Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 27 januari t/m 7 februari 2010: Internationaal Filmfestival Rotterdam

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
indofiel

indofiel


Aantal berichten : 92
Registratiedatum : 17-09-09

27 januari t/m 7 februari 2010: Internationaal Filmfestival Rotterdam Empty
BerichtOnderwerp: 27 januari t/m 7 februari 2010: Internationaal Filmfestival Rotterdam   27 januari t/m 7 februari 2010: Internationaal Filmfestival Rotterdam Icon_minitimewo 20 jan 2010 - 13:10

De programmering wordt pas morgen (21 januari) bekend gemaakt, maar ik maak deze thread alvast aan om alle info over het festival te 'verzamelen'. Volgens mij is pas van 1 Indonesische film bekend dat die in Rotterdam gaat draaien, maar ik denk dat het er wel meer zullen worden.
Vorig jaar ben ik naar 'Jermal' en 'Under the Tree' geweest. Hopelijk heb ik dit jaar meer tijd...


Bright Future
Eén van de hoofdpijlers in de festivalprogrammering is gereserveerd voor aanstormend talent. In Bright Future koestert het festival jonge regisseurs die aan de start van hun carrière al blijk geven van een eigenwijs geluid en een originele kijk op de cinema.

Met onder meer:

At the Very Bottom of Everything (Paul Agusta, Indonesië)
De Indonesische regisseur Paul Agusta baseerde zijn experimentele film over de beleving van manisch-depressiviteit op persoonlijke ervaringen; ook hoofdrolspeelster en coscenarist Kartika Jahja is manisch-depressief. In tien hoofdstukken verbeelden animaties en helse ensceneringen de geestestoestanden die zij in voice-over beschrijft.

Bron: http://www.filmfestivalrotterdam.com/nl/iffr-2010/programma2010/bright-future-2010/
Terug naar boven Ga naar beneden
indofiel

indofiel


Aantal berichten : 92
Registratiedatum : 17-09-09

27 januari t/m 7 februari 2010: Internationaal Filmfestival Rotterdam Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 januari t/m 7 februari 2010: Internationaal Filmfestival Rotterdam   27 januari t/m 7 februari 2010: Internationaal Filmfestival Rotterdam Icon_minitimedo 21 jan 2010 - 10:26

Nou dat viel tegen... Ik heb de programmagids die bij de Volkskrant zat gelezen en op bovenstaande film na zijn er geen Indonesische films te zien op het festival! Wel enkele films uit Maleisië, Thailand en, opvallend, de Filipijnen. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, of misschien CinemAsia 2010? Al heb ik over het laatste festival nog niks gehoord. Ik vond het in 2008 wel een succes...
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

27 januari t/m 7 februari 2010: Internationaal Filmfestival Rotterdam Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 januari t/m 7 februari 2010: Internationaal Filmfestival Rotterdam   27 januari t/m 7 februari 2010: Internationaal Filmfestival Rotterdam Icon_minitimedo 21 jan 2010 - 10:54

.... en heel veel Japans..

Very Happy ik was juist kijken of ik de film die je noemde kon vinden, heb mijn lappie gepakt voor de juiste titel..

Er was een plaatje die mijn aandacht trok, van de film City of Life and Death, en toen las ik dat het over het Bloedbad van Nanking (1937-38) gaat, dus nee. Oorlogsfilms, ik kan het nooit uitkijken, dus ik ga daar echt de deur niet voor uit.

Volgende keer beter, ja roosje
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





27 januari t/m 7 februari 2010: Internationaal Filmfestival Rotterdam Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 januari t/m 7 februari 2010: Internationaal Filmfestival Rotterdam   27 januari t/m 7 februari 2010: Internationaal Filmfestival Rotterdam Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
27 januari t/m 7 februari 2010: Internationaal Filmfestival Rotterdam
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Internationaal Filmfestival Rotterdam 2014 (22 januari - 2 februari)
» Internationaal Filmfestival Rotterdam (27 jan -7 feb)
» Internationaal Filmfestival Rotterdam 2013
» 13 t/m 17 januari 2010: Vakantiebeurs
» 14 februari 2010: De (na)smaak van Indië

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Uit-Agenda-
Ga naar: