Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Indonesië – Zoveel keuze ..

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Indonesië – Zoveel keuze .. Empty
BerichtOnderwerp: Indonesië – Zoveel keuze ..   Indonesië – Zoveel keuze .. Icon_minitimedo 14 apr 2016 - 9:14

Indonesië – Zoveel keuze ..
Enneke 14 april 2016

De grootste eilandstaat ter wereld, waar ga je dan toch heen? Bali? Sumatra? Java? Flores? Het wordt je niet gemakkelijk gemaakt. Drie jaar geleden maakte ik een reis naar Indonesië en één eiland in het bijzonder heeft mijn hart gestolen. Ook al is het een tijd geleden dat ik in de helderblauwe wateren zwom, het is nooit te laat om jou enthousiast te maken voor een reisje richting Sulawesi.


Neem tijd om het eiland te ontdekken, Sulawesi is een van de grotere eilanden van Indonesië en de mooiste plekjes zijn het moeilijkst te bereiken. Samen met een vriendin die ik ontmoet in Java zijn we in voor een avontuur en stappen we in het vliegtuig naar Manado, een stad in het noordelijkste puntje. In Manado is er net zoveel te doen als in Almelo; het licht springt op rood, het licht springt op groen. Maar vanuit Manado kun je gemakkelijk naar Bunaken, een snorkelparadijs met dodelijke vissen en veel te veel zandvliegen.

Vanuit Manado hosselen we een chauffeur die ons met een sneltreinvaart en geen slaap naar Gorontalo brengt. Nog nooit heb ik zoveel gepimpte tuktuks bij elkaar gezien als daar, de kerstboom is er niets bij. Een eind buiten de stad gaat er een boot naar de Togeans. De lift vanuit Gorontalo delen we met een stel Zwitsers en krijgt een leuke wending. We stoppen in een afgelegen dorpje voor een plaspauze, vervolgens staan we in een schuurtje met 20 pubers te dansen op hits uit de jaren ’90. Na een tiental dansjes proppen we ons weer in de auto om de rest van de nacht in de haven door te brengen.

Lees verder en bekijk de foto's bij Reishonger
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Indonesië – Zoveel keuze ..
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Zoveel jaar geleden in Amsterdam
» 'Van de Molukkers kunnen we zoveel leren'
» Een keuze op leven en dood: de wetenschap of spiritualiteit?
» Garuda Indonesië vliegt non-stop naar Indonesië (va. 30 mei '14)
» Bib-bus in Indonesië

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Reizen :: Reisinformatie-
Ga naar: