Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden

Ga naar beneden 
+4
Kesasar
Henri R. Cingoor
Boeroeng
wu
8 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Empty
BerichtOnderwerp: Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden   Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Icon_minitimedo 3 jan 2013 - 18:56



Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden

02-01-13

Het lokale bestuur van een stadje op het Indonesische eiland Aceh is bezig een wet te ontwerpen die het verboden maakt voor vrouwen om wijdbeens op een motor te zitten. In plaats daarvan moeten de dames volgens verschillende Indonesische bronnen in de amazonezit plaatsnemen op het voertuig.

“We zien dat het gedrag van sommige personen ver weg komt te staan van Acehs’ Islamitische wetgeving. Daarom willen wij het vrouwen verbieden om wijdbeens op een motor plaats de tenemen. Zo beschermen we de vrouwen tegen het overtreden van de Sharia”, aldus een lokale functionaris.

Bekend werd ook dat er een sanctie zal komen te staan op het niet naleven van de wet. Wat die sanctie gaat zijn is nog niet bekend. In het zelfde nieuwsbericht staat dat er ook een wet op komst is die het dragen van broeken door vrouwen gaat verbieden.


Spitsnieuws
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden   Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Icon_minitimedo 3 jan 2013 - 19:09

Eiland?
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden   Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Icon_minitimedo 3 jan 2013 - 20:09


dom hè? wistle ik dacht ik zeg niks..!

Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden   Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Icon_minitimedo 3 jan 2013 - 22:06

Hoop niet dat de Sharia- met betrekking tot wijdbeens - echt ver doorgevoerd wordt tot in "den echtelijke stonde".... want dan raakt de bevolking op den langen duur uitgestorven daarzo.

Ik kan me wel voorstellen dat de dames niet wijdbeens op de brommert mogen zitten, als er ook een anti broek dragen wet op komst.... Vervelend al die vliegjes toch onder het rijden, als per ongeluk die beestjes de verkeerde "in"slag pakken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden   Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Icon_minitimedo 3 jan 2013 - 22:22





Al dit is je reinste nonsense en heeft niets te doen met de Sharia maar alles te doen met imitatie Wahabi's die meer Muslim willen zijn dan de Saudi's! En de

vrouwen geen broek mogen dragen? Waar in de Sharia hebben ze dat gelezen? De Muslimas van uit Pakistan dragen broeken! Zij het nationale klederdracht!

Vrouwen beschermen tegen 't overtreden van de Sharia, ja werkelijk, die vrouwen moeten bechermt worden tegen de onwaardige gedachten die in de platte

koppen van die zo genaamde Sharia artisten op komen, wat een scheinheilige misselijke kliek Evil or Very Mad

siK.





Terug naar boven Ga naar beneden
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden   Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Icon_minitimedo 3 jan 2013 - 23:39

Eigenlijk niet iets nieuws.
Vroeger mochten de dames in (de westerse) landen ook niet wijdbeens op een paard zitten, maar in een Amazone zit (zadel met beide benen aan één kant naast elkaar, meestal aan de linkerzijde van het paard).

Die verplichting bestaat voor zover ik weet niet meer, maar de amazone zadels bestaan nog steeds...............


DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden   Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Icon_minitimevr 4 jan 2013 - 12:57


Ik vraag me af of zij (die imitatie Wahabi's) wel respect hebben voor hun eigen moeders en grootmoeders... en dochters, want met al die idiote 'wetten' degraderen zij alle vrouwen tot minderwaardig aan de man. Nog even en ze mogen niet meer de straat op, niet om belanja, niet om kerja.. mogen de mannen alles zelf doen. En aangezien zij zich daar te goed voor voelen moeten de vrouwen dus gekleed gaan in alles verhullende kledij...
Met als resultaat dat er geen toeristen meer komen, er geen geld binnenkomt...
tsjaaa...


En over dat paardrijden..
Het was een lastige klus om een vrouw schrijlings op een paard te laten rijden want eer ze al die rokken zo gedrapeerd had dat ze weg kon rijden was de dag verstreken, of was de jacht al afgelopen. Gemakkelijker dus om haar hele hebben en houden aan een kant van het paard te laten. Makkelijker ook om haar in het zadel te helpen door galante heren.
En om de dames niet meteen in hun hemd te zetten werd er dus gezegd dat de amazonezit 'eleganter' is.. lol!
Ik kan me niet voorstellen dat op die manier rijden wel zo goed is voor je rug en voor je evenwicht...
De 'echte' Amazones zaten toch schrijlings op een paard?





Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden   Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Icon_minitimevr 4 jan 2013 - 18:16

Deze mevrouw heeft lef en durft voor d'r mening uit te komen. Zij gaat pertinent niet de amazone-zit gebruiken.... gewoon mengkangkang dus. (Wijdbeens).
En dat laat ze ook heel duidelijk zien met haar wijd gespreide vingers.


Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Nenek

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden   Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Icon_minitimevr 4 jan 2013 - 18:32

lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden   Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Icon_minitimevr 4 jan 2013 - 23:00

Arme dame Sad , weet zij wel dat haar foto hier staat? affraid

yeah lol!


Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden   Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Icon_minitimevr 29 maa 2013 - 13:46



Wijdbeens achterop is te sexy voor Atjeh

Door: Edwin Mooibroek − 29/03/13, 14:00

Reportage "Het is op zich een goede regel, maar ik kan gewoon niet met de benen aan één kant achterop de motor zitten", zeggen twee vrouwen die met veel tassen op een motor door Lhokseumawe rijden. "We hebben net boodschappen gedaan en ik ben bang dat ik er dan vanaf val."


Stad in islamitische regio Indonesië schrijft vrouwen voor in amazonezit te zitten

Voor de burgemeester van de stad in de Indonesische provincie Atjeh is de veiligheid van minder zorg. Hij bepaalde in januari dat vrouwen niet langer schrijlings achterop tweewielers mogen zitten, alleen nog in amazonezit, met de benen aan een kant. De maatregel heeft in Indonesië tot veel ophef geleid. Vooralsnog gaat het alleen om een advies, zegt de burgemeester, maar het Indonesische ministerie van binnenlandse zaken in Jakarta wil de regel terugdraaien.

Atjeh is een vrome islamitische provincie en de enige in Indonesië waar de sharia geldt. Die werd ingevoerd na de tsunami van eind 2004, toen een vredesakkoord werd gesloten met de rebellenbeweging Gam. Atjeh kreeg autonomie en voerde steeds meer islamitische leefregels in, die lokaal sterk kunnen verschillen.

Geen toelichting
De burgemeester van Lhokseumawe wil, mogelijk door de commotie rond zijn plan, geen toelichting meer geven. Tot drie keer toe zegt hij een afspraak af. De locoburgemeester zegt ook niets omdat hij, volgens een medewerker, niet weet wat hij moet antwoorden.

"Het is misschien raar dat vrouwen niet wijdbeens achterop de motor mogen zitten. Nergens ter wereld zal dat zo zijn, maar het hoort bij de cultuur van Atjeh", zegt de voorzitter van de gemeenteraad van Lhokseumawe. Hij is van dezelfde politieke partij als de burgemeester. "Het is te sexy als vrouwen wijdbeens achterop de motor zitten. Als ze ook nog een strakke broek dragen, zie je misschien een deel van hun rug of ondergoed. Maar het is een advies, vrouwen die zich er niet aan houden, worden niet gestraft."

Velen zitten dan ook nog altijd schrijlings achterop, vooral vanwege de veiligheid. "Ik ben bang dat mijn rok tussen de wielen komt", zegt de 28-jarige Sari. "Ik ga nu wijdbeens zitten omdat het veilig is, maar als het moet, gooi ik mijn benen één kant op." Ze steunt de sharia in Atjeh wel. "Zonder die regels zou iedereen aan vrije seks doen en allerlei wetten overtreden. We moeten onze leiders volgen."

"Dat is geen islam"
Een andere vrouw is kritischer: "Het is niet menselijk om iets te verbieden als de veiligheid in gevaar komt, dat is geen islam". Zij is een keer van de motor gevallen omdat ze met de benen aan één kant zat. "Ze mogen niet uit naam van de islam de bewegingsvrijheid van vrouwen beperken."

De Atjese sharia is tweeslachtig. Politieke partijen gebruiken haar omdat ze weten dat ze daarmee stemmen trekken, maar intussen lijkt iedereen in Atjeh z'n gang te gaan. Tijdens het vrijdagmiddaggebed moeten koffiehuisjes en restaurants gesloten zijn, omdat iedereen moet bidden. Maar veel zaken doen de luiken dicht, terwijl de klanten kunnen blijven zitten.

Jonge stellen zitten gewoon op afgelegen plaatsen aan het strand of in een park, totdat ze worden weggestuurd door de shariapolitie. Rijke mensen hebben helemaal geen last van de shariapolitie omdat ze die afkopen, zeggen veel mensen. In de provincie is zelfs een discotheek met banken in donkere hoeken, waar mannen en vrouwen elkaar kunnen ontmoeten en ook zonder probleem alcohol kunnen drinken. Mannen betalen acht euro entree, vrouwen vier, en een biertje kost zo'n zes euro.

"Verbaal geweld en soms ook fysiek"
"De sharia is vooral onderdrukkend voor vrouwen", zegt Evi Zain van een vrouwenorganisatie. "Als de shariapolitie in actie komt, is het bijna altijd gericht op hoe vrouwen gekleed zijn. Ze hoeven niet te controleren, vrouwen in Atjeh weten wel hoe ze gekleed moeten gaan. Er is vooral veel verbaal geweld en soms ook fysiek."

Ze noemt het verbod op schrijlings achterop zitten belachelijk. "De burgemeester is gewoon op zoek naar sensatie", zegt Zain. "Tegen de vrouwen in Lhokseumawe zou ik willen zeggen: houd je er niet aan, vecht er tegen."

Steniging als straf voor overspel afgeblazen
Het parlement van Atjeh bepaalde in 2009 al dat ook steniging als straf voor overspel zou worden ingevoerd, maar dat is vorige week door de gouverneur van de noordwestelijke Indonesische provincie ongedaan gemaakt, zo meldde de Jakarta Globe.

Andere lijfstraffen, zoals stokslagen, blijven wel mogelijk. Die kunnen worden uitgedeeld als vrouwen in het openbaar geen hoofddoek dragen of een strakke spijkerbroek aan hebben. Ook mogen mannen en vrouwen niet samen op een afgelegen plaats zijn, omdat dat een slecht voorbeeld voor anderen zou zijn.

Elke stad kan zijn eigen regels invoeren. Er is shariapolitie die controleert of iedereen zich aan de plaatselijke zeden en moraal houdt. Wie gesnapt wordt, kan minimaal een aantal preken verwachten over hoe je een goede moslim moet zijn.

trouw.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden   Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Icon_minitimevr 29 maa 2013 - 16:15

....Er is shariapolitie die controleert of iedereen zich aan de plaatselijke zeden en moraal houdt. Wie gesnapt wordt, kan minimaal een aantal preken verwachten over hoe je een goede moslim moet zijn.......

En wie controleert de Pak Polisi Sharya , als die een overtreder/-ers snapt en de les leest..... ??? Suspect pasop


Pak Polisi: "Eh mevrouw, mag ik u even attenderen op het feit, dat u mengkangkang zit..... Ooooooh, wat sien ik? Geen broekie aan...foei toch, mag ik nog 's even kijken? Waarom geen broekie aan?" affraid

Mevrouw: "Ah meneer, geen broekie omdat al zo warm is en dan allemaal kringet, dus nu lekker luchtig toch. En mijn vriend is mij net aan het vertellen hoe één en ander in elkaar steekt met de anatomie." study

Pak Polisi: "Eh meneer, waarom heeft u ook geen broek aan? Zeker ook te warm? ff Luchten die hap? En jij doseert de lessen van anatomie, die je op school hebt geleerd? "

Metgezel van mevrouw: "Pak Polisi, doe niet zo raar... U bent toch mijn pa en ik ben even kennis maken met nieuwe buurmeisje, omdat ze volgende week naar dezelfde school gaat." jaja

Pak Polisi: "OK, dan zit het wel snor met jullie.... en zeker omdat ik 2 snorren zie ? Allee, wegwezen jullie, voordat mijn controlerende chef het ook ziet."


's Avonds leest Pak Polisi de krant, komt zoonlief thuis....

"En?" vraagt pak Polisi aan zoonlief. "Geregeld? Heb je haar namens mij de les gelezen? Weet ze nu waar Ibrahim de terasi vandaan haalt? (Equivalent van Waar Abraham de mostert vandaan haalt dus.)" wistle

"Voor de bakker Pa, morgen verder met deel 2 van het menselijk lichaam. Dan leg ik haar het gebruik uit van de cobek en de ulekan."
(Voor de onwetenden: Anatomie lijkt op koken. Een cewek heeft een cobek en een cowok heeft een ulekan dus. En samen maak je de bumbu.) scratch


En zo stijgt het aantal inwoners van Indonesia met de dag, ondanks de Sharya.
Jaja, 't is me wat.

Dagdag.... Prettige WARMERE Pasen voor een ieder die het viert. En voor diegenen die het niet vieren: Toch een ietsie pietsie warmer weer toegewenst. doei doei doei
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden   Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Icon_minitimeza 30 maa 2013 - 9:39

Citaat :
Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden

Waarom lees ik toch elke keer, dat het voor mannen verboden is om wijdbeens voor een vrouw te zitten......

Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Paas

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden   Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Icon_minitimeza 30 maa 2013 - 9:43

Zou ook kunnen dat het medische gezien niet goed is voor vrouwen om te gaan me-ngankang op een brommer rijden.
Strakjes veel masuk angin( binnen wind).
Geen blaasontstekingen meer .

Wat een absurde regel .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden   Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 100 zweepslagen voor lesbische vrouwen in Atjeh
» Verboden voor buffels om te demonstreren
» Geen broek meer voor vrouwen op Atjeh
» Bromo verboden gebied voor dorpelingen en toeristen
» Jakarta niet veilig voor vrouwen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Actueel-
Ga naar: