Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Enquête Atlas vlinder

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
vlinderatlas




Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 18-05-11

Enquête Atlas vlinder Empty
BerichtOnderwerp: Enquête Atlas vlinder   Enquête Atlas vlinder Icon_minitimewo 18 mei 2011 - 14:56

Wieteke van Dort (ook bekend als Tante Lien) wil graag een nieuw programma lanceren op de TV. Hiervoor is een onderzoek nodig. Help haar door het invullen van deze enquête.
http://survey.parantion.nl/?s=aba948dffbec420dacc6a5a5ef91ecb2&a=lF
Terug naar boven Ga naar beneden
LL
Admin
LL


Aantal berichten : 1026
Registratiedatum : 07-12-08

Enquête Atlas vlinder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Enquête Atlas vlinder   Enquête Atlas vlinder Icon_minitimewo 18 mei 2011 - 20:10

Heb een poging gedaan om de enquette in te vullen, maar ik kan niet naar de volgende pagina omdat ik bij vraag 6 'anders'heb ingevuld. Je moet blijkbaar Tante in Marokko
(nog nooit gezien)Terug naar mijn Roti (nog nooit gezien) of Raymann is laat (wil ik nooit meer zien) aanklikken.



Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Enquête Atlas vlinder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Enquête Atlas vlinder   Enquête Atlas vlinder Icon_minitimedo 19 mei 2011 - 0:10

Is mij wel gelukt, behalve de vraag over de afkomst, ik moest kiezen tussen Nederlands en Indonesisch.
Maar wat te kiezen als je van allebei afkomstig bent?
Lastig. De keuze is eigenlijk altijd verkeerd!

DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
LL
Admin
LL


Aantal berichten : 1026
Registratiedatum : 07-12-08

Enquête Atlas vlinder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Enquête Atlas vlinder   Enquête Atlas vlinder Icon_minitimedo 19 mei 2011 - 7:47

Tja, zover ben ik niet gekomen. Ik kom niet naar de volgende pagina.....
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
vlinderatlas




Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 18-05-11

Enquête Atlas vlinder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Enquête Atlas vlinder   Enquête Atlas vlinder Icon_minitimedo 19 mei 2011 - 15:15

Beste Duinkonijn en LL,

Dankuwel voor het invullen van de vragenlijst en het aankaarten van eventuele knelpunten in de vragenlijst. Wij snappen dat sommige vragen en/of antwoorden ietwat ongelukkig geformuleerd zijn. Dankzij jullie hebben we echter de vragen waar het om gaat kunnen aanpassen. Vraag 6 heeft nu as antwoordmogelijkheid 'geen van bovenstaande'. De vraag over afkomst was iets lastiger aan te passen omdat er zoveel mixen mogelijk zijn. We hebben daarom besloten om u meerdere antwoorden in te kunnen vuen zodat u voor zowel Indonesië as Nederland kunt kiezen.

Dankuwel voor het aankaarten van deze punten en wij hopen dat u de vragenijst zo in orde vindt! U bent dan ook van harte uitgenodigd om het onderzoek nu compleet in te vullen.
Terug naar boven Ga naar beneden
LL
Admin
LL


Aantal berichten : 1026
Registratiedatum : 07-12-08

Enquête Atlas vlinder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Enquête Atlas vlinder   Enquête Atlas vlinder Icon_minitimedo 19 mei 2011 - 16:05

Gelukt! Heb de enquette voor je ingevuld!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Enquête Atlas vlinder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Enquête Atlas vlinder   Enquête Atlas vlinder Icon_minitimedo 19 mei 2011 - 16:07

ah... heb je nu ook Indisch als afkomst? Ik heb (noodgedwongen) Indonesisch ingevuld.. dus als je bij de uiteindelijke uitkomst 1x Indonesisch inwisselt voor Indisch dan ben ik ook helemaal blij Very Happy

Ik vind het ook wel interessant waarom jullie gekozen hebben voor Tante in Marokko, Terug naar mijn Roti en Raymann is laat..

En waarom vraag 11 Wat vindt u van de naam "de Atlasvlinder"?
In associatie met het gebergte vind ik dit maar niks, en als 'fladderaar' eigenllijk ook niet... want er was geen keuze..



wistle zomaar wat losse opmerkingen
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Enquête Atlas vlinder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Enquête Atlas vlinder   Enquête Atlas vlinder Icon_minitimedo 19 mei 2011 - 22:10

Wu,
De Atlasvlinder komt gewoon voor in Indonesië. (van Irian tot Malaysia) Het is een grote vlinder en de rups wordt Ular Kèkèt genoemd.
Een dikke rups met grote vlekken op zijn kop die op ogen lijken. En op zijn rug een soort haren.
We hadden in Jakarta een advocaat-boom en daar zaten de rupsen veel op en ook de poppen. Zodoende ken ik de vlinder heel goed.
De spanwijdte van de vleugels is ongeveer 25 cm.

Enquête Atlas vlinder Atlasmothfemale



Het is vooral een nachtvlinder, verwant aan de nachtmot.
Dit plaatje is van een vrouwtje, de mannetjes zijn wat donkerder van kleur.
Heeft dus niks te maken met het Atlasgebergte.

Een echte Indonesische vlinder.

DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Enquête Atlas vlinder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Enquête Atlas vlinder   Enquête Atlas vlinder Icon_minitimedo 19 mei 2011 - 23:33

wij hadden vroeger een oleander in de achtertuin in Bandung en daar hadden we ook ular keket in, van die lekkere dikke groene rupsen die 'keket' zeiden als je ze aanraakt... en die poppen! Prachtig! geel doorzichtig, een beetje in de vorm van een pinda, hangend... je kon de vlinder zien groeien! Tot ze op een dag uit de pop kropen en hun vleugels te drogen hingen... Vroeger durfde ik nog wel met rupsen in mijn hand rond te lopen, deed ik mijn zus na.. Op een keer ging ze met een rups in haar hand naar de hulp die aan het strijken was. Zegt mijn zus heel onschuldig "kijk eens wat ik hier heb?" en ze laat de rups zien. De meid gilde, liet het strijkijzer vallen en weg was ze. Mijn moeder natuurlijk boos op mijn zus, die zich van geen kwaad bewust was. En sindsdien hoef ik ook geen rupsen meer... iiehh! De schrik van de pembantu had grote indruk op me gemaakt, haha..


Waarom ik die opmerking had gemaakt is deze: er werden een paar opmerkelijke dingen opgenoemd, o.a. Tante in Marokko (heb ik nooit gezien), Terug naar mijn Roti (kookprogramma opgenomen in Suriname) en Raymann is laat. En verderop werd gevraagd naar je afkomst. Rondje aantikken. Ik dacht dat dit een onderzoek was voor een eventueel programma van Wieteke, over wat wij graag zouden willen zien als zij haar idee zou mogen kunnen verwezenlijken. Wat wij interessant zouden vinden. Iets Indisch..
Ik kom tot de ontdekking dat dit mogelijk een standaard vragenformulier is, wat studenten standaard gebruiken en eventueel de vragen iets aanpassen al naar gelang het onderzoek.
En dus vroeg ik me af....

Waarom die vraag 11 over de naam van een vlinder? Daar ben ik dus zo benieuwd naar.. want het is een heel ander soort vraag dan de rest...



Had 'm ook al gewoon ingevuld, hoor, naar eer en geweten, én verstuurd Wink
en ik hoop dat anderen dit ook gewoon doen..

(ben trouwens benieuwd naar die andere enquête..)

----------------------------------------------------
edit.. Embarassed niet goed gelezen door mij, haar programma gaat de Atlasvlinder heten.
maar ook dan.. vraag ik me af.. waarom.. ?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Enquête Atlas vlinder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Enquête Atlas vlinder   Enquête Atlas vlinder Icon_minitimevr 20 mei 2011 - 0:38

Wu,
Van die tante in Marokko snap ik ook niet.
Bij roti dacht ik aan het Indonesische woord "brood" en niet aan het Surinaamse gerecht. Ik heb dat programma ook niet gezien.
Zijn de programma's roti, marokko en raymann tv programma's waar Wieteke in voorkwam? (Ik heb er geen van gezien).
Nou zie je dat vraag 11. Wat vindt u van de naam "de Atlasvlinder"? veel verwarring geeft, wat bedoelen ze nou?
Toevallig weet jij en ik dat het een Indonesische vlinder is, maar wie weet dat?

Waarom heeft het nieuwe lid "vlinderatlas" niet eerst met jou en/of LL of met andere vaste schrijver(essen)s van dit forum contact opgenomen? Jullie hadden de student (is het wel een student?) prima advies kunnen geven.
Wij worden gevraagd om het vragenformulier in te vullen, het gaat over iemand die wij allemaal hier kennen (Wieteke van Dort), maar in de vragenlijst vind ik niks over de TV programma's van " Late late Lien show" of andere optredens, bijvoorbeeld de veteranen.

Overigens zat er een bekende tante van mij in dat TV programma: Tante Muis, zoals zij in de familie genoemd werd (mr Wies van Maarseveen, die net als haar zuster tante Marietje Huster - van Maarseveen beiden juristen waren en allebei reeds overleden. Haar zus T. Marietje heeft vroeger orgelles van mijn moeder gehad en toen mijn moeder overleed had ik T. Marietje gevraagd om op een orgeltje te spelen bij de begrafenis, hetgeen zij met liefde deed. )

Ik heb niks gehoord (of email) over een andere enquête.

Vlinderatlas, reageer eens naar Wu en/of LL a.u.b. Je kan nu je lid bent ook eventueel een PM (zie rechtsboven, een personal message oftewel een privé bericht) naar deze kundige dames schrijven (dan komt het niet in dit forum te lezen door iedereen), maar je krijgt dan heel goede info over ons en hoe je de enquête op juiste manier manier moet maken, als wij een "doelgroep" zouden zijn.
Er is hier veel kennis aanwezig over Wieteke!

Hopend op een reactie,
Groetjes,

DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Enquête Atlas vlinder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Enquête Atlas vlinder   Enquête Atlas vlinder Icon_minitimevr 20 mei 2011 - 9:20

Terug naar mijn Roti heb ik een keer of wat gezien, is best wel leuk.
Hoofdpersoon is Ramon Beuk die als klein jongetje naar Nederland ging. En nu, als beroemde kok, ging hij terug naar Suriname om te zien hoe er gekookt wordt, hij mag proeven, en daarna mag hij zelf aan de slag en mogen de anderen zijn gerechten proeven.
Voor hem een vrij onbekende wereld, hij verstaat niet elke taal, kijkt zijn ogen uit hoe men daar leeft en kookt - en de gids geeft uitleg. Hij is dus op ontdekkingstocht in zijn eigen geboorteland..
Heb een stukje gezien over tebu, vrouwen sneden suikerrietstengels in stukjes en Ramon mocht proeven hoe dat smaakt.
Heel herkenbaar... vroeger als kind, als mijn vader weer eens een ritje maakte op zondag, of als hij verlof had en we gingen per auto naar de andere kant van Java, dan stopte hij weleens langs de kant van de weg voor tebu, en dan mochten wij kinderen er ook op kauwen... lekker zoet, en de vezels daarna uitspugen...

als je zin hebt kun je 'terug naar..' hier terugkijken.. Wink


Vlinderatlas heeft van tevoren contact opgenomen, en verder is het hún project en het is niet aan ons om ons met de vragen te bemoeien. Maar vragenstellen mag wel, vind ik persoonlijk. Rolling Eyes En als ze goed kunnen uitleggen waarom het programma zo moet gaan heten dan vind ik het prima. We zijn nu ook allemaal gewend aan TTF en praten bijna niet meer over de PMB... toch?
(Niet overdrijven hoor DK, dat wij alles weten over hoe je enquêtes moet maken en dat wij alles weten over 'ons'... clown we voelen ons wel vereerd en we willen je bedanken voor je vertrouwen in onze kennis.. kus )


Hier staat dat over die andere enquête te lezen
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Enquête Atlas vlinder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Enquête Atlas vlinder   Enquête Atlas vlinder Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Enquête Atlas vlinder
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Parlementaire enquête dekolonisatie nodig
» Geïllustreerde atlas van de Bersiapkampen in Nederlands-Indië 1945-1947 - door Beekhuis, Bussemaker, de Haas en Lutter

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: