27 januari t/m 7 februari 2010: Internationaal Filmfestival Rotterdam
2 plaatsers
Auteur
Bericht
indofiel
Aantal berichten : 92 Registratiedatum : 17-09-09
Onderwerp: 27 januari t/m 7 februari 2010: Internationaal Filmfestival Rotterdam wo 20 jan 2010 - 13:10
De programmering wordt pas morgen (21 januari) bekend gemaakt, maar ik maak deze thread alvast aan om alle info over het festival te 'verzamelen'. Volgens mij is pas van 1 Indonesische film bekend dat die in Rotterdam gaat draaien, maar ik denk dat het er wel meer zullen worden. Vorig jaar ben ik naar 'Jermal' en 'Under the Tree' geweest. Hopelijk heb ik dit jaar meer tijd...
Bright Future Eén van de hoofdpijlers in de festivalprogrammering is gereserveerd voor aanstormend talent. In Bright Future koestert het festival jonge regisseurs die aan de start van hun carrière al blijk geven van een eigenwijs geluid en een originele kijk op de cinema.
Met onder meer:
At the Very Bottom of Everything (Paul Agusta, Indonesië) De Indonesische regisseur Paul Agusta baseerde zijn experimentele film over de beleving van manisch-depressiviteit op persoonlijke ervaringen; ook hoofdrolspeelster en coscenarist Kartika Jahja is manisch-depressief. In tien hoofdstukken verbeelden animaties en helse ensceneringen de geestestoestanden die zij in voice-over beschrijft.
Onderwerp: Re: 27 januari t/m 7 februari 2010: Internationaal Filmfestival Rotterdam do 21 jan 2010 - 10:26
Nou dat viel tegen... Ik heb de programmagids die bij de Volkskrant zat gelezen en op bovenstaande film na zijn er geen Indonesische films te zien op het festival! Wel enkele films uit Maleisië, Thailand en, opvallend, de Filipijnen. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, of misschien CinemAsia 2010? Al heb ik over het laatste festival nog niks gehoord. Ik vond het in 2008 wel een succes...
wu
Aantal berichten : 6613 Registratiedatum : 08-12-08
Onderwerp: Re: 27 januari t/m 7 februari 2010: Internationaal Filmfestival Rotterdam do 21 jan 2010 - 10:54
.... en heel veel Japans..
ik was juist kijken of ik de film die je noemde kon vinden, heb mijn lappie gepakt voor de juiste titel..
Er was een plaatje die mijn aandacht trok, van de film City of Life and Death, en toen las ik dat het over het Bloedbad van Nanking (1937-38) gaat, dus nee. Oorlogsfilms, ik kan het nooit uitkijken, dus ik ga daar echt de deur niet voor uit.
Volgende keer beter, ja
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: 27 januari t/m 7 februari 2010: Internationaal Filmfestival Rotterdam
27 januari t/m 7 februari 2010: Internationaal Filmfestival Rotterdam