java april 2012 - door Els Icon_minitimeza 9 jun 2012 - 8:54

geek weten zij veel....



Ik vraag me af wat de tegenwoordige jeugd op de 'sd' tijdens taalles leert


(ben er niet lang wezen rondsnuffelen, als ik iets niet meteen kan vinden dan ben ik snel weg...)


Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Ervaring Java april 2012 - door Els Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaring Java april 2012 - door Els   Ervaring Java april 2012 - door Els Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ervaring Java april 2012 - door Els
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Walk4Maluku - 13 en 14 april 2012
» 9 april 2012: INDOMANIA 4
» Kelapa Muda Party, 15 april 2012
» 25 april 2012: Molukse verhalen in Holland Doc 24
» 21 april 2012: Haganum festival Den Haag

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Reizen :: Reisinformatie-
Ga naar: