Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Presentatie 'Dood-Gewoon' van Roy J. Döhne op 9-10-2010

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu

Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Presentatie 'Dood-Gewoon' van Roy J. Döhne op 9-10-2010 Empty
BerichtOnderwerp: Presentatie 'Dood-Gewoon' van Roy J. Döhne op 9-10-2010   Presentatie 'Dood-Gewoon' van Roy J. Döhne op 9-10-2010 Icon_minitimema 4 okt 2010 - 17:37

Roy J. Döhne vraagt aandacht voor het volgende:

Lieve mensen,

Zaterdag 9 oktober as. wordt mijn eerste boekje Dood-Gewoon gepresenteerd in de Openbare Bibliotheek, Den Haag centrum, aanvang 15.00 uur.
Dit is voor het evenement Huilen in Den Haag dat in september van start is gegaan. Samen met de Regentenkamer en de Openbare Bibliotheek hebben wij gekozen voor de multiculturele kant in het proces rond de dood en het rouwen, binnen het kader van het onderwerp Huilen in Den Haag.

Ik heb 21 verhalen verzameld via interviews. Verschillende multiculturele groepen in onze samenleving zijn daarvoor benaderd.

De verhalen gaan over de rituelen en gebruiken rond sterven, dood en rouw van deze multiculturele groepen uit het centrum van Den Haag.

Enkele van hen zijn de rabbijn Awraham Soetendorp, de Chinese schrijfster Lulu Wang en leden van de Sikh's groep ...

Er is ook een verhaal bij van Nancy Jouwe, de nazaat en familie van Nicolas Jouwe, de vermeende koning der Papoea's. Lees het verhaal van de familie Patanduk van de Tanah Toraja ( het volk bij uitstek die leeft voor de dood ! ), en mijn eigen verhaal, een oud-Javaans gebruik om de overledene te gedenken gedurende 1000 dagen ( bijna 3 jaar dus ). Heb ik gedaan voor mijn broertje, vader en moeder en nu doe voor mijn beste vriend ...

Al, salam manis groet Roy

Presentatie 'Dood-Gewoon' van Roy J. Döhne op 9-10-2010 28816_10

De link naar het boek

De link naar het evenement Huilen In Den Haag

De link naar de Regentenkamer ( waar ik werk )
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com

Presentatie 'Dood-Gewoon' van Roy J. Döhne op 9-10-2010
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Presentatie Indische websites op 17 mei 2010
» 22 januari 2010: presentatie Indische Damesromans
» Indië -Herdenking
» 1-5 april 2010: Pasar Malam Indonesia 2010
» Haagse dynastieën - vader en zoon Bot