Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

  Dokters helpen Indonesische kinderen met gedichtenbundel

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

 Dokters helpen Indonesische kinderen met gedichtenbundel Empty
BerichtOnderwerp: Dokters helpen Indonesische kinderen met gedichtenbundel    Dokters helpen Indonesische kinderen met gedichtenbundel Icon_minitimeza 1 dec 2012 - 14:41

Dokters helpen Indonesische kinderen met gedichtenbundel
zaterdag 01 december 2012, 13u46

Auteur: Egide Lismond


SINT-TRUIDEN - Sam Swerts en Marleen Colson sloegen samen met collega’s en vrienden de handen in elkaar om een boek te maken. Ze stelden de bundel ‘Di Sini Senang Hier ben ik gelukkig’ in Wilderen voor.


Marleen is bestuurslid van de vereniging 'De Kinderen van Flores', die het werk van Marie-Jeanne Colson op het eiland Flores in Indonesië steunt. Marie-Jeanne richtte in de meer dan 30 jaar dat zij actief is op Flores, vijf kindertehuizen op, een pensionaat voor meisjes en ze heeft binnen haar organisatie een eigen boerderij en een eigen technische werkplaats. Op beide plaatsen, maar ook binnen de kindertehuizen, zijn verscheidene gehandicapten aan het werk.

‘Een zestal maanden geleden kwam Sam met het voorstel om een publicatie te maken met gedichten door hem geschreven en foto’s van mij. Het was immers al jaren een droom van hem om iets met zijn gedichten te doen. Wat hij niet wist, was dat ik ook al sedert mijn dertiende met gedichten bezig ben. We zagen het wel zitten om samen een boek te maken. De opbrengst zou voor De Kinderen van Flores zijn’, vertelt Marleen Colson.

De voorintekening was een groot succes en de auteurs mochten rekenen op tal van sponsors. Voor de officiële voorstelling in de Brouweerij Wilderen daagden meer dan 100 personen op.

Er zijn nog boeken te verkrijgen, op aanvraag via mail naar info@dekinderenvanflores.be of bij Marleen Colson, Gorsemweg 56, tel. 011-68.56.18 en Sam Swerts, Prins Albertlaan 55, tel. 011-58.22.94. Prijs: 25 euro. Meer info over De Kinderen van Flores vzw en het werk van Marie-Jeanne vindt u op www.dekinderenvanflores.be.

Foto's bij het Nieuwsblad
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Dokters helpen Indonesische kinderen met gedichtenbundel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» BC’85 en Yakin de Haan Foundation helpen kinderen West Nusa Tenggara
» Hoe 'gestolen kinderen' moesten helpen Indië meer Nederlands te maken
» Veiling voor de 'Indonesische kinderen van Eef'
» Indonesische kinderen moeten crisis uitzweten
» Indonesische kinderen doen een tsunami-oefening

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: