Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

mw. J. Bussemaker rapporteert de Kamer

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wujud
Admin
wujud

Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

mw. J. Bussemaker rapporteert de Kamer Empty
BerichtOnderwerp: mw. J. Bussemaker rapporteert de Kamer   mw. J. Bussemaker rapporteert de Kamer Icon_minitimevr 29 jan 2010 - 16:54

Brief aan de Kamer: Voortgangsrapportage uitvoering wetten verzetsdeelnemers en oorlogsgetroffenen
Kamerstuk, 25 januari 2010

door mw. dr. J. Bussemaker

Inleiding
Met deze brief wil ik u graag informeren over de ontwikkelingen op het terrein van verzetsdeelnemers, oorlogsgetroffenen en herinnering Tweede Wereldoorlog. De uitgangspunten van mijn beleid zijn, zoals ik u eerder in mijn voortgangs-apportages heb gemeld: toekomstbestendigheid en continuïteit. Het aantal mensen dat de Tweede Wereldoorlog heeft meegemaakt wordt steeds kleiner. Mijn doelstelling is de groep die er nog is te blijven bedienen, op basis van het stelsel dat ontworpen is vanuit de beginselen ereschuld en bijzondere solidariteit. Een tweede doelstelling is het verhaal over de gebeurtenissen uit de Tweede Wereldoorlog door te geven aan nieuwe generaties, zodat het betekenis houdt, ook wanneer er straks geen ooggetuigen meer zijn die dit verhaal uit eigen ervaring kunnen vertellen.

voor het hele verhaal op pdf op de website Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport : klik op de link, hierboven gegeven...

óf lees het op Nieuwsbank
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com

mw. J. Bussemaker rapporteert de Kamer
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Toespraak Jet Bussemaker over 'Verzet in Indië'
» Bussemaker bezoekt NL'se oorlogsgetroffenen in Canada
» Indisch verdriet - H.Th. Bussemaker
» 'Er is nalatigheid gepleegd' - Dr. H.Th. Bussemaker