Sama2 (jika di ngerayain)... ;-)
In elk geval: Voor 2015 en komende jaren wens ik u allen een heel mooi jaar toe, ondanks de pijntjes en kwaaltjes toch zoveel mogelijk gezondheid, peace, geluk en vree, de hoofdprijzen in de loterry en belastingvrij, maar bovenal: Joy en happiness.
En voor mij vandaag geen uitbundige vreterijen en snoeperijen, maar simpel een bord nasi anget(warme rijst) met lalap sayuran/sambel en een stukje ikan peda (vis) en daar ben ik heel gelukkig mee (ook heel gelukkig met de uitbundige hoeveelheid graten van deze vis manieheus) , want dan ben ik in gedachten weer thuis bij mijn broeders en zusters...
Oh ja, de peda moet natuurlijk gebakken worden in minyah keletih die al tengih is, anders zit er geen smaak aan.
(Voor de rookies onder het Indo lezerspubliek: minyah keletih is klapperolie en smaakt ranzig bij veelvuldig gebruik, maar men kan niet anders toch, want de dompet is kosong, dus zuinig aan doen en niet zoals hier hupsakee meteen naar de supermarkt... De lieve dames fan toen fan froeher gebruikten minyah keletih ook in hun haar om het mooi te laten glanzen, maar je moest na een paar dagen niet bij ze in de buurt komen... wah baunya tengih setengah mati ampun. Daarom heb ik nu een neuskwaal, overgehouden van al die genduh genduh met hun klapperolie haren.)
Voor DK: let op de letter "h" bij de diverse woorden in plaats van de letter "k" te gebruiken. Oom K had het al eerder ooit uitgelegd: ouwe buaya's van Surabaya slikken de "k" in. Maar nu niet meteen ook dan maar voortaan Om H schrijven in plaats van Om K. Want om H dat is ikke. Lehher Puk... ach sorry moet zijn: Lekker Puh.
Oh ja, de groeten van Pak Lurah en voor de laatste keer dit jaar dan nog een stukje geOH over en van hem.
Pak Lurah viert binnenkort een jubileum.
46 jaar getrouwd en dat doet ie met een glas rum.
Zijn vrouw is nieuwsgierig en ze weet het nog niet
maar zij krijgt een glas puur sap van suikerriet.
Goh, laat zij toch alvast een bloemetje hebben besteld
en achter Pak Lurah's rug zijn dompet heeft geteld.
Het kon er af en dus staat er binnenkort een vaas met 46 rozen
op de tafel en gaat Pak Lurah zich dan maar op de WC verpozen.
Want er komen schreeuwlelijks op bezoek
en die vreten alles op, ook Pak Lurah's kroepoek.