Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Met Hans...

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Met Hans... Empty
BerichtOnderwerp: Met Hans...   Met Hans... Icon_minitimedo 4 aug 2016 - 17:24

Met Hans...

Met Hans... 34opmjl

Lisa Vos skypet met Hans de Kraker (48) uit Heerhugowaard die is doorgebroken als acteur in Indonesië.

Lisa Vos
3 augustus 2016

De oer-Hollandse Hans speelde de afgelopen twee jaar in elf films in Indonesië en werd er drie maanden geleden als eerste buitenlandse acteur genomineerd in de categorie ‘beste nieuwe acteur’.

Hoe heb je het zo ver geschopt?

„Puur toeval. Dertig jaar lang trok ik de wereld rond, had ik verscheidene baantjes en wisselde ik een paar keer van pet: in Zuid-India was ik directeur van een gaarkeuken, in Milaan model voor Vogue, in San Francisco babysitter en in Hawaii fotograaf. In Indonesië zou ik een chocoladefabriek beginnen, maar dat veranderde toen mijn buurvrouw, een bekende actrice, vroeg of ik interesse had om een bijrol in een film over president Soekarno te spelen. Als ‘koloniale hufter’ begon het balletje te rollen.”

Sprak je wel Bahasa?

„Geen woord. Voor mij als nieuwkomer was Google Translate onmisbaar: het hele script liet ik naar het Nederlands vertalen. Alleen zo wist ik wat ik zei. Tegenwoordig gaat dat steeds beter en ben ik zelfs een bekende ‘Indonesiër’.”

Wat houdt dat praktisch in om een bekende Indonesiër te zijn?

„Na elke honderd meter stoppen voor de zoveelste foto, en rijke Indonesiërs die 3.000 euro betalen om met mij nasi goreng te mogen eten.”

Hoe is dat?

„Ik blijf een heel bescheiden Noord-Hollandse jongen. Al die zorgen en sores, des te fijner is het om weer in Nederland te zijn. Daar ben ik anoniem.”

Misschien niet voor lang. Zien we jou binnenkort in Nederland op het witte doek?

„Zeg nooit nooit. Ik heb gegeten als een Indiër, gelopen als een Italiaan en geslapen als Australiër. Toetreden tot de filmwereld is in Nederland alleen wel een stuk lastiger.”

NRC
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Met Hans... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Met Hans...   Met Hans... Icon_minitimedo 4 aug 2016 - 17:28

Heerhugowaarder wereldberoemd in Indonesië: "Ik kan niet meer anoniem over straat"
woensdag 03 augustus 2016 | 16:43

Met Hans... Nwk4tw
Foto: Instagram hansdekraker

HEERHUGOWAARD Hans de Kraker (48) uit Heerhugowaard kan in Indonesië niet meer anoniem de straat over. De Noord-Hollander is wereldberoemd in het Aziatische land door rollen in een flink aantal films.
Hans was 28 jaar geleden op Hawaï, waar hij iemand tegenkwam die hem vertelde dat hij absoluut eens naar Indonesië moest gaan. Dus toen hij jaren later zijn leven in Australië zat was, kocht hij een ticket naar Indonesië. Daar raakte hij bevriend met een Indonesische actrice, die hem in de filmwereld introduceerde. "Ze hadden iemand nodig die een koloniale klootzak kon spelen", vertelt hij aan NH.

Priester
De koloniale klootzak werd Hans uiteindelijk niet, maar wel een katholieke priester. De Heerhugowaarder had nooit eerder in een film gespeeld, maar was ervan overtuigd dat hij het wel kon. En hij dacht dat het toch maar eenmalig zou zijn. Zijn leven liep echter anders: na zijn eerste film volgden verschillende aanbiedingen voor films en commercials. Hij zei zijn oude leventje vaarwel en werd acteur.
Lees ook: Deze Heemstedenaar is een bekendheid in Japan
En nu is Hans dus een Bekende Indonesiër en is hij onder meer te zien in de film Untuk Angeline, over een meisje dat op Bali werd vermoord. Ook werd hij onlangs als eerste buitenlandse acteur genomineerd in de categorie 'beste nieuwe acteur'. Daarmee kwam er voorgoed een einde aan zijn anonieme leventje in het land. "Als ik ergens kom, wordt er vaak gevraagd: 'Foto, foto, foto?'", vertelt hij lachend. "Het hoort erbij."

RTV NH
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Met Hans... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Met Hans...   Met Hans... Icon_minitimedo 4 aug 2016 - 23:07

https://indisch4ever.files.wordpress.com/2016/08/hanskrakerb.jpg
Terug naar boven Ga naar beneden
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Met Hans... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Met Hans...   Met Hans... Icon_minitimevr 5 aug 2016 - 6:40

Katanya :
Sinds 2014 kende actrice  Paramita Rusady ene Abdul Rahman Hans De Kraker , velen zullen afvragen waarom hij een "Arabische"naam erbij heeft .
Toen Mita (Paramita)Hans 3 jaar geleden ontmoette was hij al een Moslim , een Mualaf .
Sinds hun ontmoeting wil Hans zijn geloof  vergroten .
En ze zijn goede vrienden geworden , wel hebben ze nog geen verdere plannen .

Bron: Tabloidbintang.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Met Hans... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Met Hans...   Met Hans... Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Met Hans...
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» I.M. Hans Goudswaard
» I.M. Hans Beynon
» Oude titels van schrijver Hans Vervoort gratis te downloaden
» De Laatste Man - Hans Goedkoop
» De executiefoto's door de ogen van Hans Aarsman

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: