Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Empty
BerichtOnderwerp: Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst   Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Icon_minitimema 30 maa 2009 - 10:09

Wie debat ontloopt, draagt ook schuld

'Het is een Koreaans parlement,' sneerde Geert Wilders, die naar verluidt Indonesische voorouders heeft en dus allochtoon zou zijn, toen duidelijk werd gemaakt door CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel dat de rol van de Tweede Kamer buitengewoon beperkt zou zijn betreffende het crisisplan van het kabinet.

Deze prikkelende kwalificatie doet de vraag rijzen of ook de zogeheten fractiediscipline en het gezamenlijk als een circuspaard achter de leider het Kamerdebat ontlopen van Koreaanse snit is. Minstens even prikkelend zijn de beschouwingen van president Nout Wellink van De Nederlandsche Bank over het begrip schuld.

lees de column van Gerard Spong in het AD 27-03-2009
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
hartelief

hartelief


Aantal berichten : 46
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 69
Woonplaats : groot amsterdam

Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst   Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Icon_minitimeza 4 apr 2009 - 10:48

Hoe stom wij het ook allemaal vinden als een parlementariër wegloopt uit een debat, want dat dóe je gewoon niet,
hij heeft jammer genoeg veel kiezers op zijn hand, die dit juist een hele goede en dappere zet van hem vinden.
Ook dat lees je in de reacties op Spong, maar hoor ik ook teveel om me heen.
Helaas zijn er veel mensen die niet zien dat je juist in een democratisch land het debat moet aangaan als je wat wilt bereiken en niet weglopen.
Daarbij bralt hij inhoudloze kreten die dan ook nog met gejuich worden ontvangen.
Het is een enge man. Demagoog bij uitstek die perfect de lammetjes weet te vinden met nare onderbuikgevoelens.
Terug naar boven Ga naar beneden
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst   Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Icon_minitimeza 4 apr 2009 - 12:34

dat weglopen is populisme...
hij versterkt het gevoel van veel mensen: het is allemaal één pot nat, we worden vernageld
dat weglopen wordt gezien als een krachtige statement ... de illusie dat de PVV werkelijk iets doet an die éen pot nat..

btw de eerste Indonesische voorouder van W. in teruggaande lijn moet je zoeken in 1835 . Ze heette Embong Adjeng Geddoong
Terug naar boven Ga naar beneden
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst   Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Icon_minitimeza 4 apr 2009 - 16:26

Blauwvogeltje schreef:
btw de eerste Indonesische voorouder van W. in teruggaande lijn moet je zoeken in 1835 . Ze heette Embong Adjeng Geddoong

Wat een gekke naam .
BV , van welke streek kwam ze ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst   Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Icon_minitimeza 4 apr 2009 - 17:31

In 1835 beviel ze van een voorvader van W. te Soerabaya..
misschien kwam ze uit die regio?
De totokvader huwde later met een indomeisje en zij werden zo voorouders van Wieteke van Dort.
Ik vertel dit hier omdat hier toch niet zoveel mensen meelezen en deze site moeilijker te vinden is via google dan I4E....
Je weet nooit of bepaalde figuren die verhalen over W. misbruiken en zijn familie gaan lastig vallen..
Vroeg of laat zal iemand het ook uitvinden en op het internet zetten..Eigenlijk valt het niet tegen te houden.
Heb je mijn pb nog gehad?
Terug naar boven Ga naar beneden
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst   Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Icon_minitimeza 4 apr 2009 - 19:14

Blauwvogeltje schreef:
Heb je mijn pb nog gehad?
Welke pb ? Waar ?
Ik OH te veel in verschillende sites , dus weet niet meer wat of waar ik iets geschreven heb.

Anders kan je naar mijn pers . email adres sturen , teminste als je dat nog hebt.

"Vertrouwelijke" info van si Wi kan je dan wegdoen .
Terug naar boven Ga naar beneden
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst   Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Icon_minitimeza 4 apr 2009 - 20:37

pb op dit forum... heb je die link niet gezien hier ?
Terug naar boven Ga naar beneden
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst   Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Icon_minitimezo 5 apr 2009 - 8:17

Citaat :

eerste Indonesische voorouder van W.
verhalen over W.



ach... wat zullen we zeggen... Wink
de eerste Indonesische voorouder uit 1835.. hmm, niet gek toch?
De naam is iig bekend. Hoe velen onder ons weten dat niet??

W. Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst   Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Icon_minitimezo 5 apr 2009 - 18:05

Blauwvogeltje schreef:
pb op dit forum... heb je die link niet gezien hier ?
Waar kan ik dat vinden ?

Sorry , ik ben gaptek (gagap teknik=digibeet) dese.
Ik kan pas replyen zonder te citeren omdat ik uitleg kreeg van W.
Terug naar boven Ga naar beneden
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst   Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Icon_minitimezo 5 apr 2009 - 20:04

Idea

bovenin, Om, onder het plaatje van de sawah.. zie je een witte balk met Forum, Calendar... enzo..
Pm, die moet je hebben. Als het goed is, zit dat nu te knipperen....



sunny W. (van uj... etc, niet van ild...etc drunken )
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst   Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Icon_minitimezo 5 apr 2009 - 21:06

wujud schreef:
Idea

bovenin, Om, onder het plaatje van de sawah.. zie je een witte balk met Forum, Calendar... enzo..
Pm, die moet je hebben. Als het goed is, zit dat nu te knipperen....




He he , si OmSid , ook bekend onder de naam SiGeblek heeft het eindelijk gevonden.

dankiewel , dankie wel.

BV , zal even opzoeken .
Desnoods kan ik de hulp van een familie (zoon v.e neef) , een naamgenoot inschakelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst   Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Icon_minitimezo 5 apr 2009 - 21:21

monggo monggo Om

flower
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst   Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» ‘Geblondeerde Wilders verhult afkomst’
» de 'Indonesische roots' van Wilders steeds sterker..
» 'Ah ha! Dus je bent een hálve allochtoon!'
» 'Schrap term autochtoon en allochtoon'
» Trots zijn op je Afkomst is een Illusie

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: