Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 diamanten bruidspaar Kusse-Binitjan

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

diamanten bruidspaar Kusse-Binitjan Empty
BerichtOnderwerp: diamanten bruidspaar Kusse-Binitjan   diamanten bruidspaar Kusse-Binitjan Icon_minitimevr 30 apr 2010 - 13:28

'Hij ziet er nog geweldig uit'
vrijdag 30 april 2010 | 00:27 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 30 april 2010 | 00:29
door Wil de Jong.

diamanten bruidspaar Kusse-Binitjan Bs_11010
Het echtpaar Bram en Enih Kusse uit Hoogerheide was op 28 april zestig jaar getrouwd. De twee zijn nog volop actief, onder meer met zwemmen en dansen. foto Peter van Trijen/het fotoburo

HOOGERHEIDE - Bram Kusse (85) werd in 1946 als dienstplichtig militair uitgezonden naar het toenmalig Nederlands Indië. Een zware periode, maar er zat ook wat moois aan die tijd en dat was dat hij daar zijn toekomstige vrouw Enih Binitjan (78) leerde kennen, waarmee hij nu al zestig jaar is getrouwd.

De vonk tussen Bram en Enih sloeg snel over en in 1950 maakten zij de oversteek naar Nederland. Op 28 april 1950 traden ze in Arnemuiden in het huwelijk. "Het was wel even wennen in Nederland maar ik werd goed opgevangen door de familie en de kennissenkring van Bram", zegt Enih.

Ze heeft nooit spijt gehad dat ze in Nederland is gaan wonen. "In Nederland is het goed leven. In 1972 zijn we nog een keer terug geweest naar Indonesië. Het is een mooi land, maar de infrastructuur en het vervoer zijn daar erg slecht en er is veel armoede."

Bram werd beroepsmilitair bij de Koninklijke Luchtmacht en werd geplaatst op vliegbasis Woensdrecht. Ze verhuisden daarom naar Hoogerheide. Het echtpaar betrok een huis aan de Nieuweweg en woont daar nog steeds, zeer naar haar zin. Ook de twee kinderen van Bram en Enih zijn daar opgegroeid. "We hebben geweldige buren", zegt Bram.

Bram en Enih zijn nog volop actief. Ze gaan gezamenlijk zwemmen en dansen. "Dat doen we om fit te blijven", legt Bram uit. "Het liefst zou ik nog veel meer aan sport doen, maar dat mag ik niet meer." Enih vertelt dat haar man tot zijn 65e elke dag tien kilometer hard ging lopen. "Ik vond dat veel te gevaarlijk worden en ook de dokter raadde het af."

Toch denkt zij denkt dat haar man nog zo fit is omdat hij zo veel aan sport heeft gedaan. "Hij is 85 maar hij ziet er nog geweldig uit", zegt ze, terwijl ze verliefd naar haar Bram kijkt.

Ze zijn dik tevreden over hun leven. "Als we zo door kunnen gaan is het prima."

bndestem
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
diamanten bruidspaar Kusse-Binitjan
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Diamanten bruidspaar Vreede
» Diamanten bruidspaar Van Wieringen
» diamanten bruidspaar De Bil-Loebis
» Diamanten bruidspaar van Breemen-van Raalte
» diamanten bruidspaar Petersen-Latuperissa

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: