PSV trotseert lange reis naar Indonesië voor geld
20/11/2011 09:54
PSV-trainer Fred Rutten heeft ondanks de lange reis geen problemen met een wintertrainingskamp in Indonesië. Als de organisator van het trainingskamp deze week een bankgarantie naar Eindhoven stuurt, vertrekt PSV in de tweede week van januari naar Jakarta om daar te trainen en twee wedstrijden te spelen.
Onder meer de nationale ploeg, getraind door Wim Rijsbergen, zal met PSV gaan sparren. De nummer drie van de eredivisie kan in Indonesië een flink geldbedrag ophalen. Naar verluidt kan PSV ongeveer 250.000 euro verdienen met de twee oefenpotjes.
De organisatie neemt daarnaast de reis- en verblijfskosten voor haar rekening. 'Ik denk graag mee met de club. Zeker in deze tijden', zegt coach Fred Rutten, die met zijn team een halve wereldreis zal moeten maken.
Hoewel de komst van PSV in Jakarta al op een officiële persconferentie wereldkundig is gemaakt, wachten ze in Eindhoven eerst op de bevestiging van de afspraken. Rutten wacht rustig af. 'Ik heb begrepen dat de accommodatie en de velden top zijn. Dat is voor mij het belangrijkste', aldus Rutten.
Mocht PSV geen bankgarantie ontvangen van de organisator van het trainingskamp in Jakarta
VI