In de laatste week van vorig jaar dwaalden we in Amsterdam rond, het was koud en het liep tegen lunchtijd en op de Nieuwezijds Voorburgwal terecht gekomen kwamen we langs Kantjil & de Tijger. De naam kende ik wel maar we zijn er nooit binnen geweest. Bij 'Kantjil To Go' liepen we naar binnen, de snackbar zeg maar; het spul wat ze hadden zag er allemaal zo aanlokkelijk uit en de geur... we vroegen of we ook hierlangs naar het restaurant konden en ja hoor: we mochten doorlopen.
Oudezijds Voorburgwal
Het was er niet druk, maar dat veranderde al snel. Alle tafeltjes raakten bezet. Het duurde een poos voor we onze bestelling konden doorgeven, en daarna duurde het ook weer lang voor we ons eten geserveerd kregen. We hadden alle gelegenheid om uitgebreid om ons heen te kijken: het ziet er erg gezellig uit met die groene accenten, er hangen schilderijen aan de muur die je kunt kopen, prachtige ramen in art decostijl en ook de gasten die er zaten werden uitgebreid bekeken. Opvallend was het vele Engels wat we hoorden, daarom misschien ook niet zo gek om in het Engels aangesproken te worden...
Een duiveltje komt dan even om de hoek kijken en ik kon de neiging om in het Indonesisch te antwoorden bijna niet onderdrukken
Later las ik op de website dat 'Kantjil & de Tijger' door de lezers van het Engelse magazine Time Out tot 'The Best Indonesian Restaurant of Amsterdam 2009' is uitgeroepen. Vandaar dus dat vele Engels..
Spuistraat - we zaten in het zaaltje rechts van de ingang
Kantjil & de Tijger
Spuistraat 291 - 293
1012 VS Amsterdam.
Reserveren: 020 620 0994
www.kantjil.nl