Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Christchurh... niet Indonesia maar wel in de buurt en ook in de buurt van Om K.

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

Christchurh... niet Indonesia maar wel in de buurt en ook in de buurt van Om K. Empty
BerichtOnderwerp: Christchurh... niet Indonesia maar wel in de buurt en ook in de buurt van Om K.   Christchurh... niet Indonesia maar wel in de buurt en ook in de buurt van Om K. Icon_minitimema 18 jul 2011 - 12:29

Middag editie van De Pers van 18 juli 2011:


7500 aardbevingen in Christchurch

De stad Christchurch in Nieuw-Zeeland, die in februari van dit jaar door een zware aardbeving werd getroffen, is sinds september vorig jaar, toen zich de eerste beving voordeed, door zeker 7500 bevingen en naschokken opgeschrikt. Dit zeggen seismologen.

De eerste beving voltrok zich op 4 september. Daarbij vielen geen slachtoffers en ook materiële schade bleef grotendeels uit. De beving leidde evenwel tot twee nieuwe zware bevingen, in februari en juni, waarvan die op 22 februari een verwoestend effect had. Bij deze beving, die een kracht van 6,3 had, vielen 181 doden. Duizenden huizen werden compleet verwoest of onbewoonbaar.

Naast deze zware bevingen hebben zich dus zo'n 7500 schokken voorgedaan. Hoewel de meeste inwoners van Christchurch onverschrokken de toekomst tegemoet lijken te zien, hebben ook velen de stad verlaten. Zij konden de stress niet meer aan en besloten zich elders te vestigen.


Keep cool Om K.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Christchurh... niet Indonesia maar wel in de buurt en ook in de buurt van Om K. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christchurh... niet Indonesia maar wel in de buurt en ook in de buurt van Om K.   Christchurh... niet Indonesia maar wel in de buurt en ook in de buurt van Om K. Icon_minitimema 18 jul 2011 - 17:47

"Keep cool Om K" zei mas Bob, wel dat doen we dan maar, terima kasih heaps Wink ik denk dat het tijd is om pak Lurah te bezoeken, de kou is haast niet te harden op 't ogenblik hier, en Christchurch op 't Zuid Eiland? een goeie plaats om niet te zijn! Ik denk dat Shaytan daar beneden zijn vuurtjes aan 't opstoken is, vandaar al die vulkanische uitbarstingen en aardbevingen over de gehele wereld! Een goede aanrader om Ramadan niet te vergeten Mijn proza niet zo goed als die van onze vriend B'angsat anders zou ik mijn epistle op rijm gezet hebben Laughing Genoeg van mij, de ink in m'n pen bijna bevrozen! see yah, siK.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Christchurh... niet Indonesia maar wel in de buurt en ook in de buurt van Om K.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indonesië kan goed bouwen, maar niet bewaren
» „Niet provoceren maar luisteren in Indonesië”
» Niet handwerken maar dansen en zingen
» Ik hoor niet in Fryslân, maar in Indonesië
» Indonesische olietanker niet gekaapt, maar overgenomen door bemanning

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: