Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

"Jakarta zal een stad van God worden"

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl

Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

"Jakarta zal een stad van God worden" Empty
BerichtOnderwerp: "Jakarta zal een stad van God worden"   "Jakarta zal een stad van God worden" Icon_minitimedo 26 nov 2009 - 19:30

De meeste gezinnen in de Indonesische hoofdstad Jakarta zijn arme moslims. Sommigen laten hun kinderen de hele dag bedelen, anders zouden ze niet naar school kunnen. Uit de open ramen van voorheen verlaten gebouw kun stemmen horen: dertig lachende kinderen die zingen met hun vrijwillige docenten en werken aan leerzame activiteiten. Hun handgetekende foto's versieren de wanden van de kleine school, genaamd 'Grapes'. Na hun laatste lied te hebben gezongen, geven zij de dank aan God.

"Wij zijn de school begonnen," zegt Lucinda Arroyo*, een zendeling die werkt in de Indonesische hoofdstad. De Indonesische zussen Shirley* en Ann* geven in liefde les op de 'Grapes'. "Deze activiteit heeft mijn ogen geopend en een andere kant van het leven in Jakarta laten zien," Shirley. "Jezus zegende me zoveel. Waarom zou ik in mijn tijd naar het winkelcentrum gaan? Waarom zou ik niet helpen? Wij willen hen laten zien dat wij christenen zijn." De christenen maakten zich zorgen over gezinnen op de Grapes en huurden een lokale school om jongeren basketbal te laten spelen. Dit is het werk van Lucinda en haar man Rick*.

Hoopvolle toekomst
Een hoopvolle toekomst. Dit zijn de sleutelwoorden waarom de Arroyo's en hun team zoveel zorg besteden over een plaats waar niemand anders bezorgd over lijkt. "Communicatieve centra zijn bruggen," vertelt Rick. "Mensen vragen: 'Wie bent u? Waarom bent u hier? Wat kunt u voor mij doen?' Dit geeft mij de kans om dingen [het geloof] te delen. Door buurtcentra kan ons team mensen in hun huizen bezoeken, voldoen aan hun benodigdheden en het Evangelie delen."

Dat is slechts een onderdeel van hun algemene visie voor de stad. Het begint met voortdurend gebed en massale verspreiding van Gods Woord in Jakarta. Het eindigt met het stichten van kerken wanneer de ambitieuze droom van het team wordt gerealiseerd. Voor inspiratie kijken ze naar Nehemia, de nederige schenker van het Oude Testament. Door Nehemia, die Rick beschouwd als een "gewone man", kon de herbouw van de muur rond het verpulverde oude Jeruzalem in 52 dagen worden georganiseerd. Zij geloven dat ze als hedendaagse volgelingen van Christus in Jakarta over een periode van enkele jaren kunnen evangeliseren.

Uitdaging
"Jakarta wordt een stad van God, zodat gemeenschappen worden veranderd en duizenden nieuwe geloofsbewegingen worden gestart," luidt hun visie. Momenteel is Jakarta een overwegende moslim-stad. Toch is ook het rooms-katholicisme in grote getalen aanwezig in de voormalig Nederlandse kolonie. Protestanten hebben in de stad meer dan 500 kerken. Evangelische zendelingen zijn zeker een halve eeuw actief. "Ik voelde in mijn hart dat God mij leidde om dit te doen," zegt Rick. "Het is een enorme opgave, ik word vaak overrompeld," geeft hij toe. "De noodzaak van het Evangelie en Gods liefde is een uitdaging voor Jakarta. Dit is de grootste stad in een land van 240 miljoen mensen. Dan zijn er een hoop mensen die je kunt beïnvloeden."

* De namen in het artikel zijn gefingeerd.

26-11-2009 | auteur: Jeffrey Schipper | copyright: www.cip.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Kesasar

Kesasar

Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09

BerichtOnderwerp: Re: "Jakarta zal een stad van God worden"   "Jakarta zal een stad van God worden" Icon_minitimevr 27 nov 2009 - 1:46

Niets afdoende van de liefdadigheid van die mensen hier boven genoemd, wil ik echter een "bescheiden" aanvulling doen!

"Jakarta zal een stad van God worden" INSHALLAH!

Om Kesas
OmSid

Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09

BerichtOnderwerp: Re: "Jakarta zal een stad van God worden"   "Jakarta zal een stad van God worden" Icon_minitimevr 27 nov 2009 - 8:10

Kesasar schreef:
Niets afdoende van de liefdadigheid van die mensen hier boven genoemd, wil ik echter een "bescheiden" aanvulling doen!

"Jakarta zal een stad van God worden" INSHALLAH!

Om Kesas

Amin , Amen .

Dat hoop ik ook dat Jakarta , en niet alleen Jakarta de stad van God zal worden .
De stad van de enige God .
Dezelfde God van Abraham .
Van de Joden , van de Christenen en van de Moslims.
En omdat hij de Schepper is zal God ook de God van alle wezens zijn .

Praise The Lord.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: "Jakarta zal een stad van God worden"   "Jakarta zal een stad van God worden" Icon_minitime

Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Jakarta wil 'autisme-vriendelijke' stad worden
» "Punt achter uitwisseling als extreme straffen in Atjeh worden ingevoerd"
» Jakarta Online: "Roken en bidden"
» 18 december 2009: Cabarettalent Daniël Arends in theater "De Beun"
» "Het Gebaar maakte oorlog in Indië bespreekbaar en zichtbaar" - toespraak 19-01

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: