Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Indonesische president brengt derde album uit

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Indonesische president brengt derde album uit Empty
BerichtOnderwerp: Indonesische president brengt derde album uit   Indonesische president brengt derde album uit Icon_minitimema 25 jan 2010 - 11:13

Uit De Pers:

Ku Yakin Sampai Di Sana (Ik ben er zeker van dat ik er zal komen). Dat is de titel van het derde album met popsongs die de Indonesische president Susilo Bambang Yudhoyono heeft geschreven. De plaat kwam zondag uit. Bekende Indonesische artiesten, zoals Idolwinnaars Vidi Adiano, Rio Febrian en Joy Tobing, hebben eraan meegewerkt

Evenals de twee eerdere albums van de president, die in juli voor een tweede ambtstermijn werd gekozen, gaat het in de liedjes om liefde, loyaliteit en vaderlandsliefde. ,,In mijn vrije tijd druk ik mijn gevoelens graag in kunstwerken uit'', schreef de president in het boekje bij de cd, waarop een foto van kinderen met de Indonesische vlag staat.

Het debuutalbum van Yudhoyono, Rinduku Padamu (Mijn hunkeren naar jou), kwam in 2007 uit. Twee jaar later volgde Evolusi (evolutie). In een van zijn teksten schrijft de president, die de laatste tijd veel aandacht moet besteden aan de strijd tegen corruptie: ,,Al is het moeilijk, ik moet er doorheen. Ik koos het pad waarin ik geloof. Dwing geen dingen af die onmogelijk zijn. Mijn leven moet fatsoenlijk en goed zijn.''
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Indonesische president brengt derde album uit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indonesische president brengt derde album uit   Indonesische president brengt derde album uit Icon_minitimedi 26 jan 2010 - 15:46

dinsdag 26 januari 2010 door Elske Schouten

De zingende president

Indonesische president brengt derde album uit Nrc_es13 Een eerder album van de president

Je zou denken dat president Yudhoyono wel meer te doen heeft. Parlementariërs bekokstoven hoe ze hem kunnen afzetten wegens het Bank Century-schandaal, en NGO’s maken zich op voor een grote demonstratie tegen hem op donderdag.

Maar ondanks dit alles blijkt president SBY toch nog tijd te hebben voor zijn hobby: muziek. Afgelopen zondag bracht hij zijn derde album met zelfgeschreven popliedjes uit, uitgevoerd door verschillende artiesten. Het heeft de veelzeggende naam ‘Ik weet zeker dat ik er zal komen’. Hier is de titelsong te horen.

Al lang was duidelijk dat de president van muziek houdt. Zijn eerste album kwam uit in 2007 en schijnt een aardig succes te zijn geweest – ook op de zwarte markt. Step Vaessen van Al Jazeera maakte toen een filmpje over zijn muzikale ambities, dat hier te zien is.

Behalve een hobby is een goede stem ook goed voor het imago, in dit land waar zingen tot de nationale hobby’s behoort. Zingen is een vast onderdeel van verkiezingscampagnes. Zo is hier te zien hoe Yudhoyono kort voor de parlementsverkiezingen vorig jaar optrad op televisie. Wie weet helpt zijn derde album hem dit keer ook wel om zijn populariteit weer op te vijzelen.


NRC
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Indonesische president brengt derde album uit
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Tony Iommi schrijft Indonesische president
» Zege Indonesische president definitief
» rel rond staatsbezoek Indonesische president
» Indonesische president Yudhoyono ingezworen
» Indonesische president hekelt media

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: