vr 23 dec 2011, 16:44
Meisje 7 jaar na tsunami weer herenigd met familie Banda Aceh, Indonesië - Een meisje dat tijdens de Tsunami in 2004 werd weggevaagd in de Indische Oceaan, is deze week weer herenigd met haar ouders.
Foto: AP De vijftienjarige Wati werd na de tsunami gevonden en 'geadopteerd' door een vrouw die haar dwong om te bedelen in de straten, soms tot één uur 's nachts. Toen ze te weinig geld binnenhaalde, werd Wati verstoten door de vrouw. Daarom besloot ze haar ouders te gaan zoeken.
In een café vond ze, 7 jaar na dato, uiteindelijk haar familie.’’Toen ik mijn moeder zag, wist ik dat zij het was. Ik wist het".
Door de Tsunami kwamen 230.000 mensen om het leven. Duizenden lichamen werden nooit teruggevonden, maar veel mensen blijven vasthouden aan de hoop op het vinden van verloren dierbaren. Nog steeds plaatsen mensen advertenties in kranten. Reünies zoals deze zijn echter uiterst zeldzaam.
Wati’s moeder zegt geen DNA-test nodig te hebben om te bewijzen dat Wati haar dochter is. "Ze heeft haar vaders gezicht, een litteken boven haar oog en een moedervlek op haar heup. Eerlijk gezegd had ik de hoop op haar terugkeer al opgegeven, ik had nooit verwacht mijn dochter ooit nog te zien."
Telegraaf