Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons..

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Empty
BerichtOnderwerp: Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons..   Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Icon_minitimedo 8 jul 2010 - 17:12

Ik kan er niets aan doen, maar het zit in mijn bloed. Ik ben en blijf een bocak kampung wat dat betreft. Liever 1 onsje van dit spul als een ossehaas van een pond met één of sausje. Neen, mijn volksvoedsel nummer 1 blijft nummer 1.
De originele smaak van het product als het gebakken is en de originele geur van het product als het nog in de daun pisang is verpakt. De geur en de smaak, niet te vergelijken met die grote dikke fabrieksplakkaten die je in de toko haalt.

En dan ook nog afkomstig van Malang, waar het originele recept afkomstig is.
Van uit Malang is het bereidingsrecept overal naar Indonesia verspreid en lokaal geproduceerd.

Ik kreeg het vanmiddag mee van iemand die net weer terug is en speciaal aan me dacht.
Ach ja... Geef mij maar nasi goreng met een stukje gebakken tempe spookte het liedje door mijn hoofd.

Ik had helaas geen rijst op het menu vandaag wegens een felle zomer buikgriep en wilde het simpel houden met wat aardappel puree en gestampte andijvie.

Maar ik kon het niet laten: Het werd een bordje rijst met wat groene tomaatjes uit eigen kweek voor de sambel terasi tomat en de gebakken tempe. De zondvloed kome na mij, maar voorlopig heb ik een stukje "thuis" weer naar binnen zitten verorberen EN mijn jatten gebruikt. Voor de onwetende passanten: het was NIET mijn linkerhand.

En als toetje zodadelijk bij de koffie een hele zak met satru asem.(Tamarinde snoepjes) Kilo's kan ik er van op en ik snap nog steeds niet waarom die verpakking zo klein is :-(

Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Tempegorengmalang.th


Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Versvandepers872010.th



Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Satruasemendendengmanis.th


Klik maar lekker op de foto's biar ngiler LOL. sunny sunny sunny

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons..   Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Icon_minitimevr 9 jul 2010 - 6:16

Wadoeh , te erreg jij.
Eerlijk gezegd heb ik die tempe nog nooit gezien, laat staan proeven .
En die dendeng van Ny Budiono is ook een speciale merk, van Blitar ook nog.
Heb je hier gekocht of heb je als oleh2 gekregen?.
Mijn broer is vandaag in Malang voor trouwerij .
Als hij in December naar AMS komt zal ik pesen bij hem.

Om Kesas , si Henri bener2 sadis Laughing , mensen aan het ngiler maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons..   Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Icon_minitimevr 9 jul 2010 - 7:20

Oleh2, ada temen yang beli op spesial verzoek van mij. Very Happy


OmSid:....Mijn broer is vandaag in Malang voor trouwerij .
Als hij in December naar AMS komt zal ik pesen bij hem.


Kalau pesen, laat uw broer dan pas op de laatste dag van vertrek de tempe kopen op de pasar. De tempe is maar 3 dagen houdbaar en zeker in het vliegtuig. Anders is de tempe pliket en dan nggak enak.
En omdat de tempe al van zichzelf smaak heeft, nggak usah di bacamin. Enkel wat zout, klaar en dan goreng.

Kok lama banget, tungguin uw broer bulan desember?
Gue balik kampung bulan nopember. Yo! Ikut?


OK, om u nog even te pesten:

Oogjes sluiten en even voor de geest halen:
Bordje warme dampende witte rijst.
Sayur asem.
Een klein stukje gereh of pedah. Al toh.

En dan als klaar met eten, dan lekker gewoon duduk op de stoel of op de koele tegelvloer liggen van terrasje ken ook en luisteren naar de perkutut in de kooi buiten. Mau apa lagi.?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons..   Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Icon_minitimevr 9 jul 2010 - 19:38

Citaat :

.... si Henri bener2 sadis ...

zonder kamus is dat sadis ook wel duidelijk Wink



Citaat :

Gue balik kampung bulan nopember. Yo! Ikut?

ook weer zoiets... Twisted Evil sadis !



als maar kan eten, die diehard Indons lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons..   Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Icon_minitimevr 9 jul 2010 - 20:51

pirat Hmmmmm, ik denk dat ik missy Wu zal vragen om haar sapu uit de kast te halen om mas Henri te lijf te gaan, not fair Sad

(kan hier ook tempeh kopen, gemaakt door Vietnamese, maar niet zo lekker als wat ik me van thuis kan herinneren--lange tijd geleden hoor!)

groetjes siK.
Terug naar boven Ga naar beneden
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons..   Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Icon_minitimevr 9 jul 2010 - 22:47

Pak Henri,

Ik doe vaak de tempe eerst even weken in wat asem (tamarinde) sap (met water) of desnoods jeruk nipis (citroen) en wat ketoembar en wat zout. Mag niet te nat zijn. En dan gewoon in olie bakken. Enak sekali.
Maar dit ken je zeker ook al?

Groetjes,
DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons..   Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Icon_minitimeza 10 jul 2010 - 9:28

@ Om Kesas: Siapa namanya "sadis" hahaha. Voortaan noem ik u maar Om Baron de Sade.

@ DK: Klopt Duin, dat doe ik normaliter ook met de tempe die ik Holland koop omdat ie smakeloos is. Maar in het geval Tempe Malang hoeft dat niet, omdat Tempe Malang een specifieke smaak van zich zelf heeft en het daarom zonde van de smaak zou zijn, als je aan de Tempe Malang dan nog wat extra kruiden zou toevoegen.

Ik schreef eerder:...En omdat de tempe al van zichzelf smaak heeft, nggak usah di bacamin. (betekent: Het bereiden zoals jij schreef.) Dit heet ook wel Tempe Bacem.

gr/H
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons..   Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Icon_minitimezo 11 jul 2010 - 4:50

Huhh? wie was Baron de Sade dan? een broertje van de Marquis de Sade mischien, die knaap kwam aan een "stcky' einde op de guillotine gedurende de Franse Revoluton dacht ik.

greets from just plain old Kesas
Terug naar boven Ga naar beneden
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons..   Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Icon_minitimezo 11 jul 2010 - 11:26

@ Om Kesas:...greets from just plain old Kesas


En greets in return from a very very very tropical Holland.. Panasnya hebat sekarang Om.
Take care in cold Selandia Baru.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons..   Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Icon_minitimezo 11 jul 2010 - 23:35

Yeah, cold enough here to freeze the nipples off from a brass monkey! everything frozen white this morning, but nice to look at from behind the window whilst sipping from my kopi tubruk! Salaam Alaykum dari hiero! Kekekesas (bibbering from the cold)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons..   Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons.. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nu eens een keer GEEN recepten, máááár om van te kwijlen. Special voor OmSid en OmKesas en alle diehard Indons..
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Splinternieuwe motor voor 33 keer 36 euro
» Obama wil zaak seksslavinnen van Japan voor eens en altijd schikken
» Luchthaven Bali voor de vierde keer gesloten
» Twee keer erkenning van Michelin voor Indonesische keuken
» Johnny Peeters al voor tiende keer naar Papoea's

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Recepten/Dapur-aangelegenheden-
Ga naar: