Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 de 'Indonesische roots' van Wilders steeds sterker..

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

de 'Indonesische roots' van Wilders steeds sterker.. Empty
BerichtOnderwerp: de 'Indonesische roots' van Wilders steeds sterker..   de 'Indonesische roots' van Wilders steeds sterker.. Icon_minitimedo 6 sep 2012 - 15:28

Indonesië

Nu wij onze politici dag en nacht op televisie zien, wat natuurlijk alleen maar gezellig is, beginnen er dingen op te vallen. Op wie ik ga stemmen, weet ik nog steeds niet (‘Ik wil er dit jaar echt werk van maken!, roep ik steeds, maar ik weet eigenlijk zelf niet wat ik daarmee bedoel), maar ik zie wel dingen.
Onbelangrijke dingen.
Die misschien toch wel belangrijk zijn.


Met Geert Wilders is iets aan de hand van het genre ‘als je het eenmaal hebt gezien, kun je het niet meer niet zien’. We weten dat Wilders van Indische afkomst is, en nu, na de zomer, is dat ineens heel duidelijk. Hij wordt een dagje ouder, hij is wat bruiner, zijn ogen zijn door zijn vermoeiende strijd wat smaller geworden, en zijn oogleden een stuk zwaarder, zijn wangen zijn wat opgebold en bij elk shot dat je van Wilders op tv ziet, verwacht dat hij zomaar ineens ‘Rendang!’ zal uitroepen. Met een rollende r.
Wat hij nooit doet.
Ik weet zeker dat Wilders zelf inmiddels ook door heeft dat zijn roots hem met de jaren steeds meer overnemen, en daarom heeft hij zijn gebruikelijke pikzwarte uitgroei deze zomer nauwkeurig bijgeverfd. Let maar op. Nooit meer zie je, en een debat, of interview, die donkere strook bij zijn haargrens. Alles is wit.
Er is die ene beroemde foto van Wilders, van toen hij jong was, en zij haar nog niet verfde, en zijn fascinerende Joods-Indische heritage heel duidelijk in zijn woeste donkere krullenbos te zien was. Een soort Johnny Depp was hij toen, maar dan met een Venlose tongval.
De donkere krullen zijn weggeverfd, maar Indonesië schijnt steeds harder door Wilders’ uiterlijk heen.
Juist als mensen iets willen verbergen, ga je er vreselijk op letten.


Een gedeelte uit column WiBra in De Volkskrant, 3 sept. 2012
Door Aaf Brandt Corstius
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

de 'Indonesische roots' van Wilders steeds sterker.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: de 'Indonesische roots' van Wilders steeds sterker..   de 'Indonesische roots' van Wilders steeds sterker.. Icon_minitimedo 6 sep 2012 - 16:46

http://relatie.blog.nl/files/2009/09/wilders-smoking.jpg

Je kunt ook zeggen dat hij donkerblond is en door de lichtinval lijkt het haar donkerder, met een vleugje rood.
Maar G.W. heeft geen Joodse komaf. Iemand riep dat maar voor de vuist weg en mensen nemen het klakkeloos over.
http://indisch4ever.nu/2010/11/06/een-indo-so-what/
Terug naar boven Ga naar beneden
 
de 'Indonesische roots' van Wilders steeds sterker..
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst
» Heitinga met Oranje terug naar Indonesische roots
» Indonesische tabak nog steeds gewild :-)
» ‘Geblondeerde Wilders verhult afkomst’
» Wilders wijst NCTV op ’oorlogsverklaring’

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: