Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Flores, eiland van tradities en ceremonies

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Flores, eiland van tradities en ceremonies Empty
BerichtOnderwerp: Flores, eiland van tradities en ceremonies   Flores, eiland van tradities en ceremonies Icon_minitimeza 4 jan 2014 - 11:49


Flores, eiland van tradities en ceremonies

2 januari 2014


Het eiland Flores is een van de snelst opkomende reisbestemmingen in Indonesië. Met het nieuwe internationale vliegveld op Lombok inmiddels volop in gebruik, en steeds meer vliegtuigmaatschappijen die vluchten aanbieden, wordt Flores steeds makkelijker bereikbaar. Het eiland heeft veel aantrekkelijke attracties, actieve vulkanen een unieke flora en fauna, maar er zijn ook veel bijzondere culturele tradities te vinden. Voor East! ging Ed Caffin op pad om deze fascinerende plek te ontdekken.

Tekst – Ed Caffin
Beeld – Anjo Kan/Bert Vos


“Flores is mijn eiland, en Ngada is mijn thuisland. Ik ben heel blij en trots dat ik jullie rond mag leiden”, zegt Johannes Berchmans met zachte stem. “Wat jullie de komende dagen gaan zien” vervolgt hij zijn veelbelovende introductie, “behoort tot het beste wat Flores te bieden heeft.” Vanaf Bajawa neemt een kleine bus ons mee op weg door het platteland van de provincie Ngada. Johannes, een vrolijke dertiger met een kort en stevig postuur, is onze gids en zit op een stoel voor in de bus, met in zijn hand een grote, glanzende microfoon. Hij lacht breeduit en stelt ons voor aan zijn collega’s, chauffeur Alfred en tour manager Emil, die beleefd naar ons knikken. Terwijl de bus over de smalle weggetjes door de hooglanden van Bajawa naar het zuiden rijdt, vertelt Johannes ons alles wat we moeten weten over de tradities en het moderne leven van zijn volk.

De Ngada-stam bevolkt een gebied dat zich uitstrekt vanaf de zuidkust van Flores tot het wonderbaarlijk mooie hoogland rondom Bajawa, de hoofdstad van het Ngada-district. “De Ngada leefden ooit allemaal in kleine


 Rolling Eyes lees verder bij De Aziatische Tijger
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Flores, eiland van tradities en ceremonies
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Zelfs een kind kent opa’s eiland - deel 3: Molukse tradities zijn krachtig, maar kunnen ook een struikelblok vormen
» Rondreis over Flores (1) - Flores Indonesië
» Stichting Help Flores!
» Lombok en Flores
» Ash from Mt. Rokatenda covers Flores

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Reizen :: Reisinformatie-
Ga naar: