Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Indomania 6, Melkweg Amsterdam

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

Indomania 6, Melkweg Amsterdam  Empty
BerichtOnderwerp: Indomania 6, Melkweg Amsterdam    Indomania 6, Melkweg Amsterdam  Icon_minitimema 20 apr 2015 - 20:53

Zesde editie van Rob Malasch' Indomania, ik was er en heb even rondgekeken. Ik was eerder al naar de Indomania in 2013 gegaan die in het teken stond van eten. Aan eten ben ik deze keer wonder boven wonder niet toegekomen, in plaats daarvan heb ik een selectie gemaakt uit het aanbod van optredens. Opvallend genoeg was een goede dertig procent van de optredende gasten niet van Indische of Indonesische origine; percussonist Niek Kleinjan en Surinaamse theatermakers Wijdenbosch en. Dannaragh trokken nauwelijks publiek en wisten het aanwezige publiek ook niet mee te slepen. Niet geheel onbegrijpelijk, aangezien deze optredens niet direct de doelgroep aanspreken. Ik zet dan ook mijn vraagtekens achter de keuze van Malasch en het Indomania team in de samenstelling van het programma. Veel geslaagder waren de interviews en het voorlezen van schrijvers die recentelijk boeken hebben geschreven met als thema Indonesië of Indië of een Indische achtergrond hebben, o.a. Baay, Freriks, Gustaaf Peek. Mooi was ook de percussie door tifagroep Sapa Lawan (ook dankzij de geweldige samenzang van deze dames, maar ook hun optredens mochten niet lang duren (circa een kwartier). Moderne dans vanuit Indonesië werd gebracht in de korte solo-show van actrice/danseres/zangeres. Sekar Sari en het grappige danstoneel door Bulantrisna Djelantik, Kenzo Kusuda en anderen. Sekar Sari was tevens hoofdrolspeelster in de afsluitende film Siti, andere films die vertoond werden zijn Gordel Van Smaragd, Act Of Killing, Look Of Silence, en Masked Monkey.

Ondanks enkele lege zalen werd dit evenement goed bezocht; persoonlijk vraag ik mij af of ik de toegangsprijs van 25 euro wel vind opwegen tegen het aangeboden programma, waar andere Indisch -gerelateerde evenementen maar vijf tot vijftien euro vragen voor een prima combinatie van eten, muziek, lezingen, en stands. Eveneens vraag ik me af of Indomania dit jaar wel recht doet aan de citaat uit de krantenrecensie waarmee ze op hun affiches adverteerden: "Wel Indisch, géén Tempo Doeloe“. Want als een relatief jong project als Indomania geen beroep kan of wil doen op jonge Indische artiesten en theatermakers. (cultuurdragers), en in plaats hiervan een substantieel deel van de artiesten uit andere hoek haalt, mag men zich afvragen of het woord Indisch niet inderdaad synoniem aan Tempo Doeloe aan het worden is.
Terug naar boven Ga naar beneden
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Indomania 6, Melkweg Amsterdam  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indomania 6, Melkweg Amsterdam    Indomania 6, Melkweg Amsterdam  Icon_minitimema 20 apr 2015 - 21:33

Veel foto's op de site van Dichtbij
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Indomania 6, Melkweg Amsterdam  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indomania 6, Melkweg Amsterdam    Indomania 6, Melkweg Amsterdam  Icon_minitimezo 26 apr 2015 - 16:29


Dank, voor je verslag over Indomania 6.
Kan het Indomania-team z'n voordeel mee doen..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Indomania 6, Melkweg Amsterdam  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indomania 6, Melkweg Amsterdam    Indomania 6, Melkweg Amsterdam  Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Indomania 6, Melkweg Amsterdam
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indomania 4, 09-04-2012
» 9 april 2012: INDOMANIA 4
» Zomerblog: Indonesische vulkanen en de Melkweg
» Boi Akih: Première Inspiral @ Melkweg
» Rondvaarttochten Indisch Amsterdam 2013

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Foto's en verslagen-
Ga naar: