Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitimedo 17 feb 2011 - 6:19

Singapore Airlines heeft een speciale aanbieding naar Jakarta of Surabaya. Maar wel op speciale datum. !!!!
Het loont echter de moeite. Slechts 599,00 euro all in.

http://www.singaporeair.com/saa/en_UK/flights_netherlands.jsp
Terug naar boven Ga naar beneden
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitimedo 17 feb 2011 - 6:29

Ik zou wel willen...... jump
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitimedo 17 feb 2011 - 7:48

Bob Angsat schreef:

Het loont echter de moeite. Slechts 599,00 euro all in.

Adoeh , aantrekkelijk dese.
Even checken hoeveel kilo ik baggage mag meenemen , Garuda geeft 30 kilo.

Laten we zo afspreken , als ik strakjes op het terras van Starbucks Plaza Senayan, naast Sogo aan het internetten ben ( gratis) , dan zal ik op jullie gezondheid proosten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitimedo 17 feb 2011 - 12:07

@ElEl:
Er reden geen bussen, dus die kosten van de bus zijn al een begin Rolling Eyes

@ OmSid: Telat, telat, telat, want ik zit er al en wel gewoon bij een warung kopi gelegen langs de weg van Penataran naar desa Swaru. tongue tongue tongue Veel lekkerder en goedkoper, want de warung baas rekent geen afwaskosten van de gebruikte kopjes zoals Starbucks en zijn personeel (lees zijn anak) doen gratis werken, want anders geen nasi met sayur lalap voor ze.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maggyjalan

Maggyjalan


Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 06-01-09

Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitimevr 18 feb 2011 - 10:00


Effe gekeken...Amsterdam- Bali 991.00 euro p.p. Mad

Ik ben een paar weken geleden goedkoper uit bij de KLM en vliegt met een Boeing 777 Very Happy Very Happy

Garuda was erg goedkoop maar vliegt alleen naar Jakarta en vandaar uit moet je weer richting

Bali....dat is dan 2x overstappen en ondertussen ben je 22 uur onderweg Rolling Eyes

Dat zag ik niet écht zitten....Voordeel bij KLM is tussenstop op Singapore en vliegt met hetzelfde

vliegtuig richting Denpassar....lekker toch? Het duurt nog weliswaar nog maanden....maar ik

kijk er helemaal naar uit yeah
Terug naar boven Ga naar beneden
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitimevr 18 feb 2011 - 10:23

@Maggyjalan:

Er staat ook duidelijk dat de aanbieding geldt voor JAKARTA of SURABAYA en niet Bali.

Veel plezier met je vakantie trouwens.
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitimevr 18 feb 2011 - 10:41

heb nooit naar Indonesië met de KLM gevlogen, maar uit verhalen komt die mij. niet gunstig over. Bij mij.
Heb wel met de Sia en Mas gevlogen - en die waren jaja

Maakt me niet uit of ik 22 uur onderweg ben - áls ik maar onderweg ben.
Ben klein genoeg om me in zo'n stoel voor uren te installeren, ik heb leesvoer mee, mijn eigen muziek, ik kan films kijken.. af en toe dutje doen...
en tussenstops? héérlijk! clown kun je weer vergelijkingen maken..

@Maggyjalan:

Ook ik wens je en fijne vakantie - ook al duurt het nog maanden. Hoe lang blijven jullie daar? Wat gaan jullie doen? Al een lijstje opgesteld met doe-dingen?


(Oppassen hè, dat je niet teveel water verbruikt, Bali heeft een schrikbarend tekort aan water Rolling Eyes )

roosje
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitimevr 18 feb 2011 - 11:02

Heb ook nog nooit met KLM die richting opgevlogen, dus ben heel benieuwd. Wanneer ga je precies Maggyjalan en waar op Bali? Alvast ook een goede reis en veel plezier!

roosje
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitimevr 18 feb 2011 - 16:58

Ben een paar keren met de KLM naar mijn kampung gevlogen.
En ik vind dat het wel goed is , punctueel en zakelijk.
Dat de pramugari's toen een beetje ouder zijn dan de Aziatische meisjes is gewoon een feit , maar ze zijn efficient .

Voodien ben ik niet te spreken over Garuda , ondanks de verbeteringen die ik hoorde van mijn Indonesische vrienden.
Had altijd geweigerd om met Garuda te gaan tot dat ze gingen stoppen. Al hebben ze aanbiedingen.
Sinds ze weer gaan vliegen naar Amsterdam had ik al 2x gevlogen.
Binnenkort ga ik ook weer , hun service aan boord (ook immigratie) is mij goed bevallen.
Kon zo maar langslopen naar de aankomstband waar je de koffers kan ophalen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maggyjalan

Maggyjalan


Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 06-01-09

Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitimedi 22 feb 2011 - 18:45


Om Sid.....ik wilde van Denpassar voor een paar dagen naar Surabaya....mijn geboorte stad,
denkt U dat de Garuda van Bali naar Java vliegt? Misschien is
het een domme vraag....helaas ben ik hierin onwetend Embarassed Embarassed
Solly..tolol dese wanita flower
Terug naar boven Ga naar beneden
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitimedi 22 feb 2011 - 19:19

Het was 4 of 5 jaar geleden.
Via Google kan je dit vinden
http://vliegen.idealo.nl/vliegroute/Bali-DPS/Surabaya-Juanda-SUB/
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitimedi 22 feb 2011 - 20:46

Very Happy helemaal vergeten.... maar ik heb heel lang geleden ook al met de KLM gevlogen, eerst met de Garuda van Djakarta naar Bangkok (ik meen dat de KLM toen niet meer welkom was in Indonesië) en van Bangkok verder gevlogen met de KLM.
Het was een DC-8-32 en de naam was "PH-DCC Sir Frank Whittle".


@ Maggyjalan:
Van Noord-Sulawesi naar Java hebben we met de Garuda gevlogen.. en ook van Yogya naar Bali.. in 2005 was dat..
maar ik denk dat er meerdere maatschappijen van Bali naar Surabaya vliegen, niet alleen de Garuda Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitimedi 22 feb 2011 - 22:27

Binnenlndse vluchten in Indonesia:

ADAM AIR
MANDALA
MERPATI
LION AIR
AIR ASIA
GARUDA

Op Den Pasar of in Kuta stap je een reisbureau binnen en je boekt een ticket.

Kan ook op airport NR van Den Pasar zelf.

Vliegtuigen vertrekken regelmatig.

Retourtje kost tussen 70 en 100 euro, afhankelijk van de mij waar je mee wilt vliegen.

Je kunt ook een chauffeur charteren met auto en je gaat dan met veerpont (Banyuwangi), zie je nog iets ook onderweg.
Hangt van je budget af natuurlijk.


Als je landt op Juanda, moet je wel rekening houden, dat je hemelsbreed een half uurtje van Surabaya Centrum bent, maar in de praktijk kan dit oplopen tot wel 2 uur. Hou rekening met de spits. Die is vreselijk en begint tegen een uur of 4 's middags en de weg is dan helemaal dicht. Vooral als er een ongeluk is gebeurd.

Terug naar boven Ga naar beneden
Maggyjalan

Maggyjalan


Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 06-01-09

Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitimedo 24 feb 2011 - 18:59



Bedankt Bob.....maar zijn deze vliegtuigen ook écht veilig????

Er zijn toch al een paar ongelukken er mee gebeurd toch?

Gezien ik uit de media heb begrepen wat betreft het onderhoud hiervan dat er weinig wordt aangedaan

omdat het om sterk verouderde vliegtuigen zijn??

Enfin, we bekijken het wel als wij daar zijn....

Groetjes flower
Terug naar boven Ga naar beneden
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitimedo 24 feb 2011 - 19:14

Lijst van vliegrampen in Wikipedia.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitimevr 25 feb 2011 - 8:17

@ ElEl.... Gossie, bedankt voor je lijst. Allemaal Indonesiche vliegrampen...manieheus. Razz

@ Wandelende Maggy: Het zal toch wel meevallen met die ongelukken waar jij op doelt? De media zeggen zo vaak wat. Zelf heb ik tig-keren gebruik gemaakt van die zogenaamde slecht onderhouden kisten. Ik weet nog uit mijn diensttijd dat ik als co werkte en die kisten bestuurde op de binnenlandsche vluchten, ik altijd een koffertje met gereedschap meekreeg van de luchtvaart mij om - als er iets kapot ging onderweg - we dan snel een noodlanding moesten maken en provisorisch moesten repareren en dan weer verder vlogen. Soms was het wat krappies, omdat we op een stukje strand moesten parkeren en snel wat cellotape moesten plakken op de scheuren op de vleugels of we lieten voorlopig enkele passagiers achter, zodat de kist niet te zwaar beladen was en we pikten ze dan een volgende vlucht weer op.
We hebben het slechts één keer meegemaakt, dat er een passagier uit de kist denderde en dat kwam omdat de deur niet goed op slot was gedraaid door de stewardess en dat was gelukkig tijdens het opstijgen, dus de passagier viel niet van al te grote hoogte. We keken nog in de achteruitspiegel en zagen dat ie gewoon weer opstond en terugliep naar de hal. Ja, alleen de bagage ging natuurljk wel verder met ons.
En één keertje vloog het glas van een raampje eruit. Ja, toevallig kregen de mensen die bij het raampje zaten het een beetje koud tijdens de vlucht, jammer dan.
Maar al met al valt het allemaal wel mee hoor die vliegtuigen in Indonesia en trouwens Wandelende Maggy: Onze Lieve Heer zegt: Als het je tijd is om te gaan, dan ga je. Of je nu boven in de lucht zit in een kist van welke mij dan ook of je loopt buiten op straat en je krijgt een dakpan op je hersens, of je loopt op een perron en je wordt door een maffe idiote drugsgebruiker geprikt, dus....

En natuurlijk zijn de vliegtuigen veilig.....Miljoenen passagiers per jaar op die binnenlandsche vluchten. De autoriteiten zullen wel gek zijn om geen veiligheidsvoorschriften te handhaven, want anders krijgen ze miljarden claims over zich heen gePLONKT.

Anders charter je toch gewoon een perahu bij de lokale vissers en da's ook leuk: zie je nog wat haaien onderweg en kan je je hengeltje gebruiken.

Succes.
Terug naar boven Ga naar beneden
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitimevr 25 feb 2011 - 8:56

Ik bedoel maar, vliegen is veiliger dan welk ander transport dan ook. En als je bang bent om te vliegen, nou, dan moet je het niet doen. Simpel als wat. En zoals uit de lijst blijkt, valt het allemaal wel mee in Indonesië. Garuda staat er wel een keertje tussen hè?

clown
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitimevr 25 feb 2011 - 10:20

@ElEl:

Garuda staat er inderdaad tussen, maar da's de namaak Garuda. De echte Garuda, die uit de Cultuur en Religie is nog nooit naar beneden gedenderd. Wel 's last gehad van pijntjes en rheumatiek, maar dat viel achteraf wel mee.

Overigens net gebeld met Amsterdam Charter Airbus Gerobak: Als je bij hun boekt, krijg je een bonus, namelijk 3 nachten gratis overnachten plus ontbijt plus warm eten, ongeacht de ticketprijs die je koopt. Periode september tot en met december 2011 en is alleen geldig voor deze promotie periode en je mag geen ruimbagage meenemen. Hullie (!!!!) vragen 50 euro per persoon voor retourtje Den Pasar naar Juanda en de hotels die meedoen aan deze actie zijn gelokaliseerd in Gang Dolly District incl. service van bedienend personeel en NIET geldig voor getrouwde stellen met kinderen.
Terug naar boven Ga naar beneden
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitimevr 25 feb 2011 - 10:39

@Bob, dat klopt. De echte Garuda bijft voor eeuwig!

Airbus Gerobak......... lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Maggyjalan

Maggyjalan


Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 06-01-09

Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitimevr 11 maa 2011 - 11:21


Bedankt Bob.....gewoon vliegen en zie dan wel of ik ooit in Surabaya aankomt c.q. terug ziet, you never no...

Ik ben niet bang om te vliegen LL...maar zoals Bob heeft geschreven "als je tijd daar is...." Het zij zo!!

Prettige dagen allemaal....de Lente is bijna in het land, de narcissen staan op springen, krokussen bloeien volop en
de hyacinten kruipen uit hun schulp , maar die verdraaide wind blijft maar koud ( dingin) Bah!!!

Gr. flower
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.   Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Snel boeken bij Singapore Airlines naar Jakarta of Surabaya.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Singapore Airlines: extra lage tarieven voor herfst en winter 2009 Voor tickets naar Singapore, Indonesië, Aistralië en Nieuw-Zeeland
» Singapore Airlines biedt nieuwe doorverbindingen naar Sulawesi
» Singapore Airlines: stopover in Bali op weg naar Australië
» Ethiopian Airlines start lijndienst naar Jakarta
» 'Europese Unie heft ban op vier Indonesische airlines snel op'

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: