Dony Vernianto, de Indonesische Dick Trom: X-Factor ?
2 plaatsers
Auteur
Bericht
wu
Aantal berichten : 6613 Registratiedatum : 08-12-08
Onderwerp: Dony Vernianto, de Indonesische Dick Trom: X-Factor ? zo 21 maa 2010 - 13:28
X-Factor: de jongens en 26+
Indonesische Dick Trom (kandidaat 26+) Grote belofte, al vanaf de eerste uitzending, is Dony, een rond mannetje dat pas zes maanden geleden vanuit Indonesië naar Nederland is gekomen.
Van zijn looks hoeft hij het absoluut niet te hebben, maar wat is die jongen een óngelooflijke entertainer. Hij weet precies hoe je in drie seconden een complete zaal moet inpakken. Dat gecombineerd met een fantastische stem en er ontstaat voor X-Factor een winformule.
Het oogt ontspannen en natuurlijk wat hij doet, ook al staat hij openlijk op het podium te flirten met het veel jongere jurylid Stacey. Donnie gaat het in het programma nog heel vers schoppen. Of het een potentiële winnaar is, betwijfel ik nog een beetje, omdat de kans bestaat dat het publiek, dat uiteindelijk gaat bepalen wie er wint, genoeg gaat krijgen van zijn 'act'.
Televizier, 20-03-2010
reactie op het artikel: "Van mij mag Donnie wel winnen. de gemiddelde Nederlandse zang-ster is nou niet bepaald knap en toch succesvol dus ik denk dat het grote nederlandse publiek niet alleen maar kijkt naar uiterlijk. En hij is wel de grooteste entertainer van ze allemaal. Ik denk dat we aan hem nog veel lol gaan beleven in ieder geval.
Die janna is me te standaard dion te jong en die robin is er zo een die dan eindigt in een musical en die wel albums maakt maar die dan niemand koopt"
wu
Onderwerp: Re: Dony Vernianto, de Indonesische Dick Trom: X-Factor ? ma 22 maa 2010 - 17:00
vind ik nog een oud artikeltje die ik op de een of andere manier vergeten ben te plaatsen....
wo 03 feb 2010, 06:00 X Factor heeft eigen Paul Potts door Patricia Cortie
AMSTERDAM - „Toen hij binnenkwam dacht ik eerst ’die heeft ze niet allemaal op een rijtje’. Tot hij begon te zingen.” Gordon applaudisseerde gisteren hard voor deelnemer Dony tijdens de presentatie van X Factor. Ook de rest van de jury loopt weg met wat we ’onze Paul Potts’ kunnen noemen.
Foto: AB BLAUW
Gordon lacht: „Een Paul Potts, of een Susan Boyle. Het is bizar zo iemand op te zien komen die dan een onwaarschijnlijk mooie stem heeft. En hij is ook ontzettend lief. Heeft huis en haard verlaten, hij is zes maanden geleden uit Indonesië hiernaartoe gekomen.”
Eric van Tijn knikt: „Hij heeft een leuk verhaal en dan kan hij nog zingen ook. Het is ontzettend leuk als je als jury zo iemand voor je krijgt. Ik dacht meteen: dit is een antiartiest, die helemaal te gek is. Misschien kan hij zelfs winnen. Hij heeft niet alleen talent maar ook charme. Je kunt je afvragen: heeft iemand alleen op grond van zijn stem X Factor, maar je gunt het die jongen ook.”
Collega Angela Groothuizen zit op één lijn met de heren: „Dony is een schatje, hij zou best eens een publiekslieveling kunnen worden. Hij heeft mijn hart gestolen, hij is zoet en kan goed zingen.” Stacey: „Over Dony moet je niet te veel praten, je moet het gewoon zien. Anders is het moeilijk uit te leggen.”
De eerste aflevering van de nieuwe reeks X Factor, die vrijdagavond wordt uitgezonden, kent nog meer hoogtepunten. Er is een hartverscheurend verhaal van een 31-jarige vrouw die een hersentumor heeft. „Voor mij is het nu of nooit”, vertelt zij. Een ielige jongen van 15 die enorm verbaast met zijn stemgeluid is ook van de partij, net als een zwanger meisje van 16.
Gordon: „Er was een recordaantal aanmeldingen: 16.000. En ze worden alleen maar beter. Ik heb Lisa, de winnares van vorig jaar, al gewaarschuwd: ’Ik zou maar een hit scoren want er komt een nieuwe lichting X Factor aan’.”
Telegraaf
wu
Onderwerp: Re: Dony Vernianto, de Indonesische Dick Trom: X-Factor ? vr 16 apr 2010 - 14:17
Dony Vernianto: iemand waar Breda trots op kan zijn 16/04/2010 Tijd: 06:31 Auteur: Hanneke van Bokhoven
foto: Perry Roovers
BREDA - De optimistische Dony Vernianto (28) kwam in eerste instantie vanuit Indonesië naar Nederland om te studeren. Maar nu wordt hij herkend en aangemoedigd op straat. Daar heeft het televisieprogramma X factor wel voor gezorgd. X factor of niet, het publiek lijkt het hem te gunnen. Dat blijkt ook in Breda op straat.
Wachtend voor de afgesproken plaats, komt Dony op zijn gemakje aan wandelen. Terwijl hij richting het eettentje Bagels & Beans loopt, kijken verschillende mensen om. Ook al ziet hij er uit als een normale Bredase student, hij wordt al vaak herkend. “Hey Dony! Jij bent toch van X factor?”, roepen langsfietsende schoolmeisjes. Anderen geven hem complimenten voor zijn zangkwaliteiten. Dony antwoordt iedereen vriendelijk en blijft lachen.
X factor “Ik deed eigenlijk voor de grap mee aan X factor, voor de fun. Ik had niet verwacht om het zo goed te doen in de audities”. Dony heeft een half jaar in Australië gewoond en wilde daar ook aan het programma mee doen. Maar omdat hij officieel niet uit Australië kwam, mocht hij niet mee doen. “Hier in Nederland dacht ik: ‘Ik kan altijd proberen om mee te doen!’ Hier mocht het wel dus ik deed in Eindhoven auditie en ze waren best blij met me.”
“De juryleden waren vooral enthousiast over mijn stem, maar ze vonden me niet representatief genoeg. Later, in de X campus, veranderden ze van mening en vlak voor de liveshows zeiden ze dat Dony alle kwaliteiten in zich heeft. “Ik heb wel geluk dat ik in de groep van Eric zit. Hij begrijpt mij en mijn stijl heel goed. Hij staat open voor wat ik wil doen.”
Dony’s liefde voor zingen “In Jakarta ben ik op mijn zevende begonnen met zangles dichtbij huis. Het was gewoon toevallig dat ik me daar voor opgaf. Zo ben ik erin gerold. Ik zag veel zangers die een album gingen maken en dacht: ‘dat wil ik ook wel’. Pas na mijn veertiende, toen ik wat meer zelfvertrouwen kreeg, ontwikkelde ik mijn eigen stijl.” Dony noemt Luther Vandross en Stevie Wonder als muzikale helden. “En Michael Jackson natuurlijk.”
Kans op finale Dony weet niet wat hij kan verwachten van zijn toekomst. “Mijn doel is om in de finale bij de laatste drie te komen. Mijn ouders willen dan heel graag naar Nederland om te komen kijken.”
De familie van Dony kan de liveshows van X factor niet op tv volgen. Maar Dony stuurt trouw de links van rtlgemist zodat ze toch kunnen kijken. “Mijn broer laat het dan aan mijn ouders zien, want zij kunnen niet goed met internet om gaan”, vertelt hij lachend.
“Mijn ouders zijn erg trots, ze vertellen mijn avontuur aan iedereen. Maar ze zeggen wel dat ik mijn school moet afmaken. Ze proberen me ook te promoten, misschien kennen de mensen in Indonesië weer mensen in Nederland en dan kunnen ze op me stemmen.”
Van Indonesië naar Nederland Dony is naar Nederland gekomen om het vierde jaar van de studie Toerism Management op de NHTV te doen. Voor hem is Nederland een logische keuze. “Ik hou van Holland. Mijn grootouders zijn uit de tijd dat Indonesië een kolonie was van Nederland. Daarom wilde ik wel meer van Nederland weten en leren. Ik heb in Indonesië ook een ‘Dutch Lecture’ gevolgd op de universiteit. Daar leerde ik onder andere de Nederlandse taal. Tijdens die periode heb ik de kans gekregen om in de zomer van 2004 naar Nederland te komen en ik vond het geweldig. Ik wilde hier zeker terugkomen en toen kreeg ik de kans om hier een jaar te studeren. Mijn ouders zeiden: ‘ga maar, waarom niet?’
Ik vind Breda een geweldige stad. Het is niet te groot, en niet te klein. Ik kom zelf uit Jakarta en daar is het erg druk met ontzettend veel mensen. Hier kun je overal lopen en fietsen. Ook zijn hier veel internationale studenten. Aan de ene kant is dat wel goed omdat ik dan niet alleen ben, aan de andere kant zijn het meer Engels sprekende mensen en dan leer ik mijn Nederlands natuurlijk niet goed. Ik heb veel vrienden kunnen maken ondertussen. In mijn studentenhuis is het ook gezellig. We koken vaak voor elkaar.”
De 28-jarige student wil na zijn studie werk gaan zoeken in Nederland. “Als ik werk heb kan ik mijn verblijf in Nederland verlengen. Maar natuurlijk hoop ik dat X factor mijn werk wordt, want als je wint krijg je een contract voor een album. En dat is een nog leukere reden om in Nederland te blijven.”
BredaVandaag.nl
ElEl
Aantal berichten : 8018 Registratiedatum : 08-12-08
Onderwerp: Re: Dony Vernianto, de Indonesische Dick Trom: X-Factor ? di 4 mei 2010 - 17:43
di 04 mei 2010, 15:29
X Factor Dony bang om te falen van onze redactie
AMSTERDAM - X Factor-publiekslieveling Dony is doodsbang dat het stemmende publiek hem laat vallen. "Ik voel druk. Ik ben bang dat ik mensen ga teleurstellen."
De volslanke zanger vertelt aan weekblad Party: "Ik ben dankbaar dat mensen mij op handen dragen, maar ik weet ook dat iedereen die vecht voor het platencontract dezelfde kans heeft om te winnen. Ik hoop daarom dat iedereen die zegt op mij te stemmen dat ook daadwerkelijk doet. Het is makkelijker gezegd dan gedaan..."
Hij is bang om fouten te maken en dat hij zijn publiek daardoor tegen zich in het harnas jaagt. "Ik weet dat iedereen verwacht dat ik mijn best doe op het podium. Ik mag geen fouten maken. (...) maar gelukkig put ik kracht uit alle complimenten. Ik concentreer me daarom liever op positiviteit dan op negativiteit."
Dony moet het redden tot de finale, al was het alleen al omdat zijn ouders naar Nederland komen als hij het zo ver schopt. Dony's hele familie woont in Jakarta.
Telegraaf
ElEl
Onderwerp: Re: Dony Vernianto, de Indonesische Dick Trom: X-Factor ? wo 12 mei 2010 - 11:08
wo 12 mei 2010, 10:04
'Dony geniet minder van X Factor' van onze redactie
AMSTERDAM - Volgens X Factor-jurylid Angela Groothuizen heeft deelnemer Dony Vernianto het de laatste tijd minder naar zijn zin.
Angela deed dinsdag een boekje open over de zanger op 3FM. "Dony begint zijn familie te missen en verliest een beetje zijn sprankeltje. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat hij zijn sprankeltje vrijdag weer terug heeft."
Volgens Angela mag Dony in zijn handjes knijpen met zijn coach Eric van Tijn. "Dony heeft echt mazzel dat hij Eric heeft. Die haalt nu alles uit de kast om hem goed te maken. Dat werkt tot nu toe wel."
De zanger liet ruim zes maanden geleden zijn familie in Indonesië achter om in Nederland te gaan studeren. Vrijdag zingt hij Me & Mrs Jones in X Factor.
Telegraaf
ElEl
Onderwerp: Re: Dony Vernianto, de Indonesische Dick Trom: X-Factor ? vr 21 mei 2010 - 9:43
vr 21 mei 2010, 06:36
X Factor's Dony moet zingen voor zijn leven door Patricia Cortie
AMSTERDAM - X Factor-deelnemer Dony moet vanavond zingen voor zijn leven. Grote afwezige Gordon, hij staat met de Toppers in de ArenA, heeft zijn stem al laten gelden: „Ik ben moe van Dony.” Ook veel kijkers gokken dat de sympathieke zanger op de valreep het veld moet ruimen.
Edsilia Rombley zit achter de jurytafel naast Angela Groothuizen, Stacey Rookhuizen en Eric van Tijn. Gordon kan niet meestemmen. Hij heeft voor zijn BadBoyz een succeswens opgenomen, maar kan verder niets voor de jongens doen. Zijn gedans op de desk zal worden gemist.
Gordon zweept al wekenlang het publiek op als zijn BadBoyz optreden. Hij promoot alvast: „Ze hebben het totaalplaatje. Ze zijn leuk, ze kunnen goed zingen, ze kunnen fantastisch dansen. Ze zouden naast Jaap een geweldige tegenstander zijn in de finale.”
Volgens onze poll op www.prive.nl is er een aanzienlijke kans dat Boy en J-Me in de sing-off belanden.
45% van de ruim 6700 stemmers op de stelling ’wie moet vanavond X Factor verlaten?’ heeft gekozen voor Dony. Hij wordt gevolgd door Kelvin én de BadBoyz met allebei 23 procent. Maaike, die momenteel kampt met stemproblemen, zit goed in de ’veilige’ zone, Jaap is met slechts 2% van de stemmen nu het populairst voor de overwinning.
Gedoodverfde favoriet Jaap is degene die Dony ’omarmt’. De ’nieuwe Paul Potts’ moet het vooral hebben van zijn stemgeluid, echt dansen is er door zijn omvang niet bij. Jaap wil zijn collega best helpen met afvallen. „Dony is een onwijs leuke gast. Ook dikke mensen zijn gelukkig, maar je voelt je er zelf beter bij. Het speelt hem parten bij optreden. Ik weet er zelf alles van.”
Jaap: „Bij de eerste optredens drie jaar geleden van de Hermes House Band, waar ik in zong, was ik heel dik. Ik kon bijna niet bewegen. Toen heb ik tegen mezelf gezegd ’dat houd je zo niet vol’. Ik ben gaan afvallen, veel sporten, minderen met eten. Ik ben zo’n veertig kilo kwijtgeraakt.”
Jaap: „Ik heb tegen Dony wel eens gezegd ’als ik je kan helpen’… Ik weet hoe naar het kan zijn. Hij is echt te zwaar. Het is een lastig proces; je moet zelf zeggen ’nu is het klaar’, en je omgeving moet je steunen.”
Dony wil wel op dieet, maar vindt het nu niet het juiste moment. „Ik heb het plan om af te vallen, maar stel prioriteiten. Door stress eet ik meer.” De zanger zat een beetje in een dipje, maar afgelopen vrijdag was hij weer zijn ’happy zelf’ op het podium van X Factor.
Dony wil zelf dolgraag door naar de halve finale volgende week, dan komen zijn ouders uit Indonesië over om hun zoon te bewonderen op het grote podium. Dony, de troef van coach Eric van Tijn, heeft al vaak gezegd dat hij zich soms eenzaam voelt en zijn vader en moeder erg mist. Dat is volgens Gordon ook één van de redenen dat Dony er nog in zit. „Ik geloof dat mensen willen dat zijn ouders komen. Dat wil ik ook voor die jongen. Maar hij is wel de slechtste act.”
Na de uitschakeling van Sumera vorige week is de tv-talentenjacht onvoorspelbaarder dan ooit. De betere zangeres werd volledig ingepakt doordat Kelvin in de sing-off een weergaloze show weggaf. De deelnemers hebben daar ongetwijfeld van geleerd…
Telegraaf
ElEl
Onderwerp: Re: Dony Vernianto, de Indonesische Dick Trom: X-Factor ? vr 21 mei 2010 - 20:55
vr 21 mei 2010, 21:07 X Factor Dony verrast met ouders van onze redactie
AMSTERDAM - Eindelijk was het zover: X Factor kandidaat Dony kon zijn ouders en broer in zijn armen sluiten.
Dony had zijn ouders, die in Indonesië zaten, al tijden niet gezien en maakte kenbaar zich soms eenzaam te voelen. Algemeen bekend was dat ze naar Nederland zouden komen als hij in de halve finale zou staan.
De troef van Eric van Tijn kreeg de afgelopen weken veel kritiek te verduren. Zelfs het gemis van zijn ouders werd 'tegen' hem gebruikt, daar Gordon suggereerde dat dat de reden zou zijn dat kijkers hem er niet uit stemden.
Dat argument kan na vanavond dus niet meer worden gebruikt. Nu is het afwachten of Dony het daadwerkelijk tot de halve finale schopt.
Telegraaf
ElEl
Onderwerp: Re: Dony Vernianto, de Indonesische Dick Trom: X-Factor ? wo 14 jul 2010 - 20:50
Het leven na X Factor
Hij werd als ‘de’ grote knuffelbeer van X Factor gezien, wat hem een gevaarlijke concurrent voor zijn medekandidaten maakte. Met zijn fantastische stem duurde het niet lang voordat hij menig harten veroverde. Dony eindigde uiteindelijk op de vierde plaats. NLtracks vroeg zich af hoe het leven van Dony eruitziet na X Factor.
Waar ben je tegenwoordig allemaal mee bezig? “Ik heb net de X Factor live shows achter de rug wat erg leuk was. Verder ben ik vooral bezig met mijn scriptie voor school, dat is echt mijn eerste prioriteit. Ook ben ik druk bezig met optredens en evenementen. In juli ga ik een X Factor concert doen. Boekingen voor verjaardagen zitten er ook aan te komen.”
Wat vind je het leukst om te doen? “Ja, zingen natuurlijk! Ik houd ervan, dus elke kans die ik krijg om ergens te gaan optreden grijp ik met beide handen aan. Ik doe dus ook niet alleen grote festivals maar ook kleine feesten. Concerten voor goede doelen vind ik ook erg leuk om te doen. Daarnaast probeer ik ook zoveel mogelijk ervaring op te doen met het entertainen, aangezien ik daar niet zoveel ervaring mee heb.”
Onlangs hebben wij X Factor winnaar Jaap gesproken. Hij zag jou laatst en hij vroeg zich af of je wat kilootjes bent kwijtgeraakt? “Haha.. nou ik zou het eerlijk gezegd niet weten, maar dat zou best eens kunnen. Mijn eetgewoonte is namelijk flink veranderd. In X Factor werd ik echt super verwend, 3 maaltijden per dag en voorzien van een heerlijk bed. Helaas heb ik nu weinig tijd om voor mezelf te koken of boodschappen te doen. Na optredens heb ik ook vaak geen energie en zin meer om te koken. Ik mis dat wel, iemand die roept: eten!”
Gordon suggereerde onder andere dat de komst van je ouders, tijdens X Factor, de reden zou zijn dat kijkers je niet wegstemden. Was je het daarmee eens? “Daar heb ik eigenlijk geen antwoord op! Prima als er mensen waren die er zo over dachten, want dan heeft het me inderdaad verder gebracht. Maar ik weet ook dat er veel mensen waren voor mij om wie ik ben als zanger en persoon. Ik weet dat ik iets heb wat anderen niet hebben, maar andersom ook.”
NL Tracks
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: Dony Vernianto, de Indonesische Dick Trom: X-Factor ?
Dony Vernianto, de Indonesische Dick Trom: X-Factor ?