Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar Empty
BerichtOnderwerp: Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar   Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar Icon_minitimedo 21 jan 2010 - 20:13

Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar

Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar Staten11

Sinds deze week zijn op de website www.statengeneraaldigitaal.nl alle Handelingen, Bijlagen en Aanhangsels van de Eerste en Tweede Kamer uit de vorige eeuw online doorzoekbaar. De parlementaire stukken van de vergaderjaren 1900-1901 tot 1917 zijn toegevoegd aan de digitale collectie van het project. Hiermee is een belangrijke bron voor onderzoek en wetenschap in zijn geheel toegankelijk en full-text doorzoekbaar vanaf de 20e eeuw. Het materiaal uit de periode 1814-1900 zal in de loop van dit jaar gepubliceerd worden.

De website is een samenwerking tussen de Tweede Kamer en de KB. Het doel is om de complete set Handelingen uit de periode 1814-1995 door microverfilming te behouden voor het nageslacht en door digitalisering voor iedereen gratis toegankelijk te maken op het internet. Het betreft een unieke verzameling die nu snel en eenvoudig voor iedereen te doorzoeken is vanaf het vergaderjaar 1900-1901. De Handelingen vanaf 1995 worden gepubliceerd via het systeem Parlando en de website Overheid.nl.


KB




jump ik heb gevonden............
wanneer mijn ouders genaturaliseerd zijn.. en wij kinderen dus ook.... duimenop

Helaas heb ik nog niet iedereen van de familie gevonden... zoveeeel dossiers.. en kamerleden..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar   Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar Icon_minitimedo 21 jan 2010 - 20:28

Ik snap het niet Wu..
Je vader was al Nederlander van geboorte en als je moeder dat niet was dan werd zij dat toch door het huwelijk ?
Maar naturalisaties zij ook in het archief dus
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar   Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar Icon_minitimedo 21 jan 2010 - 20:40

we zijn pas eind 1964 hier gekomen......
scratch ik weet ook niet precies hoe het zit hoor, ik weet alleen dat we om de zoveel tijd naar het politiebureau moesten om een stempel te halen en in maart 1971 was het officieel.. duzz..

raar...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar   Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar Icon_minitimedo 21 jan 2010 - 21:13

?? hadden jullie dan de Indonesische nationaliteit aangenomen...

ps...ik vond die pagina op de site, maar de kinderen staan er niet bij...ook geen kids bij de andere families... veel indo's op die 2 pagina's
Terug naar boven Ga naar beneden
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar   Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar Icon_minitimedo 21 jan 2010 - 21:30

Wu,
Je schrijft dat je pas in 1964 in Nederland kwam, dat is tamelijk laat voor Nederlanders in Indonesië.
Was je vader misschien WN (Warga Negara) vóór 1964 geworden?
Dat gebeurde vooral in de tweede helft van de 50-er jaren redelijk veel, om niet het land uitgezet te worden.
In de praktijk werden WN-ers toch als een soort tweede rangs Indonesiers beschouwd. Vooral Nederlanders en Chinezen, die liever in Indonesië wilden blijven. Rond die tijd (halverwege 60-er jaren) werden de WN-ers min of meer voor de keuze gezet: een Indonesiesche naam aannemen of allerlei privileges (baan, school, bezittingen etc.) verliezen of terug gaan naar je vroegere vaderland. De Nederlanders en Chinezen bleven desondanks herkenbaar door hun uiterlijk en werden toch gepest, klagen hielp niet, maakte het soms juist erger.

Pas jaren later heeft Suharto deze Soekarno pesterijeren aangepakt, maar desondanks werd de treiterijen soms "oogluikend" toegelaten. Toch zijn er Nederlanders die hun Nederlandse nationaliteit niet opgaven, maar moesten wel aan een heleboel voorwaarden voldoen, zoals om de zoveel jaar het land uit (men ging meestal naar Singapore), opnieuw een visum voor bijvoorbeeld 5 of meer jaar aanvragen en dan terug naar hun stekje in Indonesië. (deze regeling geldt nu nog steeds!).

Groetjes,
DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar   Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar Icon_minitimedo 21 jan 2010 - 22:36

DK,
Ik weet niet precies hoe het allemaal ging vroeger. Mijn ouders regelden alles, en zij vertelden ons niets over eventuele moeilijkheden.
Wat is het toch heerlijk om kind te zijn!

Mijn vader is overleden en mijn moeder weet het niet meer.....




Boeroeng, alleen de volwassen kinderen staan er soms wel bij. Bij gevonden familie staat nergens de kinderen vermeld..
Maar ook vreemd: niet iedereen kan ik vinden als ik op naam zoek.. Shocked mijn tante wel, maar haar broer niet - en toch zelfde achternaam..
en bij ons? pff.. ik zou de zoekterm moeten verfijnen om te filteren, maar.. ehh.. ander dagje maar.. Kost een hoop tijd Crying or Very sad



wu is in shock.. zoveel vragen opeens weer.. What a Face
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar   Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Alle parlementaire stukken van de 20e eeuw nu online doorzoekbaar
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Alle Nederlandse WOII-oorlogsschepen online
» "Journalist van de Eeuw mist Primeur van de Eeuw"
» Parlementaire enquête dekolonisatie nodig
» 'Geheime stukken' naar Leiden
» 'AIVD moet meer stukken hebben over staatsgreep tegen Soekarno'

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Geschiedenis-
Ga naar: