- Duinkonijn schreef:
- OmSid schrijft:
- Citaat :
- Jammer dat Nederland als oude sobat vele kansen laat liggen.
Welke sobats, OmSid?
DK
Ondanks gemopperd en soms ook paternalistische houding bij sommigen hebben de oud Indiegangers toch warme gevoelens , dat
merkt ik als we als gewone mensen met elkaar omgaan.
De probleem is dat nu jongeren voor het zeggen hebben, dat geldt ook in Indonesia.
Mijn "generatie" (praktisch vrij van sentimenten) staan ook al aan de zijlijn ,pensioen in Indonesia is met 55 .
Sommigen kunnen het rekken ( zogenaamd masik terpakai = nog onmisbaar) tot 60-65 .
Ik vind jammer ( ook eigen belang) dat Nederland zo veel laat liggen , kijk wat ze kunnen doen met hun scheepbouw (RDM-Verolme), met hun auto( DAF), elecronica( Philips), Scheepvaart( KPM) , Luchtvaart( Fokker) , Mijnbouw( nu zitten Amerika , India -staalindustrie ipv Hoogovens).
Ik kan nog verder gaan .
Indonesiers noemt Nederland hun Gate to Europe , omgekeerd wil Economische zaken(Verhagen) Indonesia ( de grootste land van ASEAN-lid G20 met rijke grondstofvoorraden, grote aantallen jonge bewoners als afzetmarkt) als hun Gate to Asia .
Weg kansen , moet weer pijnlijke zaken weg gemasseerd worden.
Kost weer jaren.
Jammer, doodzonde.
Inmiddels staan de Indiers , China, Rusland, Zuid Korea , Japan te trappelen om hun Europese concurrenten uit te schakelen.
De Duitsers en Fransen zijn realistischer dan Nederland .
Het kopen van lichte fregatten van Nederland had ook veel oponthoud geleverd , Jakarta was ook geirriteerd ,ging "geheime"besprekingen organiseren met de Nederlandse ambassadeur , ze zijn al bezig om Franse Light Fregatte La Fayette klasse te bekijken.
Quote:
De schepen zijn familie van de Franse La Fayette klasse, engebouwd door Direction des Constructions Navales (DCN)
Net als de oudere broers van de La Fayette klasse barsten deze Formidables van de stealth toepassingen.