Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

10 februari 2012, 21.30 uur, Nederland 1 'Vermist' zoekt biologische moeders

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl

Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

10 februari 2012, 21.30 uur, Nederland 1 'Vermist' zoekt biologische moeders Empty
BerichtOnderwerp: 10 februari 2012, 21.30 uur, Nederland 1 'Vermist' zoekt biologische moeders   10 februari 2012, 21.30 uur, Nederland 1 'Vermist' zoekt biologische moeders Icon_minitimedo 9 feb 2012 - 14:55

'Vermist' zoekt biologische moeders
donderdag 9 februari 2012

Na jaren zoeken vond Rosalin in 2005 het adres van haar moeder in Indonesië, maar de vrouw die opendeed ontkende haar moeder te zijn. Rosalin was met stomheid geslagen: 'Ze liegt dacht ik. Alles klopte, het adres, de naam, ik zag zelfs gelijkenis. Maar ze hield glashard vol dat ik niet haar dochter ben. ik kan het gewoon niet geloven.' Rosalin is in 1980 geboren in Jakarta en werd volgens de papieren door haar moeder Mardiana afgestaan omdat deze niet voor het kind kon zorgen.

Rosalin kwam in Nederland bij lieve ouders, maar bleef verlangen naar haar biologische familie. Na haar enorme tegenslag in Indonesië schakelde Rosalin, inmiddels moeder van twee kinderen, 'Vermist' in. Rosalin lijkt slachtoffer te zijn van handel in baby's door malafide adoptiebureaus die begin jaren tachtig werkzaam waren. 'Vermist' ontmaskerde tientallen 'papieren moeders' die hun naam leenden voor valse adoptiepapieren. Voor hen en Rosalin wil 'Vermist', in samenwerking met de Indonesische collega's, op zoek naar hun 'baar-moeders'. De biologische moeders van de, al dan niet vrijwillig, afgestane kinderen.

Na 10 jaar herkent Rob zijn zus niet
Het zal je maar gebeuren. Tien jaar lang zoekt Diana haar broer Rob Potters en wanneer ze hem met een cameraploeg van 'Vermist' overvalt in een Deventer coffeeshop, herkent hij haar niet. Na diep nadenken schiet hij omhoog: 'He, je bent mijn zussie. Ik herkende je helemaal niet man, ik zweer het, ik zag het niet. Te gek meid.' Rob leeft in het zwerverscircuit Hij heeft een dochter van de vorig jaar in Arnhem vermoorde straatprostituee Ida Sjamsudin, met wie hij geen contact houdt en ook aan zijn zus dacht hij nauwelijks. Diana is blij haar broer in levende lijve te zien ook al is het van korte duur. 'Rob is een flierefluiter. Hij wil het liefst vermist blijven.'

22-jarige Michelle in handen van Charlatan
Ongeruste vrienden en familie van de vermiste Michelle Drost uit Alkmaar voeren actie in de binnenstad van Breda om haar op te sporen. Uit de tips na onze vorige uitzending blijkt dat Michelle door haar criminele vriend Gerben wordt gedwongen in de bierstad op dievenpad te gaan. Samen met 'Vermist' wordt bij locaties gepost waar de snoodaard zijn werkterrein kiest.

'Vermist', vrijdag 10 februari om 21.30 uur op Nederland 1.

tv-visie
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl

10 februari 2012, 21.30 uur, Nederland 1 'Vermist' zoekt biologische moeders
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 15 februari 2012: DNA onbekend, 20.30 uur Nederland 1
» 21 februari 2012, 21.05 uur Nederland 2: Altijd Wat: Nederlandse oorlogsmisdaden in Indië
» o.a. 11 februari 2012: Muziektheaterconcert
» 27 februari 2012 in DWDD: Adriaan van Dis
» 24 uur met.....Willem Nijholt, 8 februari 2013 20.25 uur Nederland 3

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Kijk- en Luistertips-
Ga naar: