Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Verlegen basisschoolkinderen zijn nu zelfbewuste tieners

Ga naar beneden 
AuteurBericht
iaf

iaf


Aantal berichten : 326
Registratiedatum : 26-03-10

Verlegen basisschoolkinderen zijn nu zelfbewuste tieners Empty
BerichtOnderwerp: Verlegen basisschoolkinderen zijn nu zelfbewuste tieners   Verlegen basisschoolkinderen zijn nu zelfbewuste tieners Icon_minitimewo 25 jul 2012 - 10:20

Verlegen basisschoolkinderen zijn nu zelfbewuste tieners

REGIO | 24 juli 2012 | Door de dichtbijredactie (CTR|Hollands Kroon)



Verlegen basisschoolkinderen zijn nu zelfbewuste tieners 07_yan10 Cees Oudshoorn in de Yanti-kraam. (Foto: Astra Kos)

ANNA PAULOWNA - Jolanda Oudshoorn van Stichting Yanti is weer terug uit Indonesië. Ze vertelt over haar belevenissen in een nieuwsbrief voor donateurs en andere belangstellenden:

"In mei ben ik weer in Indonesië geweest. Het was ontzettend goed om iedereen daar weer te ontmoeten. Om de kinderen te kunnen zien en spreken en ook om met onze veldwerkster de puntjes weer op de i te zetten en om vooruit te kijken.

Zes jaar geleden werd ik nog stiekem aangestaard door verlegen basisschoolkinderen. Nu kwamen er zelfbewuste tieners naar mij toe, die met mij in gesprek en op de foto durfden gaan. Sommigen wisten mij duidelijk te vertellen wat zij later willen worden en welke opleiding zij hopen te kunnen gaan volgen. De een modeontwerpster en weer anderen boekhouder, brommermonteur of kokkin.

We hebben helaas een tweetal uitvallers. Een meisje dat zwanger is geworden, gaat trouwen en helaas gaat stoppen met school uit schaamte. En een jongen omdat hij echt niet meer te motiveren is voor school. Hij wil voorlopig gaan werken en kijken of hij bijvoorbeeld volgend jaar weer naar school wil. Onze veldwerkster Leni heeft ontzettend haar best gedaan om hem op school te houden maar het mocht niet langer baten. Voorlopig blijft zij nog wel met deze twee kinderen in contact om te kijken hoe het verder met hen gaat. Dit brengt ons aantal op 30 kinderen, die dankzij uw hulp naar school kunnen.

Bij een aantal kinderen ben ik thuis geweest en ik heb hun scholen bezocht en gesproken met de schoolhoofden en docenten. Ook zijn we een dag met alle kinderen en een paar ouders/verzorgers op stap geweest. Dit keer zijn we met een grote bus naar een waterspeelpark geweest waar iedereen heeft genoten.

Samen met Leni zijn wij tot de conclusie gekomen dat wij dit werk voorlopig graag willen blijven doen. De kinderen hebben mooie toekomstplannen en Leni wil het werk nog lang blijven doen. Voor ons reden genoeg om door te gaan. Voor u toch ook?

Op 24 februari 2013 vieren wij alweer ons 15-jarig bestaan. U kunt komen genieten van muzikale optredens en onze nieuwe foto's en film bekijken. Graag tot dan!"

Namens Stichting Yanti,
Jolanda Oudshoorn


dichtbij.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Verlegen basisschoolkinderen zijn nu zelfbewuste tieners
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» ‘Als de camera’s vertrokken zijn, zijn wij er nog steeds’
» Vrouw knijpt echtgenoot zo hard in zijn kruis dat zijn balzak scheurt
» Vier betogende tieners doodgeschoten op Indonesië
» Hoe een man en zijn paard verantwoordelijk zijn voor dalend aantal analfabeten
» KPN stoot deel van zijn telecommunicatiemasten af

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: