Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Wat is nu precies Indisch of Indo? Lees hier voor de waarheid.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Wat is nu precies Indisch of Indo? Lees hier voor de waarheid. Empty
BerichtOnderwerp: Wat is nu precies Indisch of Indo? Lees hier voor de waarheid.   Wat is nu precies Indisch of Indo? Lees hier voor de waarheid. Icon_minitimevr 7 maa 2014 - 10:19

Op diverse fora wordt en werd heel veel ge OH'd over de begrippen Indo, Indisch en weetikveel wat nog meer wat er mee in verband staat.....

En het is toch sooooo simpel:

Wat is Indo?

Indo is: als een GROTE kleuter nazaat bij familie in de auto zit en men bij het net op groen springend stoplicht te lang moet wachten omdat de voorganger NIET opschiet met optrekken en de GROTE kleuter dan zegt: Hé kontol, opschieten jij. !!!! (tot zeer groot ongenoegen van de moeder en tot zeer supergroot genoegen van het oudere meerijdend en onderwijzend familielid.)

Kijk, dat is een Indo... flink schelden op zijn tijd, ongeduldig, beetje branie-achtig.


Wat is Indisch?

Indisch is als de nazaat perfect Nederlands spreekt (voor zijn leeftijd) maar wel doorspekt van "allochtone" woordjes afkomstig uit het land van zijn voorouders hier ver vandaan.


Wat zijn dan die andere weetikveel aanverwante zaken?

Als die "allochtone" woordjes hem geleerd worden door de oudere familieleden.


Mea culpa, ik was mijn handen in onschuld na gebruik gemaakt te hebben van de botol cebok, zei het oudere familielid.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
 
Wat is nu precies Indisch of Indo? Lees hier voor de waarheid.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indisch? Indo Eurpeaan? Bruine Nederlander? Uit de WIKIPEDIA
» ‘Ik lees graag een ooggetuigenverslag’
» 'Hé buurman, jij ook hier?'
» Hier is Adriaan van Dis!
» Zwemt hier een monster?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: