Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Acht Indonesiërs zitten vast op ambassade Paramaribo

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Acht Indonesiërs zitten vast op ambassade Paramaribo Empty
BerichtOnderwerp: Acht Indonesiërs zitten vast op ambassade Paramaribo   Acht Indonesiërs zitten vast op ambassade Paramaribo Icon_minitimevr 13 feb 2009 - 11:12

Acht Indonesiërs zitten vast op ambassade Paramaribo
Caribische redactie

13-02-2009

Op de Indonesische ambassade in Paramaribo zitten acht Indonesiërs al ruim twee maanden vast. Ze zijn met onder valse voorwendselen naar Suriname gelokt. Hun papieren zijn niet in orde, ze hebben geen geld en ze willen naar huis.


Elf Indonesiërs werden een aantal maanden geleden meegelokt naar Suriname door autohandelaar Camina Motors uit Lelydorp. Maar loon en werkomstandigheden vielen tegen. De beloftes die hen vooraf waren gemaakt, bleken geen werkelijkheid. En er was geen arbeidscontract afgesloten waardoor ze geen poot hadden om op te staan.

Oplossing zoeken
Na een meningsverschil met hun werkgever klopten acht van hen op 13 december 2008 aan bij de ambassade aan de Van Brussellaan in Paramaribo. De overige drie zijn nog bij hun werkgever. Cultureel attaché Mohammed Djoko van de ambassade probeert een oplossing voor de acht te zoeken: "Ze kunnen hier natuurlijk niet voor altijd blijven, maar we zullen wel zien hoe het loopt. Of ze hier zullen blijven, een andere baan krijgen of teruggaan naar Indonesië hangt af van de ontwikkelingen."

De Indonesiërs kwamen naar Suriname om geld te verdienen om bijvoorbeeld schulden af te lossen en met een schone lei te kunnen beginnen. Heri Surana: "Mij werd een vliegticket en een hoog salaris beloofd en ik kon hier vijf jaar werken." Yusuf Arifin wil het liefst zo snel mogelijk terug naar huis: "Ik kan het niet aan, voel me hier niet meer op mijn gemak. Het is niet ver in het buitenland te werken, ver van mijn familie en niemand bij wie ik mijn hart uit kan storten."

Tips
Om te voorkomen dat dit soort zaken vaker gebeuren, heeft Djoko een paar tips. Arbeiders die uit het buitenland komen moeten zorgen dat ze een contract getekend hebben voor ze gaan reizen. "Dan kunnen ze eisen wat in het contract staat." Ook adviseert hij het contract te laten bekijken door de ambassade, zodat ingeschat kan worden of het deugdelijk is.

Wereldomroep
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Acht Indonesiërs zitten vast op ambassade Paramaribo
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Dolfijnen zitten vast in moeras
» Zes Molukkers ketenen zich vast aan ambassade
» Nederlanders in Indië zitten met een kater
» Wijdbeens zitten voor vrouwen verboden
» Nederlandse toerist vast op Bali

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Actueel-
Ga naar: