Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 [Video] Emoties door opnames Anne Frank-film op Merwedeplein

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

[Video] Emoties door opnames Anne Frank-film op Merwedeplein Empty
BerichtOnderwerp: [Video] Emoties door opnames Anne Frank-film op Merwedeplein   [Video] Emoties door opnames Anne Frank-film op Merwedeplein Icon_minitimema 9 maa 2015 - 14:13



[Video] Emoties door opnames Anne Frank-film op Merwedeplein

maandag 09 maart 2015 | 14:21

Een filmploeg is vandaag op het Merwedeplein bezig met opnamen voor een Duitse film over Anne Frank. En dat brengt hier en daar, ondanks waarschuwingen vooraf, toch wel nare herinneringen naar boven bij de oudere pleinbewoners.

Wijzend naar decorstukken zegt een vrouw op leeftijd het gevoel van toen weer te krijgen. 'Die vuilniskar herken ik wel, en de melkwagen ook eigenlijk. Zie, ik ga nu weer gewoon bibberen en wordt er emotioneel van. Ik ben op Indonesië geboren en was tien jaar toen de Jappen binnenvielen dus alles komt weer een beetje boven. Mijn vader is destijds meegenomen en niet meer teruggekomen.'

En dat is waar de filmploeg met borden voor heeft proberen te waarschuwen. 'Enscenering is gerelateerd aan WOII en kan als confronterend worden ervaren', is er op borden te lezen. 'Natuurlijk raakte het me, daar ben ik oud genoeg voor. Ik moet vooral terugdenken aan de hongerwinter, ik vind het niet prettig', zegt een andere omwonende.

Er zijn ook mensen die het allemaal iets minder erg vinden. 'Wat is gebeurd, is gebeurd. We moeten verder', zegt een buurtbewoner. 'Ik ben van Joodse afkomst en ik vind het niet zo confronterend.' Na vandaag wordt er alleen nog morgen op het Merwedeplein gefilmd, daarna vormen o.m. de Brouwers- en de Leidsegracht nog het decor voor de film.

Video op de site van AT5
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
[Video] Emoties door opnames Anne Frank-film op Merwedeplein
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Film over Nederlands-Indië maakt veel emoties los
» Opnames eerste Nederlandse 3D-film van start in Indonesië
» Frank Kraft
» Indische Emoties - Wouter Pieplenbosch
» Indonesische filmsterren maken opnames in Leiden

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: