Brief aan de Kamer: Voortgangsrapportage uitvoering wetten verzetsdeelnemers en oorlogsgetroffenen
Kamerstuk, 25 januari 2010
door mw. dr. J. Bussemaker
Inleiding
Met deze brief wil ik u graag informeren over de ontwikkelingen op het terrein van verzetsdeelnemers, oorlogsgetroffenen en herinnering Tweede Wereldoorlog. De uitgangspunten van mijn beleid zijn, zoals ik u eerder in mijn voortgangs-apportages heb gemeld: toekomstbestendigheid en continuïteit. Het aantal mensen dat de Tweede Wereldoorlog heeft meegemaakt wordt steeds kleiner. Mijn doelstelling is de groep die er nog is te blijven bedienen, op basis van het stelsel dat ontworpen is vanuit de beginselen ereschuld en bijzondere solidariteit. Een tweede doelstelling is het verhaal over de gebeurtenissen uit de Tweede Wereldoorlog door te geven aan nieuwe generaties, zodat het betekenis houdt, ook wanneer er straks geen ooggetuigen meer zijn die dit verhaal uit eigen ervaring kunnen vertellen.
voor het hele verhaal op pdf op de website Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport : klik op de link, hierboven gegeven...
óf lees het op Nieuwsbank