Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Trots op mijn Toko, alle winst naar projecten Indonesie

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Trots op mijn Toko, alle winst naar projecten Indonesie Empty
BerichtOnderwerp: Trots op mijn Toko, alle winst naar projecten Indonesie   Trots op mijn Toko, alle winst naar projecten Indonesie Icon_minitimevr 2 dec 2011 - 13:12

Trots op mijn Toko, alle winst naar projecten Indonesie
1 december 2011
door: Fiona Harmsen, telegraaf 1 dec.

Trots op mijn Toko, alle winst naar projecten Indonesie Neba2010 Foto:Aldo Alessie

AMSTERDAM - Op weg van het centrum naar het station van Ede, valt ons oog op Toko Neba. Achter een behoorlijke oprijlaan, is achter een groot groen hek wat winkel-achtigs te zien. We belanden via de voordeur en de bijkeuken, in een achtertuin, met allemaal kleine ‘winkeltjes’. „De winst van onze verkoop gaat rechtstreeks naar onze projecten in Indonesië”, vertelt Dorine van den Berg trots.


Het is allemaal begonnen met een vijfjarig jubileum van een aantal medische projecten, die Dorine en haar man Jan, die huisarts is, opzette in Indonesië. „Het leek ons een goed idee om een klein gedeelte van de bijkeuken voor de gelegenheid als winkel in te richten en wat spulletjes uit Indonesië te verkopen. Dat bleek een hele leuke aanvulling op de fondsen te zijn”, vertelt Dorine.

En vanaf dat moment zijn zij steeds meer traditionele en eerlijke Indonesische spullen gaan verkopen. Meubels, maskers, serviesgoed, maar ook kleine artikelen zoals gelukspoppetjes en zelfgemaakte sieraden. Toko Neba is letterlijk beetje bij beetje uit haar jasje gegroeid. Dorine neemt ons mee naar buiten. „Het is een beetje een vreemd uitgestrekt geheel. Maar nadat de bijkeuken vol stond, hebben we een houten schuurtje laten bouwen en een overdekt buitengedeelte”, vertelt ze.

Maar ook dat bleek nog niet voldoende. Wat verder de tuin in staat nog een schattig wit huisje. Dorine: „Dat was ooit het huis van mijn ouders, maar toen die kwamen te overlijden hebben we die ruimte er ook maar bij getrokken.” Het is dus inmiddels een drukke boel geworden in de tuin van Jan en Dorine, maar dat geeft hen wel de gelegenheid doelen te steunen waar hun hart naar uit gaat. „Wij zijn er heel trots op dat wij alleen maar met vrijwilligers werken, zodat alle winst naar onze projecten gaat. Onze dochter woont momenteel op Batam en houdt de boel daar nauwkeurig in de gaten”, zegt Dorine bevlogen.

Natuurlijk vindt ze al hun projecten bijzonder, maar haar voorkeur gaat toch uit naar een gevangenisproject, waarbij zij ervoor gezorgd hebben dat jeugdige gevangenen niet langer tussen de volwassenen vastzitten. „Ze krijgen inmiddels medische zorg, er zijn sportvelden en als ze bijna vrijkomen een opleiding. Dat hebben we mooi voor elkaar gekregen.”


Toko Neba
Stationsweg 56
Ede
Geopend: di t/m za 10.00 - 17.00
Tel: 0318-610368



allegoededoelen.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Trots op mijn Toko, alle winst naar projecten Indonesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trots op mijn Toko, alle winst naar projecten Indonesie   Trots op mijn Toko, alle winst naar projecten Indonesie Icon_minitimevr 2 dec 2011 - 22:55

Zie:

http://www.tokoneba.nl/


DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
 
Trots op mijn Toko, alle winst naar projecten Indonesie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Stichting ‘Alle Beetjes Helpen’ trots op Shindi
» Typisch Almere: Toko Garuda, van restaurant naar toko
» Alle soorten rijst terug te leiden naar China
» Zekere toekomst voor projecten van Pikulan in Indonesië
» Jakarta houdt rekening met anti-Amerikaans protest

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: