Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Agent die meisje dat betrokken was bij bomaanslagen in Surabaya redde: “Ik deed wat elke vader zou doen”

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Agent die meisje dat betrokken was bij bomaanslagen in Surabaya redde: “Ik deed wat elke vader zou doen” Empty
BerichtOnderwerp: Agent die meisje dat betrokken was bij bomaanslagen in Surabaya redde: “Ik deed wat elke vader zou doen”   Agent die meisje dat betrokken was bij bomaanslagen in Surabaya redde: “Ik deed wat elke vader zou doen” Icon_minitimewo 16 mei 2018 - 8:31

Agent die meisje dat betrokken was bij bomaanslagen in Surabaya redde: “Ik deed wat elke vader zou doen”

IB 16 mei 2018 05u16 Bron: abc.net.au


Politieagent Roni Faisal vindt zichzelf geen held. Vlak nadat een familie begin deze week een deel van een politiekantoor in Surabaya opblies, redde hij het meisje dat bij een van de kamikazes achter op de motorfiets zat. “Ze was slechts een kind van een jaar of acht. Haar gezicht en lichaam zaten onder het bloed. Ik ben zelf vader en mijn instinct was om haar te redden.”
Dat was een moedige actie, aangezien de terroristen die een dag eerder drie kerken in de stad opbliezen, er niet voor terugschrokken om hun eigen kinderen vol bommen te hangen en op te offeren.

Bij de aanslag op het politiekantoor kwamen vier mannen om het leven, alle vier familie van het meisje dat ternauwernood overleefde. “Na een tijdje begon ze hulpeloos te bewegen en om hulp te vragen”, zegt agent Roni (foto beneden). “Mensen schreeuwden naar haar, riepen dat ze op moest staan. Maar als mens dacht ik er alleen aan dat ze gered moest worden, ook al was ze betrokken bij het bombardement.”

Lees verder bij HLN
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Agent die meisje dat betrokken was bij bomaanslagen in Surabaya redde: “Ik deed wat elke vader zou doen”
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indonesische ex-agent veroordeeld voor terrorisme
» Edese Stichting redde Bloedbank Batam
» Surabaya...Surabaya.... Niet alleen in Jakarta valt de regen
» Kerken in Jakarta bedreigd met bomaanslagen
» 'Hij schreef me elke dag een brief'

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: