Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Nederlandse piloten wijken uit naar Indonesië

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl

Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Nederlandse piloten wijken uit naar Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Nederlandse piloten wijken uit naar Indonesië   Nederlandse piloten wijken uit naar Indonesië Icon_minitimewo 12 okt 2011 - 14:42

Door Harmen Simon Teunis

12 oktober 2011 08:46 | bnr.nl

Steeds meer Nederlandse piloten gaan in Indonesië aan de slag omdat ze in Europa geen baan kunnen vinden. Alleen al Lion Air, een van de grootste maatschappijen in Indonesië, zegt 25 Nederlanders in dienst te hebben.

Audio-fragmenten | BNR-Correspondent Edwin Mooibroek sprak met Jaap Nekeman die sinds mei werkt als co-piloot voor Lion Air.
Evert van Zwol, voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers, wijt het overschot aan Nederlandse piloten aan de beloftes van de opleidingen

Jaap Nekeman werkt sinds mei als co-piloot voor het Indonesische Lion Air omdat hij in Nederland geen baan als piloot kon vinden. Nekeman: "Ik ben voor Lion Air gaan werken omdat er in Nederland weinig werk te vinden was. Ik was al een jaar werkloos en reed in een taxi. Via mijn vliegschool kwam ik terecht bij Lion Air, die mij deze kans boden."

Zwarte lijst
Een paar jaar geleden zijn alle Indonesische maatschappijen op een zwarte lijst gezet. Garuda en enkele andere maatschappijen zijn druk bezig geweest om te voldoen aan alle veiligheidseisen en zo met succes van de zwarte lijst af te komen. Maar Lion Air staat er nog altijd op. Ondanks deze smet op het imago van het Indonesische vliegverkeer koos Nekeman toch voor een carrière in Indonesië.

"Tuurlijk denk je daar over na en ga je dat onderzoeken. Maar er zitten hier al veel Nederlanders. En daar heb ik er vooraf een aantal van gesproken. Het zijn veel nieuwe vliegtuigen en daar is volgens hen weinig mis mee."

Lion Air op je CV
Nekeman maakt zich ook geen zorgen om zijn cv, waar een naam als Lion Air bij toekomstige sollicitaties misschien wel voor een frons op het gezicht van een potentiële werkgever kan zorgen. "Dat is altijd afwachten. Maar het is belangrijker dat je vlieguren maakt en ervaring krijgt. Er zijn ook in Europa veel werkzoekende piloten die geen vlieguren hebben. Je bent toch beter af met ervaring."

'Opleidingen beloven gouden bergen'
Evert van Zwol, voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers, wijt het overschot aan Nederlandse piloten aan de beloftes van de opleidingen. Die beloven gouden bergen, terwijl er nauwelijks werk is. "Er zijn wel steeds meer vliegers nodig in de wereld, maar vooral in China en daar zorgen de Chinezen zelf wel voor."

BNR

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl

Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nederlandse experts naar Indonesië voor verdwenen scheepswrakken
» Nederlandse ambassadeur weer terug naar Indonesië gestuurd
» Nederlandse export naar Indonesië groeit richting 1 miljard euro
» Stella Aviation gaat piloten in Indonesië opleiden