De Merapi en wat heeft deze vuurspuwer dan te maken met Ngawi zowat op de grens van Oost en Midden-Java?
Ngawi, "berucht" om het Jappenkamp en slachtoffers en oudere bezoekers van dit forum zullen best wel het een en ander over Ngawi weten, hetzij gehoord of zelfs meegemaakt hebben.
Merapi, "berucht" om het aantal uitbarstingen en slachtoffers.
Ngawi, een jaar geleden weer getroffen door overstromingen en zware regens, waarbij hoogstwaarschijnlijk ook graven "verdwenen" of ontzet waren.
Ngawi, nu dit jaar ook getroffen door asregens, weliswaar niet in erge mate, maar toch.
Voor mijn verwanten en anderen, die ergens in de grond van Ngawi rusten.
Papa, ik denk dat ik je het had moeten laten weten, dat ik weer thuiskom binnenkort.
Ik heb zolang niets van me laten horen, maar ja ik kom zo vaak altijd tijd tekort.
Je graf ziet er niet uitnodigend uit, verzakt door de banjirs en bedekt met wat grijze as.
Ik zie je nog zo dikwijls staan en lopen, bruin gebrand door de zon, zoals je altijd was.
Nu liggen je resten daar hulpeloos door natuurgeweld aangeraakt en beroerd, in dat simpele graf
en kan ik dan slechts stamelend mompelen tegen jou mijn pa: Ik kan zo weinig doen voor jou, Maaf.
Maar als ik 's dan in de buurt ben van jou,
weet dan: Vergeten zal ik je nooit want ik hou van jou.