Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 pikirans van Ibu Tokèh

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
schotelantenne




Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 28-01-09

pikirans van Ibu Tokèh Empty
BerichtOnderwerp: pikirans van Ibu Tokèh   pikirans van Ibu Tokèh Icon_minitimeza 14 feb 2009 - 11:36

Zoekend naar een foto van Roy James Döhne in mijn pc album,stuitte ik op een foto van Jan Leonard Broekveldt,beter bekend onder zijn artiestennaam
Indra Kamadjojo.Ik was meteen weer terug in de tijd dat ik,n.b.als enig
Indisch meisje, op een grote bank in Amsterdam werkte.
De personeelsvereniging had Indra Kamadjojo uitgenodigd voor een optreden.
Ik zat,verlegen en timide en echt Indisch, wat achteraf en keek naar de dansen van Indra en ik genoot.Zo mooi, zo sierlijk,zo verfijnd,moeilijk om het te omschrijven.Je moet het meegemaakt hebben...
De zaal was doodstil,helemaal in de ban van die man die de sterren van de hemel danste.
Indra was een mooie man,niet alleen uiterlijk.Zijn uitstraling was het ook.
Op die avond veroverde hij een apart plaatsje in mijn hart en dat is tot op de dag van vandaag zo gebleven.
In de pauze kwam hij n.b.naar mij toe.Hij glimlachte en vroeg,heel beleefd,of ik het erg vond dat hij bij me kwam zitten.Natúúrlijk vond ik het niet erg.Ik zwol uiteraard van trots.Helemáál toen hij een drankje voor me haalde.Stellen jullie je dit eens voor...Indra Kamadjojo,DE Indra Kamadjojo...komt even ngopi bij een gewoon Indisch meisje...Dit maakte de avond nóg mooier voor mij.
Van dichtbij was hij nóg knapper.Zijn ogen,zo wijs en zo zacht,keken
me vriendelijk aan.We hebben heel fijn gepraat en de pauze was zó om.Hij trad nog één keer op.Na de voorstelling heb ik hem nog even,uit de verte weliswaar, kunnen groeten,want hij was omringd door de directieleden van de bank.Tja....daar hoorde een jongste bediende zich ver van te houden.
Ik durfde hem dus niet meer aan te spreken en wilde al weggaan,toen hij me in het oog kreeg.Hij wuifde en ik boog even zijn richting uit en maakte een sembah.Dat kreeg ik terug met nog een kushandje.
--Jaren later had ik mijn radioprogramma en kreeg te horen dat Indra was overleden.In ons programma vertelde ik bovenstaand verhaal.In onze studio was ook mijn alfa hulpje aanwezig,zij is een medium en een hele goede,die wel eens een presentatie IN de studio wilde bijwonen.Tijdens mijn verhaal voelde ik de aanwezigheid van Indra.Ik kan niet "zien",maar ik "voel" en "weet"wel.Ik zag mijn gaste met grote ogen naar iets achter me
kiken.Toen mijn I.M. afgelopen was,draaide mijn technicus op mijn verzoek:"Waktoe Potong Padi."van Ming Luhulima,m.z.v.Silvia van Renesse.
Immers,als er een Indo sterft,wordt diens padihalm afgesneden...
Mijn gaste vertelde me dat Indra achter me had gestaan,stralend, en gekleed in één van zijn beroemde kostuums.Hij was n.b.blij dat ik hem memoreerde.Ik vond dat niet meer dan logisch! Immers,Indra was Indra,er is niemand zoals hij!Mijn vader noemde hem : "een Instituut."
Hoewel Indra was overgestapt naar die andere,betere wereld,wás hij als
"gast"in mijn programma.Deze uitzending vegeet ik natuurlijk nooit meer.
Groetjes, Lucette
Terug naar boven Ga naar beneden
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

pikirans van Ibu Tokèh Empty
BerichtOnderwerp: Re: pikirans van Ibu Tokèh   pikirans van Ibu Tokèh Icon_minitimeza 14 feb 2009 - 17:56

En Lucette, daarom heb je jaren geleden op het IIP ook foto's gekregen van Indra. Laughing
(Uit de serie Stille Kracht)
Remember?

Alles goed verder met jou?

Gr/H
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
schotelantenne




Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 28-01-09

pikirans van Ibu Tokèh Empty
BerichtOnderwerp: Re: pikirans van Ibu Tokèh   pikirans van Ibu Tokèh Icon_minitimema 16 feb 2009 - 11:01

Henri R. Cingoor schreef:
En Lucette, daarom heb je jaren geleden op het IIP ook foto's gekregen van Indra. Laughing
(Uit de serie Stille Kracht)
Remember?

Alles goed verder met jou?

Gr/H


Ja natuurlijk weet ik dat nog, Henri. En ik heb de foto's nog altijd! Het bericht heb ik een eeuw geleden eens verstuurd en vond dat het best weer een keertje kon. Ik heb n.l. van Indra gedroomd. Dank voor je reactie.

Gr. Lucette sunny
Terug naar boven Ga naar beneden
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

pikirans van Ibu Tokèh Empty
BerichtOnderwerp: Re: pikirans van Ibu Tokèh   pikirans van Ibu Tokèh Icon_minitimeza 21 feb 2009 - 21:34

'
pikirans van Ibu Tokèh 3297718851_a932b134c3 pikirans van Ibu Tokèh 3297718953_9e2fccdf97_m


ma'af, Ibu, ik heb uw tekst van het vorige bericht in het antwoordvenster geplaatst.
Als goedmakertje deze twee plaatjes van een onvergetelijk mens, van internet geplukt.
Het tweede plaatje komt van deze website

Dank u wel voor het mooie verhaal I love you

groetjes,
w.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Kupang




Aantal berichten : 82
Registratiedatum : 19-01-09
Leeftijd : 63
Woonplaats : Vlaardingen/NL

pikirans van Ibu Tokèh Empty
BerichtOnderwerp: Goed danser   pikirans van Ibu Tokèh Icon_minitimezo 22 feb 2009 - 18:40

Geachte lezers;

Ja,die man was een hele bekendheid in zijn tijd en waarschijnlijk met goede redenen,daar hij heel erg goed scheen te dansen.
Maar,excuses,dat ik het zeg:kijk aub uit met mediums.
Tsja,voor z'on nuchtere Hollander met beetje Indisch bloed;geboren in Holland;is dood dood en iemand dmv een medium terughalen is toch een zaak,waar je wel voorzichtig mee moet zijn.
Ja,iemand koesteren in je hart:zo kan je ook iemand terughalen.
Dat doe ik graag.

Veel geluk allemaal.

Hoogachtend:
Donald Tick
Terug naar boven Ga naar beneden
http://kerajaan-indonesia.blogspot.com
Gesponsorde inhoud





pikirans van Ibu Tokèh Empty
BerichtOnderwerp: Re: pikirans van Ibu Tokèh   pikirans van Ibu Tokèh Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
pikirans van Ibu Tokèh
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Superlijm ontwikkeld naar voorbeeld van klevende gekko (tokeh........)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: