Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Ernst Jansz – Dromen van Johanna: Nominatie Edison 2011 in rubriek Kleinkunst/Theater

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Ernst Jansz – Dromen van Johanna: Nominatie Edison 2011 in rubriek Kleinkunst/Theater Empty
BerichtOnderwerp: Ernst Jansz – Dromen van Johanna: Nominatie Edison 2011 in rubriek Kleinkunst/Theater   Ernst Jansz – Dromen van Johanna: Nominatie Edison 2011 in rubriek Kleinkunst/Theater Icon_minitimema 26 sep 2011 - 14:42

Ernst Jansz – Dromen van Johanna: Nominatie Edison 2011 in rubriek Kleinkunst/Theater

Posted on September 20, 2011 by admin


19 september 2011

Bekendmaking alle nominaties Edison Pop

Alle genomineerden voor Edison Pop, de oudste muziekprijs van Nederland, zijn bekend! In de categorie beste mannelijke artiest zijn Armin van Buuren, Rob de Nijs en Guus Meeuwis genomineerd. Bij de groepen strijden De Staat, Nick & Simon en Racoon om de eer. In de categorie kleinkunst/theater zijn Claudia de Breij, Daniël Lohues en Ernst Jansz genomineerd.

Kleinkunst/Theater – Ernst Jansz – Dromen van Johanna
De songs van Bob Dylan vertalen, dat moet je maar durven. Ernst Jansz deed het, uit bewondering en respect, en wist er – misschien wel daardoor – een geheel eigen draai aan te geven. Dylans magische teksten kregen zo een eigenzinnige Nederlandse poëziejas. Verrassend is, dat hij juist Dylans liefdesliedjes koos. Jansz laat met Dromen van Johanna daarmee weer een nieuwe kant van zijn grote talent voor schrijven en muziek maken zien.

Bron:
http://www.edisons.nl/pop/nieuws/bekendmaking-alle-nominaties-edison-pop

indeknipscheer
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Ernst Jansz – Dromen van Johanna: Nominatie Edison 2011 in rubriek Kleinkunst/Theater Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ernst Jansz – Dromen van Johanna: Nominatie Edison 2011 in rubriek Kleinkunst/Theater   Ernst Jansz – Dromen van Johanna: Nominatie Edison 2011 in rubriek Kleinkunst/Theater Icon_minitimema 3 okt 2011 - 11:40

inmiddels is bekend wie er gewonnen heeft:

Beste mannelijke artiest – Rob de Nijs met ‘Eindelijk Vrij’
Beste vrouwelijke artiest – Anouk met ‘To Get Her Together’
Beste groep – Racoon met ‘Liverpool Rain’
Beste nieuwkomer – Krystl met ‘Rolling’
Kleinkunst/theater – Daniël Lohues met ‘Hout Moet’
Speciale Juryprijs – Happy Camper met ‘Happy Camper’
Publieksprijs beste album – Nick & Simon met ‘Fier’
Publieksprijs beste song – Ilse DeLange met ‘Next To Me’


Ik gun het Daniël Lohues dat hij gewonnen heeft, maar mijn favoriet is en blijft toch echt Ernst Jansz met zijn Dromen van Johanna. Dylan kan ik niet tot einde afluisteren, 'Dromen van Johanna' kan ik in de replay tig keer terughoren... Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Ernst Jansz – Dromen van Johanna: Nominatie Edison 2011 in rubriek Kleinkunst/Theater
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nieuwe theatershow Ernst Jansz: Dromen van Johanna
» Ernst Jansz was in Appingedam met 'Gideons Droom'
» Een interview met Ernst Jansz en Peter van Dongen
» 26 februari 2016, 19.25 uur NPO 2, Ernst Jansz bij Landinwaarts
» Ernst Jansz: ‘Dit was waarschijnlijk onze laatste reünie’

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: