Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Aloys Roemaat: 'Ik verloor veel vrienden in Indië'

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Aloys Roemaat: 'Ik verloor veel vrienden in Indië' Empty
BerichtOnderwerp: Aloys Roemaat: 'Ik verloor veel vrienden in Indië'   Aloys Roemaat: 'Ik verloor veel vrienden in Indië' Icon_minitimeza 22 okt 2016 - 15:49

Aloys Roemaat: 'Ik verloor veel vrienden in Indië'

Geplaatst op 22 oktober 2016

Aloys Roemaat: 'Ik verloor veel vrienden in Indië' Vxc2fl
Aloys Roemaat (links) in de tijd dat hij in Indonesië zat. eigen foto

LICHTENVOORDE - Aloys Roemaat (89) is niet alleen een bekend transportondernemer, hij vocht ook als Nederlands soldaat in de Indonesische Onafhankelijkheidsoorlog. Hij beleefde er een angstige periode. Van september 1947 tot eind 1950 verbleef Roemaat in Indonesië. "Ik heb er veel vrienden verloren."
Toen hij en zijn medesoldaten terugkwam in Nederland, werden ze raar aangekeken. „We kregen een maand vrij. Mensen zeiden: moet jij niet werken?”

Blijf vechten
Roemaat is nog steeds zeer actief in kringen van Indië-veteranen. „Mijn kinderen zeggen dat ik er mee moet stoppen. Misschien hebben ze gelijk. Maar het gaat om de mensen die in Indië hebben gevochten. Voor hen blijf ik vechten, tot de laatste druppel bloed.”

In De Gelderlander van zaterdag 22 oktober, editie Achterhoek, een openhartig interview met Aloys Roemaat over zijn tijd in Indië en de nasleep in Nederland. Ook digitaal te lezen via dg.nl/krant

de Gelderlander
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Aloys Roemaat: 'Ik verloor veel vrienden in Indië'
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» „Veel geweld van Nederlanders in Indië”
» Film over Nederlands-Indië maakt veel emoties los
» Kunst uit Nederlands-Indië levert veel op bij Zeeuws Veilinghuis
» Waar zijn mijn Malangse-vrienden gebleven?
» Ook zij hebben vrienden..

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: