Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Fijn een stukje duiken bij Manta Point bij Bali

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Fijn een stukje duiken bij Manta Point bij Bali Empty
BerichtOnderwerp: Fijn een stukje duiken bij Manta Point bij Bali   Fijn een stukje duiken bij Manta Point bij Bali Icon_minitimedi 6 maa 2018 - 18:40

06-03-18 STEVE STIFFBONE

Fijn een stukje duiken bij Manta Point bij Bali

Wat kan de natuur toch mooi zijn. Blijf vooral in je luie stoel zitten en ga met deze duiker mee op avontuur bij Manta Point bij Bali. Daar kun je namelijk Manta’s tegenkomen. Maar wacht eens even, vandaag de dag kom je daar voornamelijk plastic zakken, plastic plastic borden, plastic rietjes, plastic flessen, plastic kopjes, plastic bekers en nog veel meer dingen van plastic tegen.



VK Mag.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Fijn een stukje duiken bij Manta Point bij Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn een stukje duiken bij Manta Point bij Bali   Fijn een stukje duiken bij Manta Point bij Bali Icon_minitimewo 7 maa 2018 - 11:40

06 maart 2018 20:17
Duiker die schokkende video maakte over plastic afval in zee Bali: 'We zijn met te veel'

De Britse duiker Rich Horner zette vandaag schokkende beelden op zijn Facebookpagina. De beelden werden massaal gedeeld op sociale media. Te zien is dat de paradijselijke zee van Bali enorm vervuild is met plastic terwijl Horner aan het duiken is. RTL Nieuws spreekt hem na zijn duikavontuur.

Het is plastic, plastic en nog eens plastic in de tropische zee. Als je de beelden ziet die Horner dit weekend maakte, word je er verdrietig van.

We vragen hem wat er door hem heen ging toen hij al dat plastic zag. "Ik kwam in het water tot de conclusie dat we hier op aarde met teveel mensen zijn." Hij haalt David Attenborough aan, bekend van de televisieserie Planet Earth op de BBC. Ook Attenborough maakt zich zorgen over de overbevolking van de aarde.

"We zijn met zijn allen te bang om over dit probleem te praten", zegt Horner.

Niet op te ruimen
Het afval is door de stroming naar de kust gevoerd. Indonesië produceert per dag 130.000 ton plastic en ander afval. Veel daarvan belandt in het water. "Normaal gesproken stop ik plastic dat ik tegenkom in mijn zakken, maar nu deed ik geen moeite. De reden waarom lijkt me wel duidelijk."

Horner woont op Bali en af en toe gaat hij duiken. De plek waar hij deze beelden maakte is Manta Point. Normaal gesproken een hotspot voor manta's, een roggensoort. Maar in de beelden van Horner is nog maar een enkele manta te zien, rustig zwemmend tussen het afval.

Nederlands initiatief
Horner is ingenieur van beroep. Hij kent het idee van idee van Boyan Slat, de Nederlander die de plastic soep wil opruimen met zijn project The Ocean Cleanup. "Ik vind het een ambitieus project. Het wordt nog een enorme uitdaging om het plan te laten slagen. Ik hoop dat het overleeft in de oceaan."

Inmiddels heeft de stroming het meeste plastic al weer meegenomen, naar een andere plek in zee.

RTL Nieuws
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Fijn een stukje duiken bij Manta Point bij Bali
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» duiken op Bali in het regenseizoen?
» Hongaren duiken VOC-schip op bij Brazilië
» Een stukje Indonesië in Schalkweide
» Een stukje Sumatra voor.....
» Plastic Bali

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: