Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Voor ontwikkelingswerk naar Papua

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Voor ontwikkelingswerk naar Papua  Empty
BerichtOnderwerp: Voor ontwikkelingswerk naar Papua    Voor ontwikkelingswerk naar Papua  Icon_minitimevr 10 feb 2012 - 20:28

Voor ontwikkelingswerk naar Papua
donderdag, 09 februari 2012

Saranda Walgaard uit Rhoon studeert Toegepaste Psychologie aan Fontys Hogescholen in Eindhoven. Saranda gaat op 2 juli samen met vriendin en medestudente Eva Geraedts uit Eindhoven voor drie weken naar Papua, Sorong om daar ontwikkelingswerk te doen. ,,Aangezien het onderwijs in Papua ver beneden internationaal niveau ligt, kunnen zowel docenten als studenten baat hebben bij scholing en interactie met Westerse docenten en studenten. Om deze reden gaan wij dan ook helpen op Da Vinci Polytechnic Papua International.’’


Voor ontwikkelingswerk naar Papua  Sarandawalgaard
Saranda Walgaard heeft heel veel zin in het werk op Da Vinci Polytechnic Papua International.

De school is opgezet door Danny Parengkuan, voormalig docent van het Da Vinci College in Dordrecht. Saranda hoorde via haar moeder, die werkzaam is op het Farel College in Ridderkerk, over het werk van Danny Parengkuan. De schooldirecteur uit Papua bezocht het Farel College om uitleg te geven over zijn project, het opzetten van een zomerschool voor docenten en studenten. ,,Het klonk zo leuk en interessant dat ik er direct enthousiast van werd. Bovendien kan ik er veel aspecten van mijn opleiding in kwijt. Ik had direct zoiets van ‘dat ga ik doen’. Toen ben ik naar iemand op zoek gegaan die met mij mee wilde. Dat is Eva geworden.’’

Danny Pengkuan heeft een volledig nieuw onderwijssysteem opgezet. Hij hanteert, in tegenstelling tot andere scholen in Papua, waar aanwezigheid vaak al voldoende is voor een diploma, zeer strenge eisen. Saranda en Eva zullen in Papua workshops onderwijsspychologie aan docenten geven. ,,Daarnaast hopen wij onder andere testen omtrent bijvoorbeeld IQ af te kunnen nemen bij studenten.’’ Gedurende het drieweekse verblijf in Papua krijgen de beide studenten op locatie kost en inwoning. ,,We hebben er erg veel zin in, maar vinden het ook best wel spannend’’, zegt Saranda. ,,Op dit moment zijn wij vol in de voorbereidingen van onze reis. Zo hebben wij vrijdag 27 januari al onze vluchten geboekt en een planning gemaakt. Aangezien wij studenten zijn zouden wij best een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Degenen die ons steunen krijgen er op één of andere wijze ook iets voor terug. Denk bijvoorbeeld aan een fotoverslag of informatieavond achteraf.’’ Intussen sparen de beide studenten zelf ook al hard voor reis en extra materiaal als boeken. Voor meer informatie over de school in Papua en het ontstaan ervan kan gekeken worden op https://www.facebook.com/DVPPI. Daarnaast is op internet nog meer informatie te vinden. Ook kan er altijd een mailtje gestuurd worden naar Saranda Walgaard, S.A.Walgaard@gmail.comDit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. . Degenen die willen helpen kunnen een vrijwillige bijdrage storten op rekening nr. 9336174 tnv SA Walgaard te Rhoon, ovv Da Vinci Papua.

De Schakel
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Voor ontwikkelingswerk naar Papua
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ambassadeur mensenrechten ook naar Papua
»  ANPTsunamidreiging voor Papua-Nieuw-Guinea
» Inzet voor Molukkers en Papua’s
» BN'ers op leeftijd voor MAX naar Indonesië
» Jofrey Korwa duikt voor West-Papua

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: