Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Nooitgedacht: Liesbeth List (01/04) en Tiny Muskens (08/04)

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Nooitgedacht: Liesbeth List (01/04) en Tiny Muskens (08/04) Empty
BerichtOnderwerp: Nooitgedacht: Liesbeth List (01/04) en Tiny Muskens (08/04)   Nooitgedacht: Liesbeth List (01/04) en Tiny Muskens (08/04) Icon_minitimedi 17 maa 2009 - 11:08

Nooitgedacht - Reeks III – het vervolg

[17/3/2009 Categorie: TV] In de derde reeks van Nooitgedacht praat Rik Torfs met tien prominente gasten uit heel diverse maatschappelijke domeinen. Vijf van die gesprekken werden in het najaar van 2008 uitgezonden, de andere vijf volgen dit voorjaar: (televisie)kok Piet Huysentruyt, journalist Luc Van der Kelen, zangeres Liesbeth List, geestelijke Tiny Muskens en schrijver-regisseur Philippe Claudel. Op woensdag om 20.40 u. vanaf 18 maart.

In Nooitgedacht onvangt Rik Torfs wekelijks een spraakmakende gast met een boeiend verhaal. In een gesprek dat blaakt van ernst en goede luim, gaat de professor Kerkelijk Recht op zoek naar de gespleten mens in zijn gasten. Nooitgedacht wordt opgenomen in een schemerige kelder van Woestijnvis, het perfecte decor voor verrassende gedachten.




Nooitgedacht - Liesbeth List – 1 april
Professor Rik Torfs voert een gesprek met de Nederlandse zangeres Liesbeth List (67). List werd geboren als Elisabeth (Elly) Driessen in Bandoeng, Indonesië. In 1942 kwam ze samen met haar moeder in een Jappenkamp terecht. Na de bevrijding pleegde haar moeder zelfmoord. ”Mijn stiefmoeder – de nieuwe vriendin van mijn vader – wilde de geest van mijn moeder uit mij snijden. Met scheermesjes. Ik had eigenlijk in een gekkenhuis moeten belanden.” Diverse omzwervingen later werd de kleine Elly geadopteerd door het gezin List op het eiland Vlieland. In de jaren ’60 zou ze furore maken als zangeres, aan de zijde van Ramses Shaffy. “Ik was dolverliefd op Ramses, maar we zijn nooit met elkaar naar bed geweest.”

De voorbije jaren blonk Liesbeth List uit in de theatervoorstelling ‘Piaf’. List praat openhartig over haar turbulente jeugd, de zelfmoord van haar moeder, de beroemde mannen in haar leven, drank & drugs, ups en downs in de showbizz, haar bezetenheid om Edith Piaf te spelen, haar angst voor begrafenissen en de God die ze afschafte rond haar 21ste.


Nooitgedacht –Tiny Muskens/broeder Martinus – 8 april
Professor Rik Torfs voert een gesprek met Tiny Muskens, de voormalige bisschop van Breda. “Hij is een speciaal figuur, hij zit niet opgesloten in de Vaticaanse politieke correctness”, zei kardinaal Danneels over hem. Bisschop Muskens zette regelmatig de Nederlandse media op stelten. Zo bepleitte hij dat arme mensen een broodje mogen stelen en dat de katholieken hun God ‘Allah’ zouden noemen. Hij wil ook een Derde Vaticaanse Concilie over aids. En hij dicht de huidige kerk weinig toekomst toe, zonder priesterhuwelijk. Sinds begin 2008 leeft Muskens (73) teruggetrokken als broeder Martinus in het benedictijnenklooster van Teteringen, Breda. “Ik ben er aan mijn vijfde leven begonnen, mijn laatste.”

Bisschop emeritus Muskens praat openhartig over zijn jeugd tussen de koeien, verliefdheid, priesterhuwelijk, zijn avonturen in Indonesië en Rome, de controverse rond zijn persoon, het belang van de bigbang, het stille kloosterleven en over het graf van zijn ouders, waarin hij wil worden begraven.


Nooitgedacht: op woensdag om 20.40 u. vanaf 18 maart
www.canvas.be
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Nooitgedacht: Liesbeth List (01/04) en Tiny Muskens (08/04)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Echtgenoot Liesbeth List overleden
» Verjaardagswandeling voor Liesbeth List (75)
» 'Liesbeth List ging niet voor het grote geld'
» Liesbeth List – Even Eeuwig
» Interview Liesbeth List in NRC

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: