Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 'Knobbelman' zoekt geneesmiddel voor zijn kinderen

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

'Knobbelman' zoekt geneesmiddel voor zijn kinderen Empty
BerichtOnderwerp: 'Knobbelman' zoekt geneesmiddel voor zijn kinderen   'Knobbelman' zoekt geneesmiddel voor zijn kinderen Icon_minitimema 18 jun 2012 - 19:35

'Knobbelman' zoekt geneesmiddel voor zijn kinderen

Door: Dolf Hendriks
18-6-2012 - 13:24

Chandra Wisnu trouwde als een knappe, intelligente man uit een gegoede Indonesische familie in 1989 zijn grote liefde en had het gevoel dat de wereld aan zijn voeten lag. In de loop der jaren veranderde Chandra's leven echter rigoureus. Van zijn leven verschijnt deze week de documentaire 'Bubble Skin Man'.


De nu 57-jarige Indonesiër kreeg in de loop der jaren steeds meer knobbels op zijn huid. Het werden honderden tumoren, zoveel dat hij zijn huis niet meer durfde te verlaten uit schaamte voor zijn opmerkelijke uiterlijk. En als hij wel naar buiten moest, droeg hij drie jassen, een muts en een zonnebril. Hij wilde de kinderen uit het dorp immers geen angst aanjagen.

Wisnu werd in zijn omgeving bekend als de 'Bubble Man'. 'Mensen zijn bang, mijn afschrikwekkende gezicht beangstigt ze',vertelde hij vorig jaar News.com.au. 'Dus ontwijk ik de mensen. En als ik mijn dochter van school moet halen, bedek ik mijn gezicht. Ik wil niet dat ze haar pesten met mijn 'monsterachtige gezicht'.'


De laatste jaren voltrekt zich voor Wisnu en zijn vrouw Nanik het grootste drama. Ook hun twee kinderen lijken de symptomen van zijn ziekte te hebben. De man heeft tijdens zijn leven diverse geneesmiddelen geprobeerd en talloze dermatologen bezocht, maar niemand kan hem genezen. Hij hoopt nog steeds een effectief middel te vinden, voordat het te laat is voor zijn kinderen. 'Ze hebben slechts kleine tumoren nu, maar we maken ons zorgen dat het ook bij hen slechter wordt.'

Van Wisnu's strijd tegen de ziekte en de gevolgen ervan is de documentaire 'Bubble Skin Man' gemaakt. De film gaat deze week in première op de Amerikaanse zender TLC.


ad.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
'Knobbelman' zoekt geneesmiddel voor zijn kinderen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» POPpictures zoekt Indische modellen voor fotoboek
» Roeimarathon voor kinderen op Bali
» Hoe een man en zijn paard verantwoordelijk zijn voor dalend aantal analfabeten
» Geld voor de kinderen van Pra Yuwana
» 't Schaep zoekt Indische mensen (60+) voor figuratie

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: