Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta   Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta Icon_minitimedi 12 jan 2010 - 18:05

Luxe gevangenissen pijnlijk voor JakartaGepubliceerd 12 januari 2010 - 1:10 pm

De Indonesische regering is in verlegenheid gebracht door een schandaal rond de gevangenissen.

Media hebben berichten gepubliceerd waaruit blijkt dat sommige gedetineerden tegen betaling aanspraak kunnen maken op een luxebehandeling. Zo heeft een zakenvrouw die vastzit vanwege corruptie een 64 vierkante meter grote ruimte tot haar beschikking, die meer lijkt op een appartement dan op een cel. Toen een inspectieteam in haar cel op bezoek kwam, kreeg de zakenvrouw net een beautybehandeling.

Het is een flinke tegenvaller voor president Susilo Bambang Yudhoyono, voor wie de strijd tegen de corruptie juist een prioriteit is. Zijn woordvoerder zei dat de president het diep betreurt dat er gevangenen zijn met speciale privileges.

De directeur van de Pondok Bambu-gevangenis in Jakarta is inmiddels op non-actief gesteld naar aanleiding van de onthullingen.

RNW
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta   Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta Icon_minitimedi 12 jan 2010 - 18:10

di 12 jan 2010, 11:59
Kritiek op luxe leventje Indonesische gevangenen

JAKARTA - De autoriteiten in Indonesië zijn ernstig in verlegenheid gebracht door een gevangenisschandaal in de hoofdstad Jakarta. Dat ontstond nadat media publiceerden over de uiterst luxueuze voorzieningen waarover sommige welgestelde gedetineerden blijken te beschikken.

Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta 2u74u2e Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta 2im6vd4
Artalyta Suryani in haar luxe cel in Indonesië Foto's: AFP

Zo leed zakenvrouw Artalyta Suryani ondanks een veroordeling wegens het omkopen van functionarissen van het Openbaar Ministerie een prettig leventje in een 'privé-appartement' in de Pondok Bambu-gevangenis. Tijdens een verrassingsinspectie in haar 64 vierkante meter grote 'cel' troffen inspecteurs onder meer een flatscreen televisie, een koelkast, een keuken, een badkamer, airconditioning en een tweepersoonsbed aan.

Suryani onderging juist een beautybehandeling, toen ze werd overvallen door het inspectieteam. President Susilo Bambang Yudhoyono is de drijvende kracht achter het onderzoek naar corruptie binnen justitie en de strafinrichtingen. In de aanloop naar de presidentsverkiezingen van vorig jaar had 'SBY' beloofd dat hij de 'justitiemaffia' hard zou aanpakken.

Dinsdag werd de directeur van de Pondok Bambu-gevangenis ontslagen. „President Yudhoyono vindt dat alle gevangenen gelijk moeten worden behandeld”, aldus een woordvoerder van het staatshoofd. „Er mogen geen priviliges of speciale ontheffingen zijn voor gedetineerden.”

Telegraaf
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta   Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta Icon_minitimedi 12 jan 2010 - 19:41

Oud zeer.

Er was eens een strafzaak tegen een zoon van een toen zéér belangrijk iemand, die een gevangenisstraf kreeg. (Redenen: noem maar op wat zoal plaats vindt in Indon op hoog en rijk niveau)

Zou die bestrafte echt zijn straf uitgezeten hebben met en onder dezelfde condities als menig ander bestrafte orang kecil?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta   Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta Icon_minitimedi 12 jan 2010 - 23:31

Maar is die LUXE gevangenis echt wel luxe?
Ik heb begrepen dat in nederlandse cellen ook tv en computer etc. aanwezig is.
Ook hier corruptie?

DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta   Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta Icon_minitimewo 13 jan 2010 - 8:12

Duinkonijn schreef:
Maar is die LUXE gevangenis echt wel luxe?
Ik heb begrepen dat in nederlandse cellen ook tv en computer etc. aanwezig is.
Ook hier corruptie?

DK
Ya , dat is super super de lux .
(Ik heb zelf niet eens een flatscreen tv , wat is dat ??)
Je moet niet vergeten wie die mevrouw is .
Ze behoorde tot de super kakap klasse corruptors , in de conglomeraatklasse .
Die kunnen bijna alles kopen.

De gewone cel voor de kelas teri zien precies zoals een cel in een 3de wereld er uit moeten zien.
In zo' n luxe cel wil ik ook een paar jaar vakantie houden , en an korting wegens goed gedrag kan ik daarna naar Zwitserland of Antillen of andere plaats gaan om mijn geld (miljoenen) die ik stiekem heb geparkeerd op te halen.

Wat Nederland betreft , het is geen corruptie.
Het is verworven recht.
Ook dat bepaalde mensen de beschikking kunnen krijgen over (hard)drugs , en bezoek van sextherapeute.
Terug naar boven Ga naar beneden
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta   Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta Icon_minitimewo 13 jan 2010 - 23:17

Om Sid,
Ik heb het ook cynisch bedoeld.
Natuurlijk was en is het nog steeds zo dat je met geld veel voor elkaar krijgt in Indonesië.
Maar dat in nederland geen corruptie maar een verworven recht bestrijd ik. Rijke misdadigers krijgen ook hier veel meer luxe en privileges!

Volgens mij is er hier net zo goed corruptie als in Indonesië, of zoals een (reeds overleden) Indo -oom tegen mij zei:
In Indonesië gaat de corruptie zichtbaar boven de tafel, hier in Holland gaat dezelfde corruptie onzichtbaar ONDER de tafel.
En ik geloof dat hij gelijk heeft.
Ik heb dat zelf meegemaakt toen ik een bezwaar tegen de gemeente indiende en met mij nog een stuk of 10 andere inwoners.
Er was een straat die privileges kreeg van een wethouder omdat 2 bevriende raadsleden er wonen en erom gevraagd hadden.
Nou bleek de bezwarencommissie van dezelfde politieke partij te zijn, dus je begrijpt: ik kreeg ongelijk!

Vriendjespolitiek of corruptie?
DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta   Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta Icon_minitimedo 14 jan 2010 - 8:36

Duinkonijn schreef:
Om Sid,
Ik heb het ook cynisch bedoeld.

In Indonesië gaat de corruptie zichtbaar boven de tafel, hier in Holland gaat dezelfde corruptie onzichtbaar ONDER de tafel.
En ik geloof dat hij gelijk heeft.
DK , voor jou en voor mij is het een weetje.
Mijn posting richt ik ook aan de "jongere lezers" die de verhoudingen in Indonesia niet kennen.

Je (oom)heb gelijk dat de corruptie in Indonesia nog niet zo " verfijnd" is , tenminste de zichtbare . De Indonesiers kennen zelf de KKN (Korupsi-Kolusi-Nepotisme ).
Zit goed verweven met elkaar , en moeilijk te bewijzen.
De grote schandalen werd dan "ontdekt" en soms vervolgd omdat het te openbaar was , was een publiek geheim woden.
Wat er achter coulissen gebeurde weet men natuurlijk niet. Dat is korupsi met een K
Het is een Kunst geworden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta   Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Luxe gevangenissen pijnlijk voor Jakarta
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Luxe winkelcentra brengen Jakarta tot zinken
» Indonesië: baggerschepen voor Jakarta
» Energiebesparende straatverlichting voor Jakarta
» Prijs voor malariaonderzoek in Jakarta
» Miljoen kinderen in gevangenissen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: