Just for my pal at Down Under OZ: Om K, at your service
Auteur
Bericht
Henri R. Cingoor
Aantal berichten : 2328 Registratiedatum : 04-01-09 Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas
Onderwerp: Just for my pal at Down Under OZ: Om K, at your service za 25 apr 2015 - 20:27
Remember the Alamo !!!!
Keroncong Betawi by Orchest Eurasia. Recorded 1928 at Edison Bell's London UK.
Musici: John Benjamins (1ste viool) , Augie von Söhsten (gitaar en ukelele), Frans Mogot (2de viool en zanger), Jaap Rosenquist (gitaar), George Baker (NEEN!!! Niet die van Paloma Blanca van de George Baker Selection, da's een belanda. Deze George van Eurasia was er eerder en is een Indo, mij onbekend welk instrument hij speelde en was ook niet altijd erbij bij de optredens), Nol Berkhuijsen, Hannie Maks (ukelele) en Freek de Kock (gitaar), Guus Becker (gitaar, jaja hij trad ook nog 's bij de Late Late Lien show)
Hannie (Martinus) Maks bracht vanuit Indië in 1926 zijn eigen ukelele mee naar Nederland om te studeren en hij was waarschijnlijk diegene, die toen de keroncong introduceerde in Nederland.
All students in the Netherlands (Leiden and Delft) those days and longing for far away home and sunshine.
Henri R. Cingoor
Aantal berichten : 2328 Registratiedatum : 04-01-09 Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas
Onderwerp: Re: Just for my pal at Down Under OZ: Om K, at your service za 25 apr 2015 - 20:33
May Surabaya live forever till eternity.
Henri R. Cingoor
Onderwerp: Re: Just for my pal at Down Under OZ: Om K, at your service za 25 apr 2015 - 20:36
Lagoe Manis 1928
Enjoy.
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: Just for my pal at Down Under OZ: Om K, at your service
Just for my pal at Down Under OZ: Om K, at your service