Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Diamanten bruidspaar Van Fraijenhove-Geelhoed

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Diamanten bruidspaar Van Fraijenhove-Geelhoed Empty
BerichtOnderwerp: Diamanten bruidspaar Van Fraijenhove-Geelhoed   Diamanten bruidspaar Van Fraijenhove-Geelhoed Icon_minitimedi 4 jan 2011 - 15:01


'Ik zag haar dansen en ging er op af'
door Eugène Verstraeten.
dinsdag 04 januari 2011 | 07:34 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 04 januari 2011 | 10:26


Diamanten bruidspaar Van Fraijenhove-Geelhoed Pz_13310
Gerda Geelhoed (83) en Jan van Fraijenhove (86) uit Zaamslag vierden hun 60-jarig huwelijksfeest. foto Mark Neelemans

ZAAMSLAG - Hun wiegjes stonden meer dan 14.000 kilometer van elkaar verwijderd.
Maar toch hebben ze elkaar gevonden en zijn ze nu al zestig jaar getrouwd.

Jan van Fraeijenhove werd 86 jaar geleden geboren in Zaamslag en Gerda Geelhoed zag 83 jaar geleden het levenslicht op Borneo, in het toenmalige Nederlands-Indië. Een baan als dienstmeisje bij een dominee bracht haar als jonge vrouw naar Zaamslag.

In het dorp werden destijds de Oranjefeesten uitbundig gevierd. De jongeren liepen daarbij al dansend en hossend achter de muziek aan. Ook Jan en Gerda. "Ik zag haar hossen, ik vond haar leuk en ik ging er op af", weet Jan nog. Ze maakten een praatje, spraken nog eens af voor een volgende ontmoeting en uiteindelijk sprong de vonk over. Na vier jaar verkering verloofden ze zich, om vervolgens in het huwelijksbootje te stappen.

Het echtpaar kreeg drie kinderen, heeft zeven kleinkinderen en vijf achterkleinkinderen.

Zondag werd het huwelijksjubileum in familiekring gevierd met een etentje in woon-zorgcentrum De Molenhof in Zaamslag, waar het echtpaar woont. Gisterochtend namen ze de felicitaties in ontvangst van hun mede-bewoners tijdens de koffieochtend..

Jan en Gerda hadden 27 jaar lang een tuinderij en groentehandel. Hij kweekte de plantjes, zij runde de winkel. "Veel werk zo'n eigen bedrijf", weten ze nog. "We stonden soms al om vier uur 's morgens te plukken."

Jan was ook een verdienstelijk korfballer en mede-richter van de korfbalclub Scampolo, de voorloper van korfbalvereniging Zaamslag.

bndestem
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Diamanten bruidspaar Van Fraijenhove-Geelhoed
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Diamanten bruidspaar Vreede
» Diamanten bruidspaar Van Wieringen
» diamanten bruidspaar De Bil-Loebis
» Diamanten bruidspaar d’Hamecourt-Schilder
» Diamanten bruidspaar Fürrer-Fischer

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: