Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Mode kijken op de Pasar Malam

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Mode kijken op de Pasar Malam  Empty
BerichtOnderwerp: Mode kijken op de Pasar Malam    Mode kijken op de Pasar Malam  Icon_minitimevr 3 jun 2011 - 19:20

vr 03 jun 2011, 12:56
Mode kijken op de Pasar Malam
Door Michou Basu

Mode kijken op de Pasar Malam  Pm854510

AMSTERDAM - De Pasar Malam, dat is toch lekker eten, naar Indische dans kijken en kletsen? Natuurlijk. Dat is voor het gros de voornaamste reden om af te reizen naar Den Haag, waar tot en met dit weekend de Tong Tong Fair wordt gehouden. Maar voor ondergetekende is het eten bijzaak.


Ik ga erheen om te kijken of er een leuk batik jurkje te scoren valt. In het Indonesië-Paviljoen stikt het van de kraampjes met begeerlijke goodies. Als je het kaf van het koren kunt onderscheiden. Want er is veel. Je kunt er kleren laten maken of vermaken, maar leuker is te struinen langs de vele stalletjes waar je een vleugje Indo fashion ziet.

Zeker, je struikelt over de rekken met hoempapa broeken van batik en ikat sjaals. En wie ooit in Jogjakarta is geweest zal er niet van onder de indruk zijn, maar toch is het leuk om te zien. Ieder jaar is het bal. Ook deze keer ben ik weer een zonnig gekleurd zomerjurkje rijker.

Eerder deze week kwam ik Mada van Gaans tegen op een andere bazar. Toen ik haar over het batik jurkje vertelde, snapte ze meteen mijn enthousiasme. De ontwerpster is net terug uit Jogjakarta waar ze onderzoek heeft gedaan naar stoffen en oude technieken. ''Ik heb er heerlijk kunnen werken", vertelde Mada trots. ''Er is een container onderweg met stukken die ik daar heb laten maken. Pas tijdens de Amsterdam Fashion Week in juli kan je er iets van zien. Dan ga ik het werk exposeren."

Telegraaf
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Mode kijken op de Pasar Malam
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Pasar Malam in Parijs
» Pasar Malam in Weddesteyn
» Openlucht Pasar Malam in Emmen, 15 en 16 mei as.
» Pasar Malam in Catharinahof
» Pasar Malam terug in de RAI

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: