Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 nogmaals: De Indische Kwestie

Ga naar beneden 
AuteurBericht
iaf

iaf


Aantal berichten : 326
Registratiedatum : 26-03-10

nogmaals: De Indische Kwestie  Empty
BerichtOnderwerp: nogmaals: De Indische Kwestie    nogmaals: De Indische Kwestie  Icon_minitimema 5 nov 2012 - 9:03

De Indische Kwestie

Ingezonden lezersartikel door: TobydeBrouwer ('s-Gravenhage)
04 nov 2012

Mijn naam is Toby de Brouwer en ik ben het kleinkind en het kind van KNIL militairen. Graag wil ik uw aandacht voor de Indische Kwestie. Wij Indische mensen willen niet langer zwijgen, wij komen op voor onze ouders en grootouders. De meesten zijn helaas overleden, maar gelukkig zijn er ook nog levenden en zij hebben recht op onze stem en op uw handtekening. In Den Haag wonen veel Indische Nederlanders en die lezen de Posthoorn graag, dat weet ik, omdat mijn moedertje - inmiddels overleden - de Posthoorn helemaal uit spelde. Maar niet al die oudjes hebben een computer of weten er mee om te gaan. Weet of kent U deze mensen help hun dan daarmee? Ik zou dit artikel ook graag in de papieren krant willen zetten, maar weet niet hoe. Kan iemand mij daarmee helpen? Namens "onze Oudjes" dank u wel!


DE PETITIE STOPT OP : 13 NOVEMBER 2012

http://deindischekwestie.petities.nl/
Petitionaris : Hans Vogelsang namens Stichting Indisch Platform.

Wij
De Nederlands-Indische gemeenschap en allen die zich hiermee verwant voelen of zijn,
constateren

Dat de Nederlandse regering al 67 jaar weigert te willen meewerken aan de totstandkoming van een oplossing van "De Indische Kwestie"; dat Nederlanders van Nederlands-Indische afkomst het recht ontzegd wordt op schadeloosstelling voor het verlies van have en goed door oorlogshandelingen tijdens de Japanse overheersing in 1942-1945 en tevens het recht op uitbetaling van achterstallige salarissen en pensioenen niet erkend wordt.
en verzoeken

Dat de Nederlandse regering de Nederlands-Indische gemeenschap excuses aanbiedt en de onderhandelingen met Het Indisch Platform, die hen in deze vertegenwoordigt, onmiddellijk heropent, met de intentie een voor alle partijen bevredigende oplossing te vinden.


dé Weekkrant
Terug naar boven Ga naar beneden
iaf

iaf


Aantal berichten : 326
Registratiedatum : 26-03-10

nogmaals: De Indische Kwestie  Empty
BerichtOnderwerp: Re: nogmaals: De Indische Kwestie    nogmaals: De Indische Kwestie  Icon_minitimema 5 nov 2012 - 9:06

Terug naar boven Ga naar beneden
 
nogmaals: De Indische Kwestie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De Indische Kwestie
» De Indische Kwestie | petities.nl
» Petitie Indische kwestie
» de petitie 'Indische kwestie' nog tot 1 maart volgend jaar !!
» Over de Indische kwestie door Jan de Jong (svj)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: