Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Zet je schrap voor Indisch bloed

Ga naar beneden 
+3
Boeroeng
Bob Angsat
ElEl
7 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Zet je schrap voor Indisch bloed Empty
BerichtOnderwerp: Zet je schrap voor Indisch bloed   Zet je schrap voor Indisch bloed Icon_minitimewo 15 feb 2012 - 11:49

Geplaatst 2012-02-15 om 08:38
Zet je schrap voor Indisch bloed

Terwijl in Nederland het hele treinverkeer platlag om een paar bevroren wissels - correctie: omdat NS en Prorail zo druk waren met elkaar de schuld geven - worden er in Indonesië échte oplossingen bedacht.

In onze voormalige kolonie wordt er geen treinverkeer stilgelegd terwijl hoge heren zitten te vergaderen over bureaucratische details, o nee. Daar hebben ze weer heel andere problemen: treinsurfers. Oftewel mensen die geen kaartje kopen en daarom maar in de derde klas gaan zitten: op het dak dus. En in Indonesië houden ze niet van papierwerk, maar van effectiviteit. Daarom hangen daar sinds kort grote metalen sloopkogels aan het plafond van de treintunnels, om de treinsurfers van het “dak te schrapen.” En nu komt het: dit hebben ze gedaan om “de veiligheid voor de reizigers te verhogen”.

Ik neem aan dat ze daar betalende reizigers mee bedoelen, want de laatste keer dat ik reïncarneerde was met ruim 100 kilometer per uur van een dak ‘afgeschraapt’ worden niet de prettigste manier om te sterven, laat staan de veiligste. Aan de andere kant, in Indonesië is de levensverwachting zo laag, het leven zo zwaar, de ziektes zo besmettelijk en het leed zo onontkoombaar, dat doodgaan van alle opties nog de beste is.

Het is sowieso wel een goed idee, zeker in tijden van bezuinigingen, om bij de oplossing van een probleem ook meteen de straf in te begrijpen. Al die mensen die dure alarminstallaties aanschaffen bijvoorbeeld, en vervolgens maar moeten hopen dat de politie op tijd komt en dat de dieven hun huis een beetje heel laten. Een Indonesisch inbraakalarm is simpeler: wie de code verkeerd intoetst, raakt zijn hoofd kwijt. Heb je wel een beetje bloed bij de voordeur, maar dan is de binnenkant van je huis tenminste echt veilig.

En flitspalen langs de weg moeten worden omgebouwd tot schietpalen, waarmee elk gevaar van de weg af wordt geknald. Moeten ze wel nog even een schuiver aanleggen om de wrakstukken op te ruimen, maar dan is het fileprobleem ook direct opgelost. Ik begin die Indonesische manier van denken steeds meer te waarderen.

Marokkaanse jongeren die iets verkeerd doen moeten we natuurlijk door hun knieschijven schieten. O wacht, dat is eigenlijk helemaal niet logisch. En zeker niet efficiënt: gehandicapten kosten de samenleving superveel geld en ze kunnen niet eens meer uit stelen voor hun dagelijkse kost, dus dan moeten we ook nog een uitkering voor ze betalen.

Nu ik erover nadenk is deze maatregel al een keer bedacht. Door Geert Wilders. Maar ja, die heeft dan ook Indisch bloed.

Hadjar Benmiloud
Metronieuws
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

Zet je schrap voor Indisch bloed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zet je schrap voor Indisch bloed   Zet je schrap voor Indisch bloed Icon_minitimewo 15 feb 2012 - 14:01

Journaliste/autheur/columniste/radiomaakster Hadjar Benmiloud heeft waarschijnlijk ooit wel eens gehoord van het woord "Indisch" en ook nog wel iets gelezen over Indonesia et voila, daar gaan we weer: Haal de termen maar weer door elkaar.



Hadjar ging eens naar Indonesia toe
en maakte een verslag á la Indisch Ratjetoe.

Hadjar ging ook eens op de koffie in Afrika
en sprak daar boer James in Ghana
en at enpassant ook wat chocola.

Tja, die Hadjar kan heel leuk schrijven,
over invaliden met kapotte knieschijven,
maar.... van mij hoeft ze niet te blijven.

Tja, die Hadjar is een leuk troeltje
met ook nog een aardig smoeltje,
maar ik hou het liever bij mijn eigen Indisch boeltje.


Geert Wilders heeft Indisch bloed
en daarom is "Indisch bloed" niet goed?

Aduh terlalu die Hadjar !!!
Wat is men weer kurang ajar
Kom, ik ga maar naar huis toe in Nongkojajar.
Truste en slaap lekker Hadjar.


Laatst aangepast door Bob Angsat op wo 15 feb 2012 - 14:24; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

Zet je schrap voor Indisch bloed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zet je schrap voor Indisch bloed   Zet je schrap voor Indisch bloed Icon_minitimewo 15 feb 2012 - 14:12

Uit Chow's Blog 27 okt 2009:

Quote:

Zo kan ik het ook ... iets helemaal uit z'n verband rukken, ambtenaren onterecht de schuld geven en daar dan een column op baseren.


Mevrouw Benmiloud impliceert dat ambtenaren bedacht hebben dat je in je eigen woning geen beveiligingscamera mag ophangen en dat in Australië, Amerika en Japan door ambtenaren het zwemsters is verboden nagellak te gebruiken.
In het eerste geval is het de mening van de 'Bond van Wetovertreders' (en ging het eigenlijk over de publicatie van beelden), in het tweede geval lijkt het me een maatregel van de nationale zwembonden.

Er is dus (in het eerste geval is dat zeker) helemaal geen sprake van nutteloze wetten. En sowieso mevrouw Benmiloud, ambtenaren maken geen wetten ... ze bereiden op z'n hoogst wetten voor in opdracht van de politiek.

Is het nu gek dat ik geen hoge pet op heb van de mensen die hun geld verdienen met en krant(je) vol te schrijven?

Vanuit de trein.

Unquote.



Over inbraak alarm schreef ze dus al in 2009 en herhaalt maar weer in 2012.
Die Hadjar toch.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

Zet je schrap voor Indisch bloed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zet je schrap voor Indisch bloed   Zet je schrap voor Indisch bloed Icon_minitimevr 17 feb 2012 - 19:06

Metro nieuws van 17 febr. 2012

Een reactie uit Gorinchem:
Quote
Hebben Indische mensen het nu gedaan?
Verschrikkelijk wat Hadjar Benmiloud schrijft(Metro, woensdag). Zij beledigt mij. Hebben de Indische mensen het nu weer gedaan? Van ons heeft niemand last, maar helaas kan je dat niet van alle bevolkingsgroepen in Nederland zeggen.
Wie stigmatiseer hier?
Unquote.

Een reactie uit Rotterdam.
Ten dele ge-Quote
Ik wil daten met slecht geinformeerde Hadjar.
Lieve Hadjar.
Tenenkrommend heb ik je column gelezen (Metro, woensdag)
Vreemd dat jij als goed geintegreerd allochtoon niet op de hoogte bent van de Nederlandse historie.
Indisch bloed vind zijn oorsprong niet in Indonesië, maar in Nederland..... enz.
Unquote.
De rest van deze reactie te lezen op Metro.


Nou, daar gaat ie weer:

Hadjar heeft weinig kaas gegeten van Indonesische atjar;
Advies: ga subiet terug naar school om er iets over te belajar.
En leer vooral ook iets over het land waar je woont,
zodat je niet in een kerktoren als een .... uilskuiken troont.

Tja Hadjar, pak rammel met de rotanstok krijg je omdat je het hebt fout gedaan;
net als vele anderen die jou met deze zelfde fout zijn voorgegaan.
Dus bezint eer ge begint lieve Hadjar met het schrijven van je nonsens,
want dat is slechts bij deze onze vurige eenvoudige Indische wens.



En nu is het tijd voor een bak kopi tubruk,
vergezeld van wat Algerijnse couscous
uit het land naast het land "mus(n) akush".
duimenop


Met de meeste hoogachting
van een Indische Arab, grootgebracht in de Khasbah
en gevoed met lontong sate kambing van Mbak Kasimah.
Terug naar boven Ga naar beneden
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Zet je schrap voor Indisch bloed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zet je schrap voor Indisch bloed   Zet je schrap voor Indisch bloed Icon_minitimevr 17 feb 2012 - 22:20

Dit schreef ik aan de schrijfster
Citaat :


Beste Hadjar,
Je grap is mislukt. ipv de discriminerende stijl van Wilders belachelijk te maken maak je de man uit voor slechterik vanwege een Indonesische afkomst.
Je doet hetzelfde als Wilders en je bent net zo discriminerend bezig.

http://www.metronieuws.nl/columns/zet-je-schrap-voor-indisch-bloed/SrZlbo!riw0MX4UIRyBE/
Terug naar boven Ga naar beneden
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Zet je schrap voor Indisch bloed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zet je schrap voor Indisch bloed   Zet je schrap voor Indisch bloed Icon_minitimeza 18 feb 2012 - 0:14

duim duim duim
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Zet je schrap voor Indisch bloed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zet je schrap voor Indisch bloed   Zet je schrap voor Indisch bloed Icon_minitimeza 18 feb 2012 - 0:31

Hartelijke dank Boeroeng voor de link!

DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

Zet je schrap voor Indisch bloed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zet je schrap voor Indisch bloed   Zet je schrap voor Indisch bloed Icon_minitimeza 18 feb 2012 - 1:07

Oké, Boeroeng!!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Zet je schrap voor Indisch bloed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zet je schrap voor Indisch bloed   Zet je schrap voor Indisch bloed Icon_minitimeza 18 feb 2012 - 6:30

Bob Angsat schreef:
Journaliste/autheur/columniste/radiomaakster Hadjar Benmiloud heeft waarschijnlijk ooit wel eens gehoord van het woord "Indisch" en ook nog wel iets gelezen over Indonesia et voila, daar gaan we weer: Haal de termen maar weer door elkaar.




Aduh terlalu die Hadjar !!!
Wat is men weer kurang ajar
Kom, ik ga maar naar huis toe in Nongkojajar.
Truste en slaap lekker Hadjar.

Mas , als anak Betawi (net maar 2 dagen terug) zou ik zeggen si Hadjar vraagt om ge-hadjar te worden.
Maar ya, voorlopig moet di-(h)a(d)jarin, effe opvoeden of kennis bijbrengen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Zet je schrap voor Indisch bloed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zet je schrap voor Indisch bloed   Zet je schrap voor Indisch bloed Icon_minitimeza 18 feb 2012 - 22:39

Pak OmSid,

Prachtige reactie, terima kasih ! Jempol !!!

Ik ben ook anak Betawi, maar kan helaas niet meer naar mijn geboorte-stad -land.

DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Zet je schrap voor Indisch bloed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zet je schrap voor Indisch bloed   Zet je schrap voor Indisch bloed Icon_minitimezo 19 feb 2012 - 22:21

Ondertussen zijn er meer reacties gekomen op deze column.

roosje
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Zet je schrap voor Indisch bloed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zet je schrap voor Indisch bloed   Zet je schrap voor Indisch bloed Icon_minitimezo 19 feb 2012 - 23:42

Dank je wel ELEL,
Ik heb met grote interesse gelezen, het is misschien wel de bedoeling van de journaliste om reacties uit te lokken?
Maar de reactie zijn wel pittig.
En zo hoort het ook!


DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Zet je schrap voor Indisch bloed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zet je schrap voor Indisch bloed   Zet je schrap voor Indisch bloed Icon_minitimema 20 feb 2012 - 6:12

DK schreef:.... misschien wel de bedoeling van de journaliste om reacties uit te lokken?


Ik denk het niet, dat het haar bedoeling was om de reacties uit te lokken.
Denk dat het bedoeling was om haar kijkcijfertjes omhoog te krikken aangezien ze concurrentie heeft van meerdere columnisten bij de Metro.

Ze kan af en toe - meer af dan toe - best aardig schrijven, maar meer is ze vrijwel - laat ik maar zeggen "onbegrijpelijk idioot" om het heel netjes te zeggen - in haar gedachtengang.
Ik heb soms het idee over haar, dat ze zelf niet weet welke plaats ze in de wereld heeft.

Moet je maar reacties zoeken op Muslim sites, hoe men over sommige "idioterie" van haar denkt. Velen pruimen 'r niet.

Ik denk dat ze in het geval - artikeltje Indisch bloed - totaal geen besef/benul heeft van de betekenis/inhoud/achtergronden van haar eigen stukje kwats en als ik - net als zij zo idioot en wezenloos zou denken - dan meen ik me mogen veroorloven om te zeggen, dat zij zelf min of meer haar eigen aangezicht schendt, want.....

.... ze is half Frans/Algerijns met Nederlands bloed in zich..... oftewel zelf een Maghreb "Indische".... oftewel op zijn Indonesisch: Nasi Campur.

Alhoewel ik hierbij uitdrukkelijk benadruk, dat het mij persoonlijk geen biet uitmaakt, wat 'r etnische of hoe je het ook wilt betitelen, achtergrond is.
Het is, dat ze nonsens schreef om op een onbeschaamde en domme wijze bevolkingsgroepen/landen te betrekken in een zogenaamd sarcastisch ironisch stukje ( daarmee aantonend, dat ze geen haar beter is dan anderen die deze norm hanteren en dat ik daarom reageer, maar wat mij betreft...



Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Zet je schrap voor Indisch bloed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zet je schrap voor Indisch bloed   Zet je schrap voor Indisch bloed Icon_minitimedi 21 feb 2012 - 0:39

Bro Henri, ik lees nooit de Metro, dus weet ik niet wie en wat er in staat.

Ik zag net op de link van ELEL [url=http://www.metronieuws.nl/columns/zet-je-schrap-voor-indisch-bloed/SrZlbo!riw0MX4UIRyBE/]Ondertussen zijn er meer reacties gekomen op deze column.[/url] en dat H.p. Vieleers · Amsterdam, Netherlands schrijft:
heb wel een leuke naam voor je H-atjar

Ook zag ik dat ze een paar reacties van haar op de commentaren heeft weggehaald. Een enkele heeft ze nog erop laten staan.
Knagend geweten?


DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Gesponsorde inhoud





Zet je schrap voor Indisch bloed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zet je schrap voor Indisch bloed   Zet je schrap voor Indisch bloed Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Zet je schrap voor Indisch bloed
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indisch bloed zorgt voor snel bruin worden
» Indisch Monument niet voor Indonesiërs
» ‘Het Indisch zwijgen in mijn familie heeft nu plaats gemaakt voor meer openheid’
» Wat is nu precies Indisch of Indo? Lees hier voor de waarheid.
» Ray Smith genomineerd voor 'Indisch-Molukse Artiesten Trofee'

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: