Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 'Mijn hele familie is gek van tennis'

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

'Mijn hele familie is gek van tennis' Empty
BerichtOnderwerp: 'Mijn hele familie is gek van tennis'   'Mijn hele familie is gek van tennis' Icon_minitimedo 26 maa 2009 - 10:27

'Mijn hele familie is gek van tennis'
donderdag 26 maart 10:47

MEPPEL - Adriaan en Arianne Hartono gaan met elkaar Het Duel aan...
In ‘Het Duel’ krijgen twee jonge sporters dezelfde vragen voorgelegd. Vragen over hun sport, vragen over elkaar en natuurlijk de belangrijkste vraag: wie is er nu eigenlijk beter?

'Mijn hele familie is gek van tennis' 3386544131_ec8daf8949 Adriaan en Arianne Hartono (foto: Frens Jansen)

Naam: Adriaan Hartono
Leeftijd: 15
Sport: Ik tennis bij MLTC in Meppel

Hoelang al? Ik denk dat ik al vanaf mijn zevende tennis, dus een jaar of zeven, acht.
En train je ook samen met je zusje? Nee, ik train drie keer in de week, omdat het anders te druk is met school. Zij traint elke dag. We zitten ook in een andere groep, dus we trainen niet samen.
Hebben jullie het wel vaak over tennis? Jazeker, want mijn hele familie is gek van tennis. Mijn moeder tennist ook en mijn familie op Indonesië ook. Een keer in de twee jaar gaan we daar heen en krijg ik les van mijn oom.
Wat zijn je sterke punten? Ik denk mijn service, die gaat steeds beter.
En wat moet je nog verbeteren? Mijn enkelhandige backhand en mijn volleys kunnen nog beter.
Wat vind je van het spel van je zusje? Ze doet het hartstikke goed en wordt steeds beter. Ze is erg stabiel en speelt heel aanvallend. Ook mentaal is ze al goed vind ik. Haar service kan misschien nog wel wat beter.
Hebben jullie ook wel eens samen gespeeld? Ja we hebben een keer samen gedubbeld. Dat ging best goed, maar we hadden af en toe wel een discussie op het veld. Als je broer en zus bent zeg je waarschijnlijk ook wat sneller tegen elkaar, dus dat was soms wel lastig.
En als jullie tegen elkaar spelen? Dan win ik meestal nog, maar ik denk dat het niet lang meer duurt, voordat Arianne mij voorbij gaat. Dus moet ik nu nog maar extra van mijn overwinningen op haar genieten!

Naam: Arianne Hartono
Leeftijd: 12
Sport: Ik tennis ook bij MLTC in Meppel

Hoe lang al? Een jaar of zes nu. Toen ik klein was zat mijn broer al op MLTC en ging ik vaak bij hem kijken. Daarna ben ik er zelf ook maar op gegaan.
Maar je speelt dus niet samen met je broer? Nee ik train elke dag na school, maar op andere tijden dan Adriaan. Ook spelen we vaak andere toernooien dus we zijn niet zo vaak samen op het tennisveld.
Hebben jullie het wel vaak over tennis? Ja dat wel, maar omdat we vaak niet tegelijk spelen is het soms ook wel lastig. Dan is mijn broer bijvoorbeeld met mijn vader bij het ene toernooi en ik met mijn moeder bij een ander toernooi.
Wat zijn je sterke punten? Ik vind mijn forehand mijn beste slag, die gaat behoorlijk goed.
En wat moet je nog verbeteren? Mijn backhand vind ik niet goed genoeg. Die sla ik niet altijd stabiel, dus daar moet ik nog op trainen.
Wat vind je van het spel van je broer? Hij heeft een goede opslag en speelt heel aanvallend. Dat vind ik mooi om te zien.
Hebben jullie ook wel eens samen gespeeld? We hebben een keer samen gespeeld en toen hebben we gewonnen. Maar of we nog vaker gaan dubbelen dat weten we nog niet, maar ik vond het wel leuk.
En als jullie tegen elkaar spelen? Dat doen we ook wel regelmatig en meestal wint Adriaan dan nog. Hij is ook nog een stuk sterker dan ik.


Steenwijkercourant
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

'Mijn hele familie is gek van tennis' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Mijn hele familie is gek van tennis'   'Mijn hele familie is gek van tennis' Icon_minitimedo 26 maa 2009 - 10:47

Ik herken Hartono als een Indonesische naam??
Niet Indische familie dus ??
Terug naar boven Ga naar beneden
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

'Mijn hele familie is gek van tennis' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Mijn hele familie is gek van tennis'   'Mijn hele familie is gek van tennis' Icon_minitimedo 26 maa 2009 - 15:01

Blauwvogeltje schreef:
Ik herken Hartono als een Indonesische naam??
Niet Indische familie dus ??

Ya , Hartono is een indonesische naam .
Aan de andere kant , zal het ook mogelijk zijn dat ze mss ook een chinese achtergrond hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

'Mijn hele familie is gek van tennis' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Mijn hele familie is gek van tennis'   'Mijn hele familie is gek van tennis' Icon_minitimedo 26 maa 2009 - 16:14

....Aan de andere kant , zal het ook mogelijk zijn dat ze mss ook een chinese achtergrond hebben....


Zeker weten !

Gr/H
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Gesponsorde inhoud





'Mijn hele familie is gek van tennis' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Mijn hele familie is gek van tennis'   'Mijn hele familie is gek van tennis' Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
'Mijn hele familie is gek van tennis'
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» ‘Het Indisch zwijgen in mijn familie heeft nu plaats gemaakt voor meer openheid’
» Mevrouw A. van de Berg-Savenye (100) reisde de hele wereld over
» Mijn favoriete vertelling was het 'kerstverhaal' van mijn moeder
» Google test Android-app voor WiFi-toegang in een hele stad
»  Hele buurt high door verbranding wietvondst

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: